Jeg har en masse favorit scener, men skal jeg vælge tre, bliver det nok følgende:
Slutscenen i The Godfather Part II. En genial afslutning på en genial og epokegørende film. En slutning der rammer mig hårdt i mellemgulvet hver eneste gang.
Scenen i Heat, hvor Neil McCauley og Vincent Hanna endelig står ansigt til ansigt. Det er en virkelig interessant idé Mann har haft her, og det hele er så genialt iscenesat. Samtidig er det super fedt at se to af de største skuespillere nogensinde spille over for hinanden i denne nervepirrende scene, som jeg kan se igen og igen.
Til slut har jeg valgt den samme scene som Tranberg fra There Will Be Blood. Det er en af de film, der har gjort størst indtryk på mig, og en af de største filmoplevelser jeg har haft. Endnu en fantastisk slutning på et suværent mesterværk.
#56 Præcis. Der er gået koks i maskineriet for Akadamiet de seneste år. Men jeg tror faktisk, at There Will Be Blood vil få en meget større legende-status i fremtiden end NCFOM; den er et meget mere banebrydende og komplet.
Faktisk er mange af de film, vi i dag anser for de allerstørste klassikere, dem der har tabt i Oscaren. Se bare på Citizen Kane (vandt kun een Oscar), Psycho (vandt ingen), North By Northwest (vandt ingen), 2001: A Space Odyssey (vandt kun een) og The Shawshank Redemption (vandt ingen).
Bare vent nogle år - There Will Be Victory for There Will Be Blood :)
#51 database 16 år siden
Slutscenen i The Godfather Part II. En genial afslutning på en genial og epokegørende film. En slutning der rammer mig hårdt i mellemgulvet hver eneste gang.
Scenen i Heat, hvor Neil McCauley og Vincent Hanna endelig står ansigt til ansigt. Det er en virkelig interessant idé Mann har haft her, og det hele er så genialt iscenesat. Samtidig er det super fedt at se to af de største skuespillere nogensinde spille over for hinanden i denne nervepirrende scene, som jeg kan se igen og igen.
Til slut har jeg valgt den samme scene som Tranberg fra There Will Be Blood. Det er en af de film, der har gjort størst indtryk på mig, og en af de største filmoplevelser jeg har haft. Endnu en fantastisk slutning på et suværent mesterværk.
#52 jona 16 år siden
#53 tranberg 16 år siden
There you go - There Will Be Blood-slutningen er een af de mest forrygende jeg har set.
#54 database 16 år siden
#55 tranberg 16 år siden
Ja, er du sindsyg! Han fik jo også Oscaren for det, selvom jeg mener den skulle have vundet over NCFOM i Best Picture.
"I'm Finished!" :)
#56 database 16 år siden
#57 tranberg 16 år siden
Præcis.
Der er gået koks i maskineriet for Akadamiet de seneste år.
Men jeg tror faktisk, at There Will Be Blood vil få en meget større legende-status i fremtiden end NCFOM; den er et meget mere banebrydende og komplet.
Faktisk er mange af de film, vi i dag anser for de allerstørste klassikere, dem der har tabt i Oscaren.
Se bare på Citizen Kane (vandt kun een Oscar), Psycho (vandt ingen), North By Northwest (vandt ingen), 2001: A Space Odyssey (vandt kun een) og The Shawshank Redemption (vandt ingen).
Bare vent nogle år - There Will Be Victory for There Will Be Blood :)
#58 filmz-Bruce 16 år siden
#59 tranberg 16 år siden
You don't like Shawshank :-0!?!?
#60 filmz-Bruce 16 år siden