Jeg har nok aldrig haft en forfatter i maven, men jeg har dog i mange år, on and off, været interesseret i filosofiske tanker og alverdens citater. Jeg har fundet det spændende hvorledes man kunne koge et budskab ned til enkelte korte sætninger.
I en ret tidlig alder begyndte jeg selv at nedskrive mine tanker om de erfaringer og observationer jeg havde gjort mig. Jeg har stadig bogen og det er ret sjovt at læse ca 20 år senere.
Jeg var vist ret pessimistisk i en tidlig alder, her er et af mine gamle citater.
Jeg har før anbefalet det geniale skriveprogram SCRIVENER til Mac her. Det er næsten lige blevet opdateret til 2.0 (den første opdatering, man har skulle betale for - men selvfølgelig kan ejere af 1.xx opgradere med rabat) - og som noget nyt er det nu også tilgængeligt til Windows.
Her er en lang videoanmeldelse på YouTube, der gennemgår meget af programmet:
Jeg kan lige indskyde at der findes en BETA af Scrivener til Windows. Er ved at hente den nu.
Ok, har et problem med den historie jeg er i gang med: Handlingen er at to venner ved et uheld rejser i tiden, fra 1989 til 2010 og møder en af dem de var venner med dengang. Jeg er nået til deres møde. Problemet er, at jeg ikke kan bestemme mig for, om der er "kopier" (i mangel af bedre) af dem i 2010, eller om de skal være forsvundet tilbage i tiden. Mit bøvl med tidsrejser har altid drejet sig om ting som alternative universer, og det ville gøre det utroligt indviklet, hvis der er mulighed for at de møder sig selv. Men jeg tænker på BTTF, hvor Marty jo ser sig selv. Dog i det øjeblik han tager afsted. ARHG! Tidsrejser er noget pis, men uhyggeligt sjovt at beskæftige sig med.
Hvad synes i? Skal de ha dobbelup på personerne, eller skal jeg køre en tidslinje med forsvundne teenagere?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#137 Der kunne opstå en besynderlig splittelse i den ene (og mellem dem begge), hvis han fandt ud af han i den mellemliggende tid var død... Så kan det godt være han ikke havde lyst til at rejse tilbage igen, men ville han kunne undgå det, når nu han er død?
Hvordan deres fremtidstour bliver, må vel have at gøre med det du vil sige med bogen eller hvordan plottet bliver mest interessant? Din bog, dine regler ;)
(Jeg har desværre ikke tiden til at læse dit manuskript (før engang i januar...))
#131 Thomsen 14 år siden
#132 BN 14 år siden
Nej, jeg er en forhærdet, uforbederlig, plat ordkløver. ... Men nu finder jeg mig et træ at hænge mig i. Så går smerten væk.
#133 misuma 14 år siden
I en ret tidlig alder begyndte jeg selv at nedskrive mine tanker om de erfaringer og observationer jeg havde gjort mig. Jeg har stadig bogen og det er ret sjovt at læse ca 20 år senere.
Jeg var vist ret pessimistisk i en tidlig alder, her er et af mine gamle citater.
"Fisk svømmer,
fugle flyver og
mennesker lyver"
Iiih guder :P
#134 BN 14 år siden
Med tanke på pointen, ville den måske have været bedre sådan her:
"Fugle svømmer,
fisk flyver og
mennesker lyver"
#135 Highland Park 14 år siden
Og jeg morede mig skam over #129. Tør, plat humor fungerer bedst uden brug af smiley.
#136 gi-jones 14 år siden
#137 davenport 14 år siden
Handlingen er at to venner ved et uheld rejser i tiden, fra 1989 til 2010 og møder en af dem de var venner med dengang. Jeg er nået til deres møde.
Problemet er, at jeg ikke kan bestemme mig for, om der er "kopier" (i mangel af bedre) af dem i 2010, eller om de skal være forsvundet tilbage i tiden.
Mit bøvl med tidsrejser har altid drejet sig om ting som alternative universer, og det ville gøre det utroligt indviklet, hvis der er mulighed for at de møder sig selv. Men jeg tænker på BTTF, hvor Marty jo ser sig selv. Dog i det øjeblik han tager afsted.
ARHG! Tidsrejser er noget pis, men uhyggeligt sjovt at beskæftige sig med.
Hvad synes i? Skal de ha dobbelup på personerne, eller skal jeg køre en tidslinje med forsvundne teenagere?
#138 davenport 14 år siden
#139 Muldgraver 14 år siden
Der kunne opstå en besynderlig splittelse i den ene (og mellem dem begge), hvis han fandt ud af han i den mellemliggende tid var død... Så kan det godt være han ikke havde lyst til at rejse tilbage igen, men ville han kunne undgå det, når nu han er død?
Hvordan deres fremtidstour bliver, må vel have at gøre med det du vil sige med bogen eller hvordan plottet bliver mest interessant? Din bog, dine regler ;)
(Jeg har desværre ikke tiden til at læse dit manuskript (før engang i januar...))
#140 gi-jones 14 år siden