Helen Bonham Carter kunne måske også gå forbi Leo, selvom det også vil være en overraskelse. Jeg tror nu stadig ikke at vi kommer til at se de helt store overraskelser i skuespilkategorierne.
Med hensyn til TKS og TSN, så har opløbet i år været så atypisk og jeg kan faktisk ikke huske at have set en film være så suveræn til kritikerpriserne og så næsten intet vinde ved guilds. Derfor tror jeg stadig at der er spænding om det, men personligt tror jeg på The King's Speech.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det er fantastisk at der blev skudt lidt spænding ind i kampen. Jeg var overbevist om at The Social Network ville støvsuge det hele efter dens sejrsgang hos kritikerne, men jeg skal da love for at The King's Speech er kommet efter det med alle Guilds-priserne. Nu ligner frontløberen mere sidstnævnte IMO. Specielt med tanke på hvor Oscar-baity filmen er.
Firth vinder for mandlige hovedrolle i hvert fald. Den er stensikker. Jeg har meget svært ved at se Rush vinde over Bale i birolle-kategorien. Bale har snuppet stort set alle priser indtil nu, og Rush har en Oscar i forvejen - det kan jeg simpelthen ikke se ske.
Kvindelige Birolle er noget mere åben. Med SAG-sejren i nat peger meget på Melissa Leo, men med veteranen Helena Bonham Carter, der har leveret fine præstationer igennem en årrække og stadig ikke har vundet en Oscar, så kan man aldrig vide. Hailee Steinfeld bør heller ikke regnes ude. Hun er ganske vist en hovedrolle i True Grit, men hun skulle være bundsolid + det er hendes spillefilmsdebut. De kan godt lide helt unge skuespillerinder i kategorien også.
#286 Her skal man huske på, at "King's Speech" ikke var nomineret, da manusforfatteren ikke er medlem af WGA. Så "King's Speech" er mindst lige så stor en favorit som "Inception". Især på grund af Weinsteins kampagne for manuskriptforfatteren David Seidler, der kan blive den ældste vinder nogensinde, og som har en god "endelig anerkendt efter mange år i skyggen"-historie.
"Social Network" er dog en af de mest sikre vindere i nogen kategori. Den eneste reelle udfordrer er "Toy Story 3". Narniabæver skal virkelig fremmane mange djævle og dæmoner frem fra helvede, før den vinder for manus.
#287 Toy Story 3 og Winter's Bone var jo heller ikke nomineret til WGA. Vist nok af samme grund som King's Speech. Manuskriptkategorien er jo typisk et sted hvor man belønner de gode independent film som Winter's Bone, men jeg tror nu stadig den går til Social Network. Også fordi det kan være en slags trøstepræmie, når nu den ikke vinder bedste film.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#281 frahm-2 13 år siden
Med hensyn til TKS og TSN, så har opløbet i år været så atypisk og jeg kan faktisk ikke huske at have set en film være så suveræn til kritikerpriserne og så næsten intet vinde ved guilds. Derfor tror jeg stadig at der er spænding om det, men personligt tror jeg på The King's Speech.
#282 SebReuber 13 år siden
Nu ligner frontløberen mere sidstnævnte IMO. Specielt med tanke på hvor Oscar-baity filmen er.
Firth vinder for mandlige hovedrolle i hvert fald. Den er stensikker. Jeg har meget svært ved at se Rush vinde over Bale i birolle-kategorien. Bale har snuppet stort set alle priser indtil nu, og Rush har en Oscar i forvejen - det kan jeg simpelthen ikke se ske.
Kvindelige Birolle er noget mere åben. Med SAG-sejren i nat peger meget på Melissa Leo, men med veteranen Helena Bonham Carter, der har leveret fine præstationer igennem en årrække og stadig ikke har vundet en Oscar, så kan man aldrig vide. Hailee Steinfeld bør heller ikke regnes ude. Hun er ganske vist en hovedrolle i True Grit, men hun skulle være bundsolid + det er hendes spillefilmsdebut. De kan godt lide helt unge skuespillerinder i kategorien også.
#283 Sweetiebellefan 13 år siden
Toy Story 3 må da vinde en pris!
#284 Åkepool 13 år siden
Det har hun da været i lang tid.
Det gør den da også, nemlig Bedste animerede, så bare rolig :)
#285 Slettet Bruger [3330424288] 13 år siden
#286 IK 13 år siden
#287 mr gaijin 13 år siden
"Social Network" er dog en af de mest sikre vindere i nogen kategori. Den eneste reelle udfordrer er "Toy Story 3". Narniabæver skal virkelig fremmane mange djævle og dæmoner frem fra helvede, før den vinder for manus.
#288 mr gaijin 13 år siden
Nej. Den største pris er at vinde... prisen. Ellers ville der ikke være nogen pointe i at afholde showet.
Men jeg ved, hvad du prøver at sige. Det er en stor ære i sig selv at blive nomineret.
#289 frahm-2 13 år siden
Toy Story 3 og Winter's Bone var jo heller ikke nomineret til WGA. Vist nok af samme grund som King's Speech. Manuskriptkategorien er jo typisk et sted hvor man belønner de gode independent film som Winter's Bone, men jeg tror nu stadig den går til Social Network. Også fordi det kan være en slags trøstepræmie, når nu den ikke vinder bedste film.
#290 mr gaijin 13 år siden
Og fordi akademiet er våde i trusserne over Aaron Sorkin.