Gravatar

#44681 Thomsen 12 år siden

Har besluttet, at jeg skal ud og have min første "gi", en kampsportsdragt, i morgen. Det bliver en lidt større udskrivning end forventet. Gi'en alene kommer til at koster ca. 1100,-, og så skal jeg have bælte, benskinner og tandbeskytter oveni (jeg har kastet mig ud i en full contact-gren). For mit indre blik ser jeg en lang række blu-rays flyve forbi vinduet, som kunne være endt på min hylde i stedet...

Nå, til gengæld har fysikken det væsentligt bedre.
"Don't step on it - it might be Lon Chaney!"
Gravatar

#44682 tiany 12 år siden

Så blev der lige brugt lidt penge...

Sidste år fik vi ikke rigtig fejret vores bryllupsdag, fordi vi lige havde fået lille tøsen og i år falder vores bryllupsdag sammen med en helt masse andre planer.
Men for at vi ikke skal glemme hinanden og kan få lidt mor/far tid, har vi nu aftalt med svigermekanikken at tøsen kommer og overnatter en weekend i oktober og så har vi købt togbilletter og reserveret hotel ved Rådhuspladsen i KBH.

Så skal der bare slappes af i den weekend.
Vi modtager gerne forslag til gode spisesteder som
- er i gå afstand for Rådhuspladsen
- ikke nødvendigvis koster en formue
- hvor det ikke er nødvendigt at reservere bord på forhånd

Valar morghulis
Gravatar

#44683 Wangsgaard 12 år siden

Madklubben's resutranter er meget fine og cofocos :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#44684 gi-jones 12 år siden

Jeg har også brugt penge idag, nu vi er ved det.

Ca. 35K på forsikringer, tinglysning og alt muligt andet lort.

Lad mig lige regne lidt...
35.000 == ca. 300 BD'er (af de fornuftigt prissatte)
35.000 == 500 pizzaer (med bacon)
35.000 == En ny gammel bil

*suk*
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#44685 The Insider 12 år siden

Der er et Jensens Bøfhus lige ved Rådhuspladsen! Wooohooooo!
War. War never changes.
Gravatar

#44686 Collateral 12 år siden

Havde vi en tråd til at diskutere DC vs. non-DC af forskellige film? Har lige set at Cinema Paradiso er på Netflix i en udgave der varer 124 min. og det er mit indtryk fra kommentarerne at dette er DC-udgaven, men er den god at lægge ud med?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#44687 Kruse 12 år siden

Collateral (44686) skrev:
Havde vi en tråd til at diskutere DC vs. non-DC af forskellige film? Har lige set at Cinema Paradiso er på Netflix i en udgave der varer 124 min. og det er mit indtryk fra kommentarerne at dette er DC-udgaven, men er den god at lægge ud med?

De 124 min. må være biograf-udgaven. Jeg kan ikke sige noget om hvordan de forskellige versioner er i forhold til hinanden, da jeg kun har set DC-udgaven på 148 min.(PAL DVD, 155 min. på BD). Den udgave er til gengæld fantastisk, og af hvad jeg har læst, så mangler biografudgaven nogle af de bedste og mest rørende scener fra DC-udgaven. Så jeg vil anbefale dig at opsøge den udgave, selvom at jeg som sagt ikke har set biografudgaven.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44688 Skeloboy 12 år siden

Det er ikke DC. DC er bedre, men jeg vil ikke mene, at du går glip af noget ved at se biografudgaven først.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#44689 BN 12 år siden

Både Skeloboy, Bruce, Kruse og jeg mener, at den største og mest givende oplevelse er DC-udgaven. Foeller derimod mener, at DC indeholder nogle få gode ting, men endnu flere ligegyldige ting.

Vi fem har tidligere diskuteret DC vs. non-DC af 'Cinema Paradiso', da vi nåede til den på min top 200:

http://filmz.dk/forum/tagwall/bn-s-top-200-62473/p...

Det største tab ved udelukkende at holde sig til non-DC aka theatrical-udgaven er efter min mening, at man går glip af de fleste scener med Jacques Perrin i rollen som den midaldrende Salvatore, og at filmen mister noget af DC-udgavens melankolske, nostalgiske stemning i det, som udgør en rammehistorie til filmen. Og som Bruce i sin tid fremhævede, forsvinder det bittersøde, retrospektive element også fra filmen, hvis man går fra DC-udgaven til theatrical-udgaven. DC-udgaven bringer nogle nuancer vedrørende Tornatores ven Alfredo ind i billedet; nuancer som er totalt fraværende i theatrical. (Bruce sætter ord på det i sin spoiler-ramme i #536 i den tråd, jeg har linket til ovenfor.)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#44690 Thomsen 12 år siden

Har lige fyret 1500,- af på dragt, bælte, benskinner og tandbeskytter til karate. Så er jeg klar til at få tæv!
"Don't step on it - it might be Lon Chaney!"

Skriv ny kommentar: