Kunder som har købt DVD-film hos den århusianske netbutik, Dvdpusheren.dk, har fået trukket penge fra deres konti for varer, som de allerede har betalt for måneder eller år siden, skriver Computerworld online.
Ejeren af Dvdpusheren, Bo Sommer, bedyrer at der er tale om en sjuskefejl.
»Jeg har været ved at rydde op i gamle transaktioner, som man sletter i blokke på 40-50 stykker, og så er jeg kommet til at trykke »hæv« i stedet for »slet« ved en eller to blokke,« siger han til Computerworld.
Men kunderne, som nu er kommet til at betale ekstra for varerne, kan ikke være sikre på at få pengene tilbage med det samme. Dvdpusheren er netop gået konkurs og forretningen er lukket.
Indehaveren, Bo Sommer, erkender at der ikke er penge nok til at betale alle tilbage, men han regner med at få en aftale med sin bank så kunderne kan få deres penge i løbet af ugen.
»Jeg er rigtig ked af, at der er gået sådan rod i det, og jeg vil gøre alt for at få afviklet alle udeståender. Det handler jo også om at jeg skal kunne sove ordentligt om natten,« siger han.
Lad mig kaste lidt lys over sagen. Jeg har besøgt DVD-pusheren adskillige gange i december og så sent som i forgårs. I første omgang for at hente film for en anden, som de havde glemt at sende dem til, men hævet pengene, og senere i håb om at få byttet min LOTR, som har en defekt disk. Efter adskillige besøg lykkedes førstnævnte, og jeg fik rent faktisk min LOTR tilbage den anden dag, men den var nøjagtig så defekt som den altid har været. Kort sagt jeg kender dem ret godt efterhånden. Følgende er mit personlige indtryk: Indehaveren, er ikke den klogeste nisse i huen. Han har vel glemt foromtalte film en 5-6 gange i mit tilfælde og jeg har været meget venlig og vedholdende. Ligeledes har ingen af hans ansatte noget som helst styr på hvad de foretager sig. Med andre ord, det hele sejler, eller sejlede. Dog er jeg sikker på at softXchange ikke har noget med dem at gøre. De har eksisteret et godt stykke tid. Jeg bedømmer, efter at have snakket med ham adskillige gange, at han kort og godt er for dum, og aldrig burde have startet et firma i første omgang. Han har ikke styr på en skid, men min vurdering er også at han er ærlig nok. Jeg tror ikke han vil prøve på at snyde nogen af Jer (selvom det helt sikkert ikke undskylder noget). Men I bør nok være vedholdende for ikke at blive glemt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Han har snuppet 240 af mine penge. Heldigvis er man rimelig godt beskyttet som internet handlende. Du skal kontakte din bank og udfylde en "indsigelsesblanket". Vha. denne er det så muligt at annullere betalingen. PBS overtager så kampen med butikken.
Jeg mener at hele processen lugter af mulig politianmeldelse.
_________________________________________ I may be wrong, but I doubt it
#31 filmz-Dennis 22 år siden
DVD-butik hæver netbetalinger to gange
Af MAX STOUGAARD
Kunder som har købt DVD-film hos den århusianske netbutik, Dvdpusheren.dk, har fået trukket penge fra deres konti for varer, som de allerede har betalt for måneder eller år siden, skriver Computerworld online.
Ejeren af Dvdpusheren, Bo Sommer, bedyrer at der er tale om en sjuskefejl.
»Jeg har været ved at rydde op i gamle transaktioner, som man sletter i blokke på 40-50 stykker, og så er jeg kommet til at trykke »hæv« i stedet for »slet« ved en eller to blokke,« siger han til Computerworld.
Men kunderne, som nu er kommet til at betale ekstra for varerne, kan ikke være sikre på at få pengene tilbage med det samme. Dvdpusheren er netop gået konkurs og forretningen er lukket.
Indehaveren, Bo Sommer, erkender at der ikke er penge nok til at betale alle tilbage, men han regner med at få en aftale med sin bank så kunderne kan få deres penge i løbet af ugen.
»Jeg er rigtig ked af, at der er gået sådan rod i det, og jeg vil gøre alt for at få afviklet alle udeståender. Det handler jo også om at jeg skal kunne sove ordentligt om natten,« siger han.
#32 DarkLight 22 år siden
#33 El vez 22 år siden
Gad vide hvordan han så har kunne få lukket et øje de sidste mange måneder..
#34 Ikari 22 år siden
Oh well, that's a common mistake, right? ;)
#35 DarkLight 22 år siden
#36 filmz-Kadann 22 år siden
Det lyder mest som en sygt dårlig undskyldning.
#37 El vez 22 år siden
#38 Patriarch 22 år siden
#39 gi-jones 22 år siden
Indehaveren, er ikke den klogeste nisse i huen. Han har vel glemt foromtalte film en 5-6 gange i mit tilfælde og jeg har været meget venlig og vedholdende. Ligeledes har ingen af hans ansatte noget som helst styr på hvad de foretager sig. Med andre ord, det hele sejler, eller sejlede. Dog er jeg sikker på at softXchange ikke har noget med dem at gøre. De har eksisteret et godt stykke tid. Jeg bedømmer, efter at have snakket med ham adskillige gange, at han kort og godt er for dum, og aldrig burde have startet et firma i første omgang. Han har ikke styr på en skid, men min vurdering er også at han er ærlig nok. Jeg tror ikke han vil prøve på at snyde nogen af Jer (selvom det helt sikkert ikke undskylder noget). Men I bør nok være vedholdende for ikke at blive glemt.
#40 filmz-loonie 22 år siden
Jeg mener at hele processen lugter af mulig politianmeldelse.
I may be wrong, but I doubt it