Så har jeg rundet de 20 mio, og er nu så tæt på vassago, at jeg føler jeg næsten kan nå ham herfra. *rækker ud efter vassago*. Har ikke lige haft så meget tur i den de sidste 2 uger, men stiger stadig støt og regner bestemt med at vassago kan ses i backspejlet indenfor den næste uge :)
Hehe, du er lidt heldig med nogle af de små usikre titler, der slår igennem :) Jeg havde faktisk helt overset, at den film var i databasen, men der er stadig langt til den rent faktisk får premiere og du tjener egentlige penge på den.
Du havde også Tintin for nogle uger siden, og triumferede da den steg til omkring de 18$, men den er siden faldet tilbage på 7$ og lur mig om du ikke stadig har den.
Men hyggeligt at konkurrere mod dig fordi du spiller spillet så meget mere konservativt end jeg gør og derfor ofte tjener penge når jeg er i krise, men til gengæld sjældent stiger særlig meget i de perioder hvor jeg har tur i den.
Jeg har mange små titler købt til under 1$, og langt de fleste shares er købt for under 10$. Jeg sælger dem sjældent fra da de aldrig bliver mindre værd end hvad jeg har givet for dem - så jeg venter bare på at de bliver udbetalt, så jeg kan købe flere af de små. Det er minimalt arbejde, de passer sig selv - og der er ingen risk.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Risikoen er der vel stadig hvis du føler deres tur op, men så også ned igen. Dermed tjener du nogle penge som du så taber igen, og selvom du så tidligere har givet lidt for dem, så har du stadig tjent en profit på dem, som du ikke indkasserer.
Mange af de film, der kan købes til de her utroligt lave priser (såkaldte "penny-stocks") er jo film, der i sidste ende aldrig rigtig bliver til noget. Der findes undtagelser som fx Tintin og Playboy, men størstedelen af dem ligger så lavt fordi det er koncepter, der har meget lave chancer for nogensinde at blive produceret.
Risikoen er naturligvis stadig minimal ved dem, hvis de aldrig stiger. Men jeg vil vove at påstå, at hvis de når op i £18 som fx Tintin, så har du tjent pengene på dem, og dermed imødegår du en risiko for, at den igen derfra falder - hvilket den så har gjort - og du så taber de penge du har tjent på den, uanset om den så bliver til noget eller ej, hvilket Tintin så formentlig bliver.. Om 5 år, stadig en meget lav ROI.
#115: Der er da ingen risk. At den stiger og falder igen, er jo ikke en risk medmindre den falder til mindre end hvad du har givet. Hvis jeg køber en aktie til en krone, er det da fuldstændig ligegyldigt om den ryger op på halvtreds og ned på tyve igen. Jeg kunne have tjent 49 - men tjente tyve - det er jo ikke ensbetydende med at jeg har tabt 29.
Selvom Tintin f.eks er faldet, har jeg stadig tjent helt vanvittigt på den. Der er mange film der ikke bliver til noget, men man skal jo ikke være et geni for at vælge dem der gør.
Det er da bestemt ensbetydende med, at du har tabt 29 i og med, at du har tjent penge, men undladt at indkassere profitten og derfor har tabt selvsamme penge igen. Uanset hvad du gav for den oprindeligt, så er den jo en del af dit portefølje med den værdi den har i øjeblikket, og ikke den værdi du i sin tid gav for den. Du har stadig tjent på den i forhold til hvad du gav for den oprindeligt, men når den har været langt over sin nuværende værdi, så har du bestemt tabt penge ved at følge den nedad igen, og dermed se dit portefølje snævre ind igen. Det er da almindelige logik, medmindre du udelukkende spillet udfra hvad du oprindeligt gav - hvilket jeg synes er helt forkert, i hvert fald hvis man gerne vil have et portefølje, der støt vokser.
#117: jeg er overhovedet ikke enig, og kan slet ikke se logikken i det. Det er muligt at jeg ikke har indkasseret de 29$ - men det er jo ikke noget tab - nærmere en tabt fortjeneste - men ikke et tab set udfra at jeg har givet 50K x .28.
...medmindre du udelukkende spillet udfra hvad du oprindeligt gav - hvilket jeg synes er helt forkert, i hvert fald hvis man gerne vil have et portefølje, der støt vokser
Det er jo så en af de portofolier der er vokset mest støt i vores league - og det stort set non-risk. Så hvordan det skulle være forkert kan jeg ikke se. Havde det været rigtige penge, havde jeg da ikke været i tvivl om hvilken metode havde været den mest risikofrie ;)
Ja, men i og med, at du ikke indkasserer dine fortjenester, så taber du mange af de penge du ellers har tjent. Det kan vi vel blive enige om, selvom vi har et anderledes synspunkt på det andet.
Summa summarum, så spiller vi vist spillet meget anderledes - hvilket, som jeg indledte med, også er fedt, for det giver en anderledes udfordring. Jeg synes dog stadig du bør have solgt Tintin da den toppede :)
...i og med, at du ikke indkasserer dine fortjenester, så taber du mange af de penge du ellers har tjent. Det kan vi vel blive enige om.
Nej, for jeg tror ikke på at f.eks Tintin casher ud med den pris den har nu. Den er faldet i takt med presseopmærksomheden, og stiger igen når der bliver knyttet mere cast and crew på. Hvis jeg solgte den da du mente den toppede, så havde jeg da tjent mere på den end den er værd nu - jeg havde dog så afhændet aktien - en aktie der med meget stor sandsynlighed vil ende noget højere end den tidligere har været. Jeg vil hellere afhænde dem ugen op til releasen.
#111 ks 18 år siden
#112 filmz-vassago 18 år siden
#113 ks 18 år siden
Du havde også Tintin for nogle uger siden, og triumferede da den steg til omkring de 18$, men den er siden faldet tilbage på 7$ og lur mig om du ikke stadig har den.
Men hyggeligt at konkurrere mod dig fordi du spiller spillet så meget mere konservativt end jeg gør og derfor ofte tjener penge når jeg er i krise, men til gengæld sjældent stiger særlig meget i de perioder hvor jeg har tur i den.
#114 filmz-vassago 18 år siden
#115 ks 18 år siden
Mange af de film, der kan købes til de her utroligt lave priser (såkaldte "penny-stocks") er jo film, der i sidste ende aldrig rigtig bliver til noget. Der findes undtagelser som fx Tintin og Playboy, men størstedelen af dem ligger så lavt fordi det er koncepter, der har meget lave chancer for nogensinde at blive produceret.
Risikoen er naturligvis stadig minimal ved dem, hvis de aldrig stiger. Men jeg vil vove at påstå, at hvis de når op i £18 som fx Tintin, så har du tjent pengene på dem, og dermed imødegår du en risiko for, at den igen derfra falder - hvilket den så har gjort - og du så taber de penge du har tjent på den, uanset om den så bliver til noget eller ej, hvilket Tintin så formentlig bliver.. Om 5 år, stadig en meget lav ROI.
#116 filmz-vassago 18 år siden
Selvom Tintin f.eks er faldet, har jeg stadig tjent helt vanvittigt på den. Der er mange film der ikke bliver til noget, men man skal jo ikke være et geni for at vælge dem der gør.
#117 ks 18 år siden
#118 filmz-vassago 18 år siden
...medmindre du udelukkende spillet udfra hvad du oprindeligt gav - hvilket jeg synes er helt forkert, i hvert fald hvis man gerne vil have et portefølje, der støt vokser
Det er jo så en af de portofolier der er vokset mest støt i vores league - og det stort set non-risk. Så hvordan det skulle være forkert kan jeg ikke se. Havde det været rigtige penge, havde jeg da ikke været i tvivl om hvilken metode havde været den mest risikofrie ;)
#119 ks 18 år siden
Summa summarum, så spiller vi vist spillet meget anderledes - hvilket, som jeg indledte med, også er fedt, for det giver en anderledes udfordring. Jeg synes dog stadig du bør have solgt Tintin da den toppede :)
#120 filmz-vassago 18 år siden
Nej, for jeg tror ikke på at f.eks Tintin casher ud med den pris den har nu. Den er faldet i takt med presseopmærksomheden, og stiger igen når der bliver knyttet mere cast and crew på. Hvis jeg solgte den da du mente den toppede, så havde jeg da tjent mere på den end den er værd nu - jeg havde dog så afhændet aktien - en aktie der med meget stor sandsynlighed vil ende noget højere end den tidligere har været. Jeg vil hellere afhænde dem ugen op til releasen.