Gravatar

#131 mr gaijin 13 år siden

#129 Hvorfor ikke? :)

The Tree of Life. Malick. Periodedrama. Pitt vs. Penn.

Hugo Cabret. Scorsese. Periodedrama. Hjemløse, forældreløse børn. Referencer til gyldne filmtider. Bredt appel.

War Horse. Eastwood. Periodedrama. Hest. Krig. Nu kender jeg ikke historien, men jeg gætter på, at hesten dør, og manden bliver ked af det. Mega-tudefilm.

We Bought a Zoo. Cameron Crowe. Damon. Johansson. En af de der fandens Fanning-børn. Based on true story. Spørgsmålet er, om det bliver dramedy eller en renere comedy.

A Dangerous Method. Cronenberg. Periodedrama. Psykologer i kamp. Dens chancer afhænger af mængden af sex og weirdness.

Machine Gun Preacher. Marc "Finding Neverland" Forster. Based on true story-biopic. Sudanesiske børnesoldater = tårerperser + glæde ved at se gode mennesker blive hyldet.

Contagion. Soderbergh. Læger kæmper for at stoppe virus. Damon (igen), Winslet, Cotillard, Jude Law, Gwyneth Paltrow. Glæde ved at se gode mennesker blive hyldet.

This Must Be the Place. Sorrentino. Penn (igen. hvordan får den mand tid til det her, mens han redder verden på Haiti?). Holocaust med et twist.

Young Adult. Reitman + Diablo Cody. Charlize Theron. Familiedrama. Heartland America. Dramedy.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om en nummer 10. Nogen bud?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#132 MMB 13 år siden

War Horse er Spielberg.
Gravatar

#133 mr gaijin 13 år siden

#132 Ups! Selvfølgelig! Jeg tænkte: Gråhåret instruktør, der har vundet masser af oscars, og så skrev mine fingre helt automatisk Eastwood.

Apropos, så er Eastwoods "Hereafter" vist fuldkommen død og begravet i dette løb. Den har ellers både Damon, Eastwood selv og et manus af Peter Morgan, men den er ikke nomineret til så meget som en klapsalve i en pensionistforening. Er folk blevet trætte af at give priser til Eastwood?
Gravatar

#134 MMB 13 år siden

Tja, filmen har jo generelt bare fået lunke anmeldelser. :) Endnu værre en Invictus. Det er lidt ærgerligt, da perioden 2003-2008 var fantastisk for Eastwood.
Gravatar

#135 mr gaijin 13 år siden

#134 Invictus høstede også nomineringer til Morgan Freeman og Matt Damon. Det tror jeg ikke vil ske med "Hereafter".

Og ja, det er ærgerligt. Men det er jo kun et par år siden, så han kan jo sagtens nå at få medvind igen.

Faktisk var "Invictus" ganske udmærket efter min mening. Lidt 80er oscarbait-agtig, men Eastwood havde som altid hjerte og sjæl med i den film.
Gravatar

#136 MMB 13 år siden

Ja, Invictus fik nogle nomineringer, men det var stadig et skridt ned i forhold til filmene i perioden 2003-2008.
Gravatar

#137 Babo Rises 13 år siden

Fatter ikke helt hvorfor Damon og Freeman høstede nomineringer for Invictus, og håber ikke det var begyndelsen på enden for den kære Clint.
Gravatar

#138 BN 13 år siden

Babo Rises (137) skrev:
Fatter ikke helt hvorfor Damon og Freeman høstede nomineringer for Invictus, og håber ikke det var begyndelsen på enden for den kære Clint.

Også du, min ven, Brutus .... øh, Babo Rises?

Folk er godt nok hurtige til (næsten) at dømme filmkunstnere ude nutildags! Et par dårlige film og - BANG! er man stemplet som kandidat til den helt store kunstneriske nedtur.

Hmm ...

Er det MTV der har sat sig på folks hjerner, sådan at forstå, at hjernen lynhurtigt klipper væk og går videre til det næste, i frygt for at dvæle ved noget, der måske/måske ikke i længden vil komme til at kede én? :-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#139 Bruce 13 år siden

Ja Invictus var et ganske hæderligt, velspillet drama med Hollywood feel good kvalitet. Ikke noget blændende værk, men solidt håndværk.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#140 Skeloboy 13 år siden

BN (138) skrev:
Folk er godt nok hurtige til (næsten) at dømme filmkunstnere ude nutildags! Et par dårlige film og - BANG! er man stemplet som kandidat til den helt store kunstneriske nedtur

Er enig. Og Clinten er om nogen ikke en, der skal dømmes ude...

I 70'erne var han da man med High Plains Drifter og The Outlaw of Josey Wales

I 80'erne var det meget blandet

I 1992 kom han stærkt tilbage med Unforgiven, men fik lavet noget lal omkring årtusindeskiftet

Og i 2000'erne har han jo lavet hit på hit...fra 2003-2008 er det blevet til 6 populære film, og så har han trådt lidt ved siden af med Invictus og tilsyneladende også Hereafter

Skriv ny kommentar: