Lidt distræt madlavning her til aften. Skulle have Stegte svinmørbadbøffer med løg og hvidløg, kartofler, asparges, bagte østershatte, ovnstegte rodfrugter, salat og let stærk sovs lavet på en rest kylling boullion fra fryseren.
Jeg finder imidlertid noget fløde i køleren som var flere uger gammel men ikke dårlig og tilsætter den mørbradbøfferne og derefter sovsen - jeg laver ved en fejltagelse 2 gange sovs! Men så er der lidt til i morgen til min tandori masala marinerede kyllinglår som blev forstegt her til aften.
Til frokost blev det stegt ribbensteg, med rugbrød med hjemmelavet rødkål.
Men først svitset østershatte med skalotteløg stegt i smør.
Det passer ikke rigtig sammen så svampene blev spist først (skulel laves idag eller smides ud.)- ikke optimalt at steg denne svamp da den er meget væskeyldt - bagning og sikkert grilles er bedre.
Er på en seriøs sparetur i denne måned, så de to sidste dage og i morgen bliver det til:
Pasta med tomatsnask og bacon.
Har en rest rødvin, som lige kan bruges til tre dages tomatsnask....det er ganske billigt, og smager helt fint:
Svits bacon på pande og læg det til afdrypning
Svits løg og hvidløg i en gryde, tilsæt lidt rødin, kog ind, en lille dåse tomatpure, cayennepeber, basilikum og ½ glas vand...kog lidt ind, smag til med salt og peber...
#859 tror du har misforstået mig, du siger at retten hedder "Pasta med tomatsnask og bacon", men du nævner slet ikke pasta udover til sidst, som man bare får automatisk?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#851 knipsknips 14 år siden
#852 davenport 14 år siden
#853 jessup 14 år siden
Jeg finder imidlertid noget fløde i køleren som var flere uger gammel men ikke dårlig og tilsætter den mørbradbøfferne og derefter sovsen - jeg laver ved en fejltagelse 2 gange sovs! Men så er der lidt til i morgen til min tandori masala marinerede kyllinglår som blev forstegt her til aften.
Ellers vellykket aftensmad.
#854 jessup 14 år siden
Men først svitset østershatte med skalotteløg stegt i smør.
Det passer ikke rigtig sammen så svampene blev spist først (skulel laves idag eller smides ud.)- ikke optimalt at steg denne svamp da den er meget væskeyldt - bagning og sikkert grilles er bedre.
#855 Skeloboy 14 år siden
Pasta med tomatsnask og bacon.
Har en rest rødvin, som lige kan bruges til tre dages tomatsnask....det er ganske billigt, og smager helt fint:
Svits bacon på pande og læg det til afdrypning
Svits løg og hvidløg i en gryde, tilsæt lidt rødin, kog ind, en lille dåse tomatpure, cayennepeber, basilikum og ½ glas vand...kog lidt ind, smag til med salt og peber...
Så er der tomatsnask med bacon og pasta...
#856 MOVIE1000 14 år siden
#857 Skeloboy 14 år siden
#858 MOVIE1000 14 år siden
#859 Skeloboy 14 år siden
#860 MOVIE1000 14 år siden