Faldt lige over en titel i min samling - En titel jeg fuldstændigt havde glemt alt om, at jeg havde.
Jeg faldt over den, da jeg sad og læste lidt i min Book of the Dead, hvilket overraskede mig, da jeg ikke anede, at det faktisk var en zombie-film. Glædelige overraskelse, så nu vil jeg se Versus.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#12833 Jeg har faktisk aldrig set den før, så det var helt nyt. Man skal vænne sig lidt til at det er lidt mere dystert og at det er en mere fokuseret historie end i serien hvor der er tid til at kredse lidt om allesammen. Selve billedet er også anerledes, det er mere naturligt, hvor det i serien har fået et rødt slår for givetvis at gøre det mere blødt. En detalje men for mig gjorde det meget. Og så blive musikken heller ikke brugt lige så meget, men det er nok også noget at gøre med den mere dystre stil Lynch ønskede at gøre brug af. Den første halve time var egentlig god og meget intens, jeg har bare et problem med hvad det er den vil forsøge at forklare. Jeg synes ikke rigtig den giver svar på noget, andet end at vise sammenhængen mellem de to mord. Resten af filmen er også meget intens, i det vi udelukkende følger Laura Palmer og hendes forhold til hendes nærmeste og ikke mindst "forholdet" til Bob. Den forklarer meget godt hvorfor hun gjorde som hun gjorde. Det er noget andet at få billeder på det i stedet for at høre det fra andre eller hendes dagbog, som i serien. Jeg synes dog ikke man får så mange forklaringer på hvem Bob er, eller hvad der skal lægges i personen. Men den er så også meget syret til tider og der er højst sandsynlig et eller andet jeg har misset. I øvrigt så spiller Sheryl Lee også blændende og Ray Wise gør det også ganske godt. Jeg gad dog godt at have set en 5-6 timers version som Lynch i første omgang havde lavet, for filmen lægger op til rigtig mange ting. Først og fremmest at gå mere i dybden med det overnaturlige, okkulte, spirituelle eller hvad for syrede ting han ellers præsenteres os for. Ligeledes kunne det egentlig også være spændende at se hvad pokker der skete med de to agenter, som bare lige pludselig er væk.
Men ser man den som en prequel lægger den jo rigtig godt op til serien. En ting der er lidt ærgelig ved filmen er dog, at man egentlig ikke bliver klogere på så meget. De fleste af tingene har vi fået forklaret, i stedet sidder man med endnu flere spørgsmål. Men selve slutningen er sgu godt nok syret.
Altså man må næsten gå ud fra at den eneste grund til at hun ikke slår ham ihjel er fordi at det er hendes far og hun ved at han er besat og måske tror hun at hun er i stand til at redde ham ? (eller måske tror hun at Bob i så fald vil besætte hende) Til sidst er det næsten som om at Bob også har besat hende, i hvert fald da hun kigger i spejlet og det er det hun har kæmpet imod alle de år og det rent faktisk er en befrielse at hun dør. Mike er også en del af Black Loge og jeg må indrømme at jeg ikke helt har forstået hans rolle endnu. I øvrigt synes jeg heller ikke helt at det med White og Black Loge bliver forklaret ordentligt. Det er i hvert fald temmelig langhåret.
I øvrigt glemmet man helt at det ikke Laura Flynn Boyle som spiller Donna og at Audrey slet ikke er med. Dog savner jeg f. eks psykologen og Ben Horne. De havde trods alt en forholdvis stor rolle i hendes liv.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Det passer faktisk ret præcist på den oplevelse jeg havde af filmen i sin tid. :)
Men da Skeloboy så skrev, at den havde langt mere at byde på, ja så blev jeg sgu i tvivl om det var min hukommelse den var gal med, og om jeg havde overset en række vigtige ting undervejs.
