Jeg er også selv kommet i gang igen oven på juleræset.. Startede i mandags med en cykeltur på 20km.. Den kom på 25 i tirsdag og så op 28 i går.. I dag er det så hvile-dag, inden i morgen er dagen, hvor jeg for første gang bevæger mig ind i et rigtigt træningscenter :)
Jeg er med på, at jeg nok ikke lige skal ud i at tabe 25kg igen ligesom sidste år, men efter at have taget en 4kg på siden efteråret, er det reelle vægttab jo kun på 21kg :) Så ca. 10 skal der tabes, men målet med træningscenteret er så at sørge for, at dem der bliver siddende, sidder rigtigt :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Er ikke kommet i gang med noget motion, men det har jeg nu heller ikke planer om. Er dog begyndt på et løntilskudsjob, hvilket giver stabil døgnrytme og en anelse motion hver dag i form af cykel til og fra arbejde. Derudover er jeg begyndt at spise forholdsvis sundt og regelmæssigt i hverdagene.(Musli med youghurt til morgenmad, salat til frokost, rugbrød når jeg er hjemme, og masser af grøntsager til aftensmad)
Det er småting, men jeg tabte mig 10 kg på samme måde for et år siden. Godt nok over et par måneder, men det er jo også helt fint:)
Har ikke rigtig noget mål, men under 90 kg vil da være nice...det kræver nok bare noget motion på et tidspunkt, og det er jeg ikke stor fan af
Jeg er gået i gang med kuren igen, nu er målet de 90kg (dvs. målet er egentligt 89kg, da det var min kampvægt for 9 år siden, da jeg flyttede til Århus). Dog bliver kuren lettere forstyrret i disse uger, da jeg har et par forretningsrejser, hvor der ikke bliver spist alt for sundt :(
For at nå de 90kg mangler jeg ca. 5kg, hvilket gerne skulle gå pænt hurtigt, da kosten er fornuftig og der dyrkes masser af motion. Indtil videre har jeg meldt mig til 5 motionsløb over de næste 2-3 måneder, og derudover løber jeg selv 2-3 gange 5-15km om ugen + en ugentlig portion squash.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg har selv vejet lidt for meget på et tidspunkt (for 1½ år siden) og det der hjalp mig var at sætte nogle (næsten) ufravigelige krav til mig selv og jeg har fulgt det lige siden.
1. Minimum 3 gange motion om ugen (har kun misset det i 3 eller 4 uger) 2. Kun slik/chips i weekenden (Dette fraveg jeg i julen) 3. Ingen online-spil ala. WOW, AION da disse "automatisk" dræber regel nr. 1 pga. tidsforbrug 4. Drop ordet kur/diæt, da det implicit antyder, at det er noget man holder op med igen. Ordet livsstilsændring passer bedre
Det hjalp for mig. Håber at det kan hjælpe jer.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down? Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
#554 - Nu har jeg selv gennemgået en halvstor forandring over de sidste 1½ årstid, hvor jeg indtil videre har smidt 25kg. Så med mine egne erfaringer vil jeg kommentere lidt på dine punkter:
1) og 2) er jeg helt enige i.
3) er ekstremt individuelt, og for mit eget vedkommende, så er jeg ret uenig. Personligt elsker jeg at dyrke motion/sport, så det har aldrig været et problem for mig at smide et computerspil for at dyrke motion. Jeg spiller ikke noget mmorpg for tiden, men under min store kur spillede jeg en del LotRO uden, at det fik mig til at dyrke mindre motion.
4) er jeg til dels uenig i. Jeg har allerede lavet en stor livsstilsændring (dvs. ikke fastfood 4 gange om ugen, ikke ekstremt store portioner og så flere grøntsager), men jeg spiser stadigvæk hvidt brød, pasta, ris og til tider fastfood. Men når jeg er på kur, så holder jeg mig fra det.
Det skal siges, at jeg holder min vægt ganske fint, når jeg ikke er på kur. Motionsdelen er (og har altid været) en del af min hverdag, så det indgår ikke i begrebet "kur".
En af trænerne havde været så venlig at køre en tur over træningsbanen med en lille traktor med en skovl foran, så der kun lige var et par centimeter sne over græsset.. Og som han sagde, så var vi bedre stillet end så mange andre hold, der enten må træne indendørs eller slet ikke træne..
Og det er jeg da også tilbøjelig til at give ham ret i.. Men der var lige to steder, hvor der altså var en deeeel is nede under sneen - så det var spændende..
Men det var super rart at komme uden for at bevæge sig igen, og vinter-luften er nu så dejligt forfriskende.. Nu glæder jeg mig helt til næste uge og mere udendørstræning..
I mellemtiden står den på motionscenter i aften, indendørstræning i morgen, afslapning søndag, så motionscenter mandag og udendørstræning tirsdag igen.. Mums ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Har lige lavet mit første forsøg med lidt interval-træning. Grundet de umulige forhold (fortov som brun sæbe) i dag blev jeg nødt til at tage et løbebånd, så jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne prøve at sætte lidt fart på.
Noget af det hurtigste jeg har løbet hidtil har været: 5km på 24 minutter og 10km på 52min, men for at presse mig selv tog jeg i dag 7 intervaller á 1km. De første fire intervaller blev løbet med 14km/t, den næste 15km/t og de to sidste med 13km/t.
Det gik over al forventning, så det skal prøves igen.
