Gravatar

#691 davenport 14 år siden

Næ næ, har ikke rørt en dråbe!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#692 lagoni 14 år siden

Jeg har ti æbler (Golden Delicious) jeg skal ha' brugt og vil gerne lave noget andet end æbleflæsk eller æblegrød. Forslag?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#693 elwood 14 år siden

Spis dem rå ?

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#694 lagoni 14 år siden

#693 - jeg har altid gode intentioner om at spise en masse æbler og køber derfor mange på en gang. Desværre glemmer jeg altid at jeg egentlig ikke bryder mig specielt om rå æbler :) Joda, de er gode nok, men der er bare så meget andet jeg hellere vil spise. Derfor har jeg nu 10 styk, der gerne skal bruges i løbet af de næste par dage.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#695 Skeloboy 14 år siden

10 styk...det er mange...men du kan bruge 2 af dem til kylling i karry eller boller i karry.

Så kan du som tilbehør til et eller andet bruge to mere: 2 æbler, esdragon og balsamico.

Du kan selvfølgelig også proppe nogen af dem i røven på en and...:)

Man kan lave æblecreme(til en kotelet eller noget i den stil).

Du kan købe noget mango, og sker det i tern med æblerne, samt lidt sød chilisauce og dertil evt. en laks..:)

Af dessert:
Frugtsalat(man kan egentlig nøjes med lidt frugt og cheasys yoghurt med vaniliesmag)
Æbletærte
Æblekage
Frugt og chokoladefondue.

Der er flere opskrifter her
Gravatar

#696 davenport 14 år siden

Homer ville nok foreslå en kotelet med applesauce.
Her er en opskrift: http://simplyrecipes.com/recipes/applesauce/
Gravatar

#697 Skeloboy 14 år siden

Har fået hjemmelavet pizza med:

Skinke
Aubergine
Rucola
Frisk basilikum

Prøvede at lave en lidt udvidet form for tomatsovs, hvor jeg blendede nogle kogter rodfrugter. Det smagte fint nok, men synes ikke det var besværet værd. Dejen var ½ hvedemel og ½ rugmel
Gravatar

#698 davenport 14 år siden

Har lige kartofler over. De skal køles, så vi kan få dem brasede.
Har købt noget skinkesnitzel, der laves om til Wiener og som skal serveres med kogte ærter og smørsovs.

Egentligt ikke noget jeg plejer at være i det røde over, men har bare haft lyst til det en tid nu.

Eneste krav fra hjemmestyret er at der skal reven peberrod på, men den står for egen regning. Det er ikke lige mig.
(Jo, i min hjemmelavede dip, der består af Heinz ketchup, reven peberrod og hakket hvidløg. Det laver jeg til stegte tigerrejer, og det smager rigtig godt og stærkt!)
Gravatar

#699 davenport 14 år siden

Var lige i Rema med Helmer. Skulle finde noget til aften, og de havde et kg. hakket svin, der bare skal bruges i dag til 30 kr.
Så den står på frikadeller med kartoffelskiver og bearnaisesovs.

Når jeg fremstiller deller, tager jeg gerne 3 æg til 1 kg. fars. 2 mellemstore løg der har været gennem en blender, 2 fede gulerødder der også er blended til ukendelighed, salt og peber, lidt all-round krydderi fra Santa Maria og så spæder jeg farsen op med havregryn til den er fast.
Det giver et godt resultat og når man laver mange, kommer køleskabet automatisk til at lugte af prut, hver gang man åbner det. (Ja, nogle kan lide det!) O.o)
Gravatar

#700 Skeloboy 14 år siden

#699 - mmm, prut.

Deller kan laves på mange måder. Feta, soltørret tomater og estragon er også helt fint:)

Skriv ny kommentar: