2-1 har vi jo prøvet før. Vi vinder 4-2 i Spanien. Just a case of history repeating. Men altså, selv fra et neutralt standpunkt, der var godt nok tale om noget forfærdeligt dommerarbejde i den kamp. Dét røde kort skal nok gå hen og blive talt om i adskillige år fremover.
Ikke nok med at spanierne går på fodboldskole, de går søreme også på skuespillerskole. Screw Giamatti og Clooney, mine penge er på Messi som vinder af dette års "Best Supporting Actor"-Oscar. Fy for satan i helvede. Sådan noget hører bare ikke hjemme i professionel fodbold, uanset hvem du er, hvor du kommer fra, hvilken kamp du spiller eller hvor. Men det er jo normen i Spanien (og Italien for den sags skyld), så det slipper man heldigvis for når man ser de engelske ligakampe. Genså lige dele af 4-2 kampen fra sidste år som sagt, hvor der blev uddelt et par frispark (og et gult kort til Xavi) fordi Barcelona-spillerene tydeligvis spillede skuespil. Og hvad sker der for alle de frispark? Hvor kom 1-1 frisparket fra? Og offisde-kendelsen på Drogba? Der var en hel spiller foran ham!
For igen at tage et neutralt synspunkt, så spillede Barcelona godt. Rigtig godt. Tak gud for verdens bedste forsvarsspiller John Terry, som spillede en af sine bedste kampe til dato og mere end én gang reddede Chelseas skind (det nærmede sig vist de 5-6 gange). Sjovt nok spillede Chelsea nærmest bedst reduceret til 10 mand, men det tærer naturligvis på krafterne i det lange løb. Ærgerligt med Crespo. Men godt at hverken Huth, Johnson, Dierra eller Maniche overhovedet fik spilletid. Jeg tror bestemt at en kvartfinaleplads stadigvæk er en mulighed. På en bedre bane, med flere mænd, bedre spillere (Gallas og Essien er tilbage) og mod et hold der kommer til at mærke nemesis i kølvandet på deres hybris, så at sige.
Og Martindan... var du den blondhårede, brilleklædte unge herre, som var bosat ved væggen med et Chelsea-halsterklæde? Jeg sad i hjørnet med en Chelsea-kammerat og råbte, hoppede og skreg ret ofte iført min egen Chelsea trøje. Ganske fedt sted. Tak for informationen! Skal uden tvivl derover og se returkampen om to uger. Håber de ulidelige Barcelona-fans dukker op igen, så de til den tid kan få en ordentlig verbal øretæver fra yours truly ;-)
Hehe - rigtigt sjovt at høre Chelsea fans brokke sig over skuespil, når Robben netop nu er en stående joke i den engelske presse for sine evner ud i skuespil.
En faktor i returkampen bliver banens størrelse. Camp Nou er en af de bredeste baner i verden, mens Stamford Bridge er meget kompakt. Jeg tror Barcelonas taktik (logisk nok) er bedre egnet til den bredere bane end Chelseas. Men det er små marginaler, så det kan ende med både det ene og det andet....
Nu har jeg så ikke selv set hændelsen med Robben og Reina, og det skal da også siges, at jeg lagde mærke til, at Robben filmede en enkelt gang i aftenens affære (dog slet ikke i samme grad som Messi, eller har han efterhånden fortjent at blive kaldt Messy?). Men Robbens "skuespil" (hvis der vitterligt var tale om det - det var nok bare en mild overdrivelse, synes jeg også at have hørt fra både tilhængere og modstandere af Chelsea, som har overværet hændelsen, og jeg har da overhovedet ikke kunne fornemme så stor en opmærksomhed omkring affæren i den engelske presse) havde næppe nogen effekt på Reinas udvisning, som næsten allerede var en garanti i kølvandet på hans hårde tackling på Gudjohnsen.
Observer, Sunday February 12 2006 Arjen Robben's antics have sparked a strong response from the Compact of Record, with yesterday's Times thundering a diatribe against diving footballers
Thursday February 16, 2006 The Guardian Reina was sent off during Liverpool's 2-0 defeat at Chelsea 11 days ago after fouling Eidur Gudjohnsen and then pushing Arjen Robben, who fell to the turf melodramatically.
Saturday February 18, 2006 The Guardian Chelsea's Arjen Robben, rushing up to remonstrate with him for a reckless challenge on Eidur Gudjohnsen, had reacted to a mild hand in his face as if struck down by King Kong.
#145 - Du kan ikke komme uden om, at, som kaotmus også beskriver, Robben igen og igen falder om som var alverdens dårligdomme ramlet ned over ham. Reina-sagen er kun en enkelt lille episode i en lang række af modbydelige skuespilspræstationer fra hans side.
Messi (der forøvrigt spillede fremragende, på trods af at CFC - Rettere sagt Del Horno, der også helt retfærdigt blev vist ud - var meget hårde ved ham) trillede måske en runde eller to for meget, men det er intet i forhold til hvad man har set Robben gøre, hvilket jo dog naturligvis ikke gør Messi's rundrulninger mere acceptable.
Det røde kort var fair, og burde jo egentligt have været delt ud fem minutter før. To straffespark blev overset, og derudover burde der være faldet et rødt kort til Barca. Alt i alt startede dommeren godt, havde fint styr over gemytterne, men det gik ned af bakke i anden halvleg.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Ja jeg kan ikke sige at det kommer bag på mig at fodboldfans kan være så uenige om så oplagt en ting som det røde kort, men man bliver alligevel lidt overrasket.. Jeg kan hverken lide Chelsea eller Barca, så jeg kan glæde mig over at én af dem ryger ud uanset hvad, men det røde kort var nu ret oplagt efter min mening (og de fleste andres). Jeg har set lignende tacklinger men det var nu i ishockey... Det eneste man kan sige var at Del Horno muligvis skulle have haft det allerede da han stempler Messi oppe midt på låret. Om Messi så muligvis begår et lille frispark på Robben inden kan så diskuteres men hvis Robben havde koncentreret sig om bolden frem for Messi kunne han snildt have skærmet den ud. Del Hornos handling var jo fuldstændig blottet for fornuft. Først forsøger han at flæske Messi længere oppe og da han så når ned til dem igen så løber han forbi bolden og sparker først da den er 1 m bag ham. Havde Messi ikke hoppet var han da blevet fuldstændig flæsket. To-tre gange tilsidesætter Del Horno fuldstændigt hensynet til modstanderen og så skal man da ud..
Ang dommeren så er jeg enig i at han tabte kampen efter udvisningen i forsøget på konstant at kompensere den ene eller anden vej, men Chelsea skal nu nok ikke føle sig snydt over de to straffe han ikke dømte til Barca. Man kan næppe heller som Chelsea fan påstå, at der ikke var hånd på i 1. halveg eller at det var et naturligt sted Makelele havde hånden, og Terry må have set lidt for meget Superbowl med det sack og efterfølgende forsøg på interception han lavede i 2. halveg. Når det så er sagt så skulle Puyol også have været smidt ud efter hans 2. stempling.
Alt i alt en god kamp der selvfølgelig blev påvirket af udvisningen men Chelsea skabte ikke ret meget og Barca vandt fortjent omend de var noget sløje til at udnytte deres overtal.
Jeg kunne jo også bare have skrevet at jeg var enig med Nayze og sparet en masse tid.. ;)
Noget helt andet er Mourinhos udtalelser efter kampen. Igen kan jeg ikke påstå at det kommer bag på mig, men manden virker jo trods alt rimelig intelligent.. Man fattes ord. Det er lige før jeg hader ham mere end Frank Richard som jo nærmest fremstår sympatisk sammenlignet med.
#141 bobber 19 år siden
Den blev jo så 1-2 til Barcelona.
#142 The Insider 19 år siden
Ikke nok med at spanierne går på fodboldskole, de går søreme også på skuespillerskole. Screw Giamatti og Clooney, mine penge er på Messi som vinder af dette års "Best Supporting Actor"-Oscar. Fy for satan i helvede. Sådan noget hører bare ikke hjemme i professionel fodbold, uanset hvem du er, hvor du kommer fra, hvilken kamp du spiller eller hvor. Men det er jo normen i Spanien (og Italien for den sags skyld), så det slipper man heldigvis for når man ser de engelske ligakampe. Genså lige dele af 4-2 kampen fra sidste år som sagt, hvor der blev uddelt et par frispark (og et gult kort til Xavi) fordi Barcelona-spillerene tydeligvis spillede skuespil. Og hvad sker der for alle de frispark? Hvor kom 1-1 frisparket fra? Og offisde-kendelsen på Drogba? Der var en hel spiller foran ham!
