Kim Ki-Duks "Bad Guy" er ikke en film, som jeg har lyst til at se igen lige foreløbig. Der er også to scener i "The Isle" af samme instruktør, som jeg helst vil undgå at se igen, men resten af filmen er så gudesmuk, at jeg efterhånden har fået set den nogle gange.
#42 Måske man skulle tage at købe den. Har kigget på den op til flere gange, men har været bange for at det var endnu en "Tube". Er den stadig go selvom man ikke fandt The Isle særlig spændende?
Vil lige indskyde at jeg mener at SS har den til 50.- Hvis min hukommelse stadig virker.
The Isle er en meget besynderlig film, men ligeså er Bad Guy. Jeg tør næsten ikke gisne om, hvorvidt du vil synes om Bad Guy, hvis du ikke brød dig om The Isle. Jeg kan huske, at jeg lavede en form for sammenligning da jeg så den, og hvor Isle er en mere komplet historie, så er Bad Guy den mere følelsesmæssige, og for mig, tankevækkende historie. Til gengæld er der nogle gevaldige plothuller i Bad Guy, men kan man se bort fra dem, så tror jeg de fleste, der godt kan lide deres film kryptiske, følsomme og tankevækkende vil finde den forholdsvis interessant. Ki-Duk Kim's stil er naturligvis også lidt særpræget, og hvis man ser The Isle som noget værre lort, så kan det godt være Bad Guy måske ikke kommer helt op at ringe. For mig var det to udmærkede film, men på hver sin måde.
Ja gammel tråd, men faldt over den sidst i min jagt på info om Kim Ki-Duk. Og så kom jeg i tanke om en forfærdelig ubehagelig østrigsk film, jeg så for nogen år siden, men kunne ikke huske titlen. Nu har jeg fundet den: Funny Games af Michael Haneke (http://www.imdb.com/title/tt0119167/). Den film skal jeg aldrig aldrig se igen!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
"Irreversible". Helt klart. Det tog mig et par dage at komme igennem den berømte og berygtede scene. Jeg vil ikke se den igen, men alligevel ser jeg utrolig meget op til instruktøren for at lave den slags film uden parmasan ost på toppen og lyserøde pudler i baggrunden...
#41 mr gaijin 20 år siden
#42 ks 20 år siden
#43 Scherlund 20 år siden
Vil lige indskyde at jeg mener at SS har den til 50.- Hvis min hukommelse stadig virker.
#44 ks 20 år siden
#45 tiny 20 år siden
#46 filmz-Gondry 20 år siden
#47 chronaden 20 år siden
glædede mig ellers sådan..
#48 filmz-Gondry 20 år siden
#49 filmz-Koenig 20 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#50 chronaden 20 år siden