Det tyder det du skriver jo så på, at jeg ikke har gjort. Men blir nok nød til selv at se den igen med helt friske øjne, for at ku' komme med en fair vurdering. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jeg har lige lavet en stor kande kaffe, maskine, ikke stempel (sorry HP :).
Blasfemi!
Men tillykke med den nye lejlighed Bony. :)
#12834: Jeg vil aldrig anbefale den som en prequel til "Twin Peaks" - bl.a. fordi man får mere at vide om Laura Palmer end godt er, hvis man efterfølgende skal se serien. Ligesom Skeloboy er jeg i øvrigt også ret glad for filmen, der sagtens kan stå på egne ben.
Lige kommet hjem fra fest på mit gamle gymnasium, var rigtig hyggeligt, og fik snakket med min søde tysklærer :) Blev så også lige mindet om, hvor lækker min idrætslærer (som jeg havde i 3.g) er.. omg! Lærere må jo ikke være unge og hotte! (det er ikke til at koncentrere sig så) :D
Har lige spildt 2 timer og 14 minutter på Michael Mann. Når man får tanken, hellere at ville have spildt dem på Michael Bay, så har det været et seriøst deprimerende syn!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Har lige spildt 2 timer og 14 minutter på Michael Mann. Når man får tanken, hellere at ville have spildt dem på Michael Bay, så har det været et seriøst deprimerende syn!
Ja, han er faldet af på den. Var det Public Enemies eller Miami Vice?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#12831 dyg 16 år siden
Jeg faldt over den, da jeg sad og læste lidt i min Book of the Dead, hvilket overraskede mig, da jeg ikke anede, at det faktisk var en zombie-film. Glædelige overraskelse, så nu vil jeg se Versus.
#12832 filmz-jonasgr 16 år siden
Og tror jeg vil en tur i seng.
'Cause I'm evil"
#12833 Skeloboy 16 år siden
Sidder og stener comedy på Zulu...
#12834 filmz-jonasgr 16 år siden
Men ser man den som en prequel lægger den jo rigtig godt op til serien. En ting der er lidt ærgelig ved filmen er dog, at man egentlig ikke bliver klogere på så meget. De fleste af tingene har vi fået forklaret, i stedet sidder man med endnu flere spørgsmål.
Men selve slutningen er sgu godt nok syret.
I øvrigt glemmet man helt at det ikke Laura Flynn Boyle som spiller Donna og at Audrey slet ikke er med. Dog savner jeg f. eks psykologen og Ben Horne. De havde trods alt en forholdvis stor rolle i hendes liv.
'Cause I'm evil"
#12835 NightHawk 16 år siden
Det passer faktisk ret præcist på den oplevelse jeg havde af filmen i sin tid. :)
Men da Skeloboy så skrev, at den havde langt mere at byde på, ja så blev jeg sgu i tvivl om det var min hukommelse den var gal med, og om jeg havde overset en række vigtige ting undervejs.
Det tyder det du skriver jo så på, at jeg ikke har gjort. Men blir nok nød til selv at se den igen med helt friske øjne, for at ku' komme med en fair vurdering. :)
#12836 Highland Park 16 år siden
Blasfemi!
Men tillykke med den nye lejlighed Bony. :)
#12834: Jeg vil aldrig anbefale den som en prequel til "Twin Peaks" - bl.a. fordi man får mere at vide om Laura Palmer end godt er, hvis man efterfølgende skal se serien.
Ligesom Skeloboy er jeg i øvrigt også ret glad for filmen, der sagtens kan stå på egne ben.
#12837 Lady Arwen 16 år siden
Blev så også lige mindet om, hvor lækker min idrætslærer (som jeg havde i 3.g) er.. omg! Lærere må jo ikke være unge og hotte! (det er ikke til at koncentrere sig så) :D
#12838 filmz-Bruce 16 år siden
#12839 gi-jones 16 år siden
Ja, han er faldet af på den. Var det Public Enemies eller Miami Vice?
#12840 Ericmase 16 år siden