- Motel-shootout'et i 'No Country for Old Men'. Perfektion udi billeder og lyd - og ribbensrystende suspense!
- Metro-scene i 'Code Unknown'. På alle måder en scene, der siger alt om den højindustrialiserede verden, og lader Hanekes visioner kommer til live med eftertryk! Gribende og dybt ubehageligt.
- Alex' hårrejsende brusebad i 'Paranoid Park'. Jeg har en svaghed for slowmotion, og sjældent har jeg set det så veleksekveret som her (måske med 'Antichrist' undtaget, hvori højdepunktet også udspilles under en bruser... hmm :)). Gus Van Sant kan noget helt særligt med det filmiske sprog, og er bestemt et af mine største instruktør-idoler.
- Mellemvejsopgøret i 'A Bittersweet Life'. Muligvis den bedste kampscene jeg har set på film. Vreden og energien strømmer uden gennem de sublimt koreograferede billeder, og topper denne fantastiske film.
- En flygtig drøm af stor poetisk tyngde i 'Spejlet'. Ord er ikke behøvet. Bare åben dine øjne og lad dig betage. Mesterligt.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#111 Fuck en fed kampscene fra 'A Bittersweet Life'. Han kan slå igennem. En japaner der for en gangs skyld tænker mere på slagkraft end ynde! Ikke fordi, jeg har set specielt mange japanske film.
#114 - Det er en fremragende film, der emmer og ulmer af energi. Virkelig en stor overraskelse for mig, personligt. Bedre og mere helstøbt end 'Oldboy', vil jeg vove at påstå.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#118 - den skal snart ses igen da. Der kan man virkelig tale om, hvordan et moderne soundtrack kan gøre en stumfilm endnu bedre...selvfølgelig er det ikke Dreyers egen version, men for fanden, hvor passer det musik godt til.
#111 RasmusFL 16 år siden
- Motel-shootout'et i 'No Country for Old Men'. Perfektion udi billeder og lyd - og ribbensrystende suspense!
- Metro-scene i 'Code Unknown'. På alle måder en scene, der siger alt om den højindustrialiserede verden, og lader Hanekes visioner kommer til live med eftertryk! Gribende og dybt ubehageligt.
- Alex' hårrejsende brusebad i 'Paranoid Park'. Jeg har en svaghed for slowmotion, og sjældent har jeg set det så veleksekveret som her (måske med 'Antichrist' undtaget, hvori højdepunktet også udspilles under en bruser... hmm :)). Gus Van Sant kan noget helt særligt med det filmiske sprog, og er bestemt et af mine største instruktør-idoler.
- Mellemvejsopgøret i 'A Bittersweet Life'. Muligvis den bedste kampscene jeg har set på film. Vreden og energien strømmer uden gennem de sublimt koreograferede billeder, og topper denne fantastiske film.
- En flygtig drøm af stor poetisk tyngde i 'Spejlet'. Ord er ikke behøvet. Bare åben dine øjne og lad dig betage. Mesterligt.
#112 tranberg 16 år siden
... what just happended ..?
#113 filmzkim 16 år siden
Fuck en fed kampscene fra 'A Bittersweet Life'.
Han kan slå igennem. En japaner der for en gangs skyld tænker mere på slagkraft end ynde! Ikke fordi, jeg har set specielt mange japanske film.
#114 filmzkim 16 år siden
Er filmen god, eller er det kun kampscenen?
#115 RasmusFL 16 år siden
#116 filmzkim 16 år siden
Okay, tak skal du have :)
#117 Skeloboy 16 år siden
Et af højdepunkterne i alle Chaplin-film...og drengen spiller fandeme godt
#118 Benway 16 år siden
Nu vi er ved stumfilmene, så vil jeg også poste [url= favorit[/url] fra "La passion de Jeanne D'Arc".
#119 Skeloboy 16 år siden
Og nu vil jeg oprette en stumfilmstråd..
#120 McPeter 16 år siden