For igen at tage et neutralt synspunkt, så spillede Barcelona godt. Rigtig godt. Tak gud for verdens bedste forsvarsspiller John Terry, som spillede en af sine bedste kampe til dato og mere end én gang reddede Chelseas skind (det nærmede sig vist de 5-6 gange). Sjovt nok spillede Chelsea nærmest bedst reduceret til 10 mand, men det tærer naturligvis på krafterne i det lange løb. Ærgerligt med Crespo. Men godt at hverken Huth, Johnson, Dierra eller Maniche overhovedet fik spilletid. Jeg tror bestemt at en kvartfinaleplads stadigvæk er en mulighed. På en bedre bane, med flere mænd, bedre spillere (Gallas og Essien er tilbage) og mod et hold der kommer til at mærke nemesis i kølvandet på deres hybris, så at sige.
Og Martindan... var du den blondhårede, brilleklædte unge herre, som var bosat ved væggen med et Chelsea-halsterklæde? Jeg sad i hjørnet med en Chelsea-kammerat og råbte, hoppede og skreg ret ofte iført min egen Chelsea trøje. Ganske fedt sted. Tak for informationen! Skal uden tvivl derover og se returkampen om to uger. Håber de ulidelige Barcelona-fans dukker op igen, så de til den tid kan få en ordentlig verbal øretæver fra yours truly ;-)
#143 filmz-kaotmus 19 år siden
#144 filmz-kaotmus 19 år siden
#145 The Insider 19 år siden
#146 filmz-kaotmus 19 år siden
Observer, Sunday February 12 2006
Arjen Robben's antics have sparked a strong response from the Compact of Record, with yesterday's Times thundering a diatribe against diving footballers
Thursday February 16, 2006
The Guardian
Reina was sent off during Liverpool's 2-0 defeat at Chelsea 11 days ago after fouling Eidur Gudjohnsen and then pushing Arjen Robben, who fell to the turf melodramatically.
Saturday February 18, 2006
The Guardian
Chelsea's Arjen Robben, rushing up to remonstrate with him for a reckless challenge on Eidur Gudjohnsen, had reacted to a mild hand in his face as if struck down by King Kong.
#147 dyg 19 år siden
Messi (der forøvrigt spillede fremragende, på trods af at CFC - Rettere sagt Del Horno, der også helt retfærdigt blev vist ud - var meget hårde ved ham) trillede måske en runde eller to for meget, men det er intet i forhold til hvad man har set Robben gøre, hvilket jo dog naturligvis ikke gør Messi's rundrulninger mere acceptable.
Det røde kort var fair, og burde jo egentligt have været delt ud fem minutter før. To straffespark blev overset, og derudover burde der være faldet et rødt kort til Barca. Alt i alt startede dommeren godt, havde fint styr over gemytterne, men det gik ned af bakke i anden halvleg.
#148 filmz-Pollux 19 år siden
Ang dommeren så er jeg enig i at han tabte kampen efter udvisningen i forsøget på konstant at kompensere den ene eller anden vej, men Chelsea skal nu nok ikke føle sig snydt over de to straffe han ikke dømte til Barca. Man kan næppe heller som Chelsea fan påstå, at der ikke var hånd på i 1. halveg eller at det var et naturligt sted Makelele havde hånden, og Terry må have set lidt for meget Superbowl med det sack og efterfølgende forsøg på interception han lavede i 2. halveg. Når det så er sagt så skulle Puyol også have været smidt ud efter hans 2. stempling.
Alt i alt en god kamp der selvfølgelig blev påvirket af udvisningen men Chelsea skabte ikke ret meget og Barca vandt fortjent omend de var noget sløje til at udnytte deres overtal.
#149 filmz-Pollux 19 år siden
Noget helt andet er Mourinhos udtalelser efter kampen. Igen kan jeg ikke påstå at det kommer bag på mig, men manden virker jo trods alt rimelig intelligent.. Man fattes ord.
Det er lige før jeg hader ham mere end Frank Richard som jo nærmest fremstår sympatisk sammenlignet med.
#150 dyg 19 år siden