Vægten er også roligt på vej ned igen. De sidste par dage har den været mellem 91.5 og 92, så siden jul er der smidt omkring 4-5kg. Nu vil jeg gerne lige under 89kg, for så vejer jeg mindre end jeg gjorde, da jeg flyttede til Århus for snart 10 år siden.
Cool :D De 3½ kg jeg har taget på over de mørke vintermåneder skal nu væk igen - og gerne et par kg. til. Målet er først og fremmest de 60 kg. jeg vejede i efteråret. Den står på sund kost (med undtagelse af på lørdag - der må jeg gerne smovse lidt...feder brains?) Anyway, har holdt en lille pause fra fitnessworld men regner med at vende stærkt tilbage på onsdag.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#551 HonoDelLoce 15 år siden
Jeg er med på, at jeg nok ikke lige skal ud i at tabe 25kg igen ligesom sidste år, men efter at have taget en 4kg på siden efteråret, er det reelle vægttab jo kun på 21kg :) Så ca. 10 skal der tabes, men målet med træningscenteret er så at sørge for, at dem der bliver siddende, sidder rigtigt :)
#552 Skeloboy 15 år siden
Det er småting, men jeg tabte mig 10 kg på samme måde for et år siden. Godt nok over et par måneder, men det er jo også helt fint:)
Har ikke rigtig noget mål, men under 90 kg vil da være nice...det kræver nok bare noget motion på et tidspunkt, og det er jeg ikke stor fan af
#553 dyg 15 år siden
For at nå de 90kg mangler jeg ca. 5kg, hvilket gerne skulle gå pænt hurtigt, da kosten er fornuftig og der dyrkes masser af motion. Indtil videre har jeg meldt mig til 5 motionsløb over de næste 2-3 måneder, og derudover løber jeg selv 2-3 gange 5-15km om ugen + en ugentlig portion squash.
#554 Locke 15 år siden
1. Minimum 3 gange motion om ugen (har kun misset det i 3 eller 4 uger)
2. Kun slik/chips i weekenden (Dette fraveg jeg i julen)
3. Ingen online-spil ala. WOW, AION da disse "automatisk" dræber regel nr. 1 pga.
tidsforbrug
4. Drop ordet kur/diæt, da det implicit antyder, at det er noget man holder op med igen. Ordet livsstilsændring passer bedre
Det hjalp for mig. Håber at det kan hjælpe jer.
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
#555 Skeloboy 15 år siden
Hedder du Johanson til efternavn?...;)
Men det lyder ganske fornuftigt ellers
#556 dyg 15 år siden
1) og 2) er jeg helt enige i.
3) er ekstremt individuelt, og for mit eget vedkommende, så er jeg ret uenig. Personligt elsker jeg at dyrke motion/sport, så det har aldrig været et problem for mig at smide et computerspil for at dyrke motion. Jeg spiller ikke noget mmorpg for tiden, men under min store kur spillede jeg en del LotRO uden, at det fik mig til at dyrke mindre motion.
4) er jeg til dels uenig i. Jeg har allerede lavet en stor livsstilsændring (dvs. ikke fastfood 4 gange om ugen, ikke ekstremt store portioner og så flere grøntsager), men jeg spiser stadigvæk hvidt brød, pasta, ris og til tider fastfood. Men når jeg er på kur, så holder jeg mig fra det.
Det skal siges, at jeg holder min vægt ganske fint, når jeg ikke er på kur. Motionsdelen er (og har altid været) en del af min hverdag, så det indgår ikke i begrebet "kur".
#557 HonoDelLoce 15 år siden
Første udendørstræning til fodbold i går..
En af trænerne havde været så venlig at køre en tur over træningsbanen med en lille traktor med en skovl foran, så der kun lige var et par centimeter sne over græsset.. Og som han sagde, så var vi bedre stillet end så mange andre hold, der enten må træne indendørs eller slet ikke træne..
Og det er jeg da også tilbøjelig til at give ham ret i.. Men der var lige to steder, hvor der altså var en deeeel is nede under sneen - så det var spændende..
Men det var super rart at komme uden for at bevæge sig igen, og vinter-luften er nu så dejligt forfriskende.. Nu glæder jeg mig helt til næste uge og mere udendørstræning..
I mellemtiden står den på motionscenter i aften, indendørstræning i morgen, afslapning søndag, så motionscenter mandag og udendørstræning tirsdag igen.. Mums ! :)
#558 dyg 15 år siden
Noget af det hurtigste jeg har løbet hidtil har været: 5km på 24 minutter og 10km på 52min, men for at presse mig selv tog jeg i dag 7 intervaller á 1km. De første fire intervaller blev løbet med 14km/t, den næste 15km/t og de to sidste med 13km/t.
Det gik over al forventning, så det skal prøves igen.
Vægten er også roligt på vej ned igen. De sidste par dage har den været mellem 91.5 og 92, så siden jul er der smidt omkring 4-5kg. Nu vil jeg gerne lige under 89kg, for så vejer jeg mindre end jeg gjorde, da jeg flyttede til Århus for snart 10 år siden.
#559 wimmie 15 år siden
Cool :D
De 3½ kg jeg har taget på over de mørke vintermåneder skal nu væk igen - og gerne et par kg. til. Målet er først og fremmest de 60 kg. jeg vejede i efteråret.
Den står på sund kost (med undtagelse af på lørdag - der må jeg gerne smovse lidt...feder brains?)
Anyway, har holdt en lille pause fra fitnessworld men regner med at vende stærkt tilbage på onsdag.
#560 evermind 15 år siden
Og det bliver ikke her i weekenden, du skal satse på at tabe dig, vel? ;)