In accepting his award, Nolan touched on the exclusion of big-name films that were kept out of contention under WGA rules.
"Nine years ago I had a lot of success for 'Memento.' It was excluded," he said. "Nothing is more important than recognition from my peers. There were some notables left off the list this year."
"I'm not going to name them, for fear that it boosts their chances at the other show," he said, referring to the Feb. 27 Academy Awards. "I hope next year the person who stands up here can give thanks without qualification."
Tvivler stærkt på at Inception tager Oscar'en for Original Screenplay.. Som nævnt var en del store konkurrenter udeladt ved WGA, så man skal tage sejren med et gran salt.
The King's Speech er stadig storfavorit i kategorien IMO. Der er selvfølgelig heller ingen tvivl om The Social Network's sejr i Adapted.
Jeg vil vurdere "The Kings Speech" til at være favorit. Det udelukker dog ikke Inception, da akademiet muligvis vil give Nolan en Oscar i denne kategori, fordi man syntes, at Nolan fortjener en Oscar, men ikke kan komme i betragtning i de andre kategorier.
Jeg tror nu ikke, at man skal gøre sig for store forhåbninger om en Nolan sejr. Tænk tilbage på Dark Knight for nogle år siden. Dette scenarie ligner det meget. Der var en masse der mente at Nolan skulle have alle mulige priser for at have lavet en fantastisk actionfilm, men han endte med stort set ingenting. Det bliver det samme i år. Inception er bare endnu en film, der lægges i banken til den dag Nolan laver en rigtig Oscarfilm...så får han også det hele, men ikke før.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#296 Stok konservativ bliver han nok aldrig, men hans film har jo ikke langt igen. Han skal bare lægge lidt mindre vægt på action. Det kommer nok når han bliver ældre og blødere.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Har lige hørt et rygte, at tv2 film kun må sende live fra uddelingen til og med kl 6 om morgenen uanset om priserne er færdiguddelt der. Er der nogen som kan be- eller afkræfte det?
Its structural perfection is matched only by its hostility
#291 mr gaijin 13 år siden
Det er stor klasse af Nolan.
#292 SebReuber 13 år siden
The King's Speech er stadig storfavorit i kategorien IMO. Der er selvfølgelig heller ingen tvivl om The Social Network's sejr i Adapted.
#293 IK 13 år siden
Øv.. Det havde jeg fuldstændig glemt. Nu tror jeg mere på Kings Speech, da den er mere "Oscar-agtig", men der stadig håb for Inception. :)
#294 Verbal 13 år siden
#295 frahm-2 13 år siden
#296 Babo Rises 13 år siden
Den dag han bliver stokkonservativ, og laver oscar-fim, så skal han nok vinde, ja :)
#297 tiany 13 år siden
Men underligt nok bliver det Florence (Florence and The Machine) der skal optræde med Dido's nummer.
#298 frahm-2 13 år siden
Stok konservativ bliver han nok aldrig, men hans film har jo ikke langt igen. Han skal bare lægge lidt mindre vægt på action. Det kommer nok når han bliver ældre og blødere.
#299 Bruce 13 år siden
Jeg tror det er rigeligt, at han blot laver årets bedste film :)
#300 aero 13 år siden