Jeg siger netop at jeg synes det eneste man skulle adskille var 'bedste film' og 'bedste animationsfilm'.
Hvordan har du det så med Bedste Udenlandske Film og Bedste Dokumentarfilm? Må de gerne blive nomineret i Bedste Film-kategorien og samtidig have en separat kategori ligesom animationsfilm? Eller skal de 2 kategorier også fjernes så?
Jeg synes egentlig at det er fint at ALLE film i spillefilmslængde kan nomineres i hovedkategorien (så længe de har haft amerikansk biografpremiere indenfor det givne år). Grunden til at de 3 typer af film har deres egen kategori, er vel at der er meget langt mellem deres Bedste Film-nomineringer, og deraf anerkendelse ved sådanne prisuddelinger. Bevares, nu er det selvfølgelig gjort langt nemmere efter de fordoblede antallet af nominerede, men vi kommer næppe til at se 2 animationsfilm nomineret i hovedkategorien foreløbig fx.
Når det er sagt, så kan jeg godt sætte mig ind i hvorfor folk kan synes kategorien skal fjernes. Men så bør det samme gælde for dokumentarfilm og udenlandske film imo - det må være enten eller.
Jeg synes man skal adskille dem frem for at fjerne kategorier :)
Ellers synes jeg netop kategorierne er overflødige og det bør de ikke være... ;)
Okay, fair nok :) Det holder bare overhovedet ikke imo.. Hvorfor skal en udenlandsk film fx. aldrig have mulighed for at blive nomineret til den største filmpris så? Hvis den har strålende anmeldelser og er vellidt blandt akademiets medlemmer - ja, så må den bare "nøjes" med Bedste Udenlandske Film, da hovedkategorien åbenbart er forbeholdt engelsksprogede film (med undtagelse af animationsfilm og dokumentarfilm naturligvis) :)
Jeg synes at alle kvalificerede film bør have de samme chancer i Bedste Film-kategorien.
#265 Fordi den har sin egen kategori. Hvis den skal kunne vinde Bedste Film, så synes jeg også man bør have kategorier alle de andre film kunne vinde i.... så Bedste Amerikanske Drama, Bedste Amerikanske Gyser, Bedste Amerikanske Thriller, Bedste Amerikanske Komedie osv. Og det ville gøre uddelingen meget lang og for detaljeret... IMO =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#265 Fordi den har sin egen kategori. Hvis den skal kunne vinde Bedste Film, så synes jeg også man bør have kategorier alle de andre film kunne vinde i.... så Bedste Amerikanske Drama, Bedste Amerikanske Gyser, Bedste Amerikanske Thriller, Bedste Amerikanske Komedie osv. Og det ville gøre uddelingen meget lang og for detaljeret... IMO =)
Eller man kunne bare nøjes med at fjerne dem så. Men deres egne kategorier eksisterer jo fordi de kun yderst sjældent kommer med i Bedste Film-feltet ift. almindelige spillefilm. Det er sket 3 gange for animationsfilm og 4 gange for udenlandske film, mener jeg. Aldrig for dokumentarfilm. Hvis animationsfilm fortsætter med at vinde indpas i Bedste Film-feltet i de kommende år, så tror jeg også at de fjerner Bedste Animationsfilm-kategorien igen.
Ellers må de holde op med at kalde kategorien Bedste Film, når alle ikke er kvalificeret. Så kan de kalde den Bedste Engelsk-sprogede Live Action Film - det klinger bare ikke særlig godt :)
Så vandt King's Speech DGA. Det begynder at se ud som om, at der måske kommer lidt spænding alligevel. Hvis den også tager nogle SAG priser i aften, så kan det blive ret tæt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#261 SebReuber 13 år siden
Hvordan har du det så med Bedste Udenlandske Film og Bedste Dokumentarfilm? Må de gerne blive nomineret i Bedste Film-kategorien og samtidig have en separat kategori ligesom animationsfilm? Eller skal de 2 kategorier også fjernes så?
Jeg synes egentlig at det er fint at ALLE film i spillefilmslængde kan nomineres i hovedkategorien (så længe de har haft amerikansk biografpremiere indenfor det givne år). Grunden til at de 3 typer af film har deres egen kategori, er vel at der er meget langt mellem deres Bedste Film-nomineringer, og deraf anerkendelse ved sådanne prisuddelinger. Bevares, nu er det selvfølgelig gjort langt nemmere efter de fordoblede antallet af nominerede, men vi kommer næppe til at se 2 animationsfilm nomineret i hovedkategorien foreløbig fx.
Når det er sagt, så kan jeg godt sætte mig ind i hvorfor folk kan synes kategorien skal fjernes. Men så bør det samme gælde for dokumentarfilm og udenlandske film imo - det må være enten eller.
#262 wimmie 13 år siden
Jeg synes man skal adskille dem frem for at fjerne kategorier :)
Ellers synes jeg netop kategorierne er overflødige og det bør de ikke være... ;)
#263 BN 13 år siden
Okay. De kommer her:
... and mine also.
;-)
#264 wimmie 13 år siden
#265 SebReuber 13 år siden
Okay, fair nok :)
Det holder bare overhovedet ikke imo.. Hvorfor skal en udenlandsk film fx. aldrig have mulighed for at blive nomineret til den største filmpris så? Hvis den har strålende anmeldelser og er vellidt blandt akademiets medlemmer - ja, så må den bare "nøjes" med Bedste Udenlandske Film, da hovedkategorien åbenbart er forbeholdt engelsksprogede film (med undtagelse af animationsfilm og dokumentarfilm naturligvis) :)
Jeg synes at alle kvalificerede film bør have de samme chancer i Bedste Film-kategorien.
#266 Lord Beef Jerky 13 år siden
#267 SebReuber 13 år siden
Eller man kunne bare nøjes med at fjerne dem så. Men deres egne kategorier eksisterer jo fordi de kun yderst sjældent kommer med i Bedste Film-feltet ift. almindelige spillefilm. Det er sket 3 gange for animationsfilm og 4 gange for udenlandske film, mener jeg. Aldrig for dokumentarfilm.
Hvis animationsfilm fortsætter med at vinde indpas i Bedste Film-feltet i de kommende år, så tror jeg også at de fjerner Bedste Animationsfilm-kategorien igen.
Ellers må de holde op med at kalde kategorien Bedste Film, når alle ikke er kvalificeret. Så kan de kalde den Bedste Engelsk-sprogede Live Action Film - det klinger bare ikke særlig godt :)
#268 frahm-2 13 år siden
#269 mr gaijin 13 år siden
Kritikerne valgte "Social Network", men branchefolkene (og dermed også akademi-medlemmerne) foretrækker "The King's Speech".
#270 Bruce 13 år siden