Jeg startede selv ud på ca. samme vægt :) Første gang jeg vejede mig stod den på 116 something, og der havde jeg været i gang i et kort stykke tid, så regner den for at have været omkring de 118 ca :)
Jeg gik i stå sidste efterår pga nogle familiære ting osv, men har dog heldigvis holdt vægten ved hjælp af en del fodbold og stadig sund kost :)
Nu skal jeg dog rigtigt i gang igen med noget løb og cykling :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg tør slet ikke hoppe på vægten....har i hvert fald et par bukser der strammer lidt mere end normalt ;) Sidst jeg var oppe var den på 62,5 - det er 2½ kg siden sidste sommer - ikke alverden men da jeg lige ligger og svinger mellem på størrelser i bukser er det ret afgørende. Målet er at nå ned på 60 igen inden juli. Har købt en "twist-stepper" og nogle 3-kgs håndvægte så nu skal der trænes foran TV'et :D
Har også smidt over 30 kg i alt og har snart holdt vægten nede i en del år nu :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg har været til fysioterapi i dag og det er hårdt. I denne måned går jeg 7 km hver dag som add-on til genoptræningen og skal i dag sætte en pull-up indretning op på væggen, som kan træne arme, mave og ryg. Fra løb, squash og roning er fokus nu på at få smerterne væk i lænden, hvilket vil sige meget koncentreret ryg- og mavetræning de næste måneder. Det vil være en succes, hvis jeg kommer ud og løbe en tur igen til sommer, eller jeg kan bruge ro maskine. Mit mål er dog først og fremmest skitur med lillepigen til vinter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Går virkeligt dårligt med løbetræningen. Har kun fået løbet ca. 2km om ugen de sidste mange uger.
Til gengæld er jeg gået igang med at spille amerikansk fodbold. Var til 2. træning i går og har bogstaveligt talt ondt i hele kroppen idag hehe. Ikke så meget pga. slag og stød, men mere fordi man bruger så pokkers mange muskler som jeg ikke bruger til dagligt. :-)
Det er den eneste sport jeg ser i TV og tænkte at det med at møde op til et hold var en super god motivationsfaktor for at holde mig igang. Vi træner 2 x 2 timer om ugen og så er der kamp i en del weekender. Nu skal jeg dog lige have købt noget grej så jeg kan være med til kamp også.
Alt i alt super sjovt, selvom jeg godt nok har meget at lære i takt med at mine muskler forhåbentligt bliver lidt mere veltrænede. :-)
Vægten røg op på næsten 65 så de sidste par uger har stået i sundhedens tegn...i bedste forstand. I dag sagde vægten så 62,2 så det var kampen værd. Har dog fortæret knap 800 ml kirsebæris i dag, men derudover har resten af dagen stået på knækbrød og smoothies ;)
Og så er det i øvrigt en fin lille Twist-stepper jeg har købt i Stadium - den kan man jo lige motiveres til at bruge mens man ser mænd i shorts løbe rundt efter en bold :D
#596 - Jeg synes nærmere, at man bliver motiveret til at ligge på sofaen og flade ud, når der er fodbold i fjerneren.
Min vægt har også bevæget sig lidt op igen, men det kom ganske naturligt, da jeg sked højt og helligt på sund kost, og åd en masse kulhydrater op mod broløbet. Men vægten har været meget stabil omkring de 91kg, så det bør gå hurtigt med at få nogle kg væk, når jeg nu går i gang med lidt kur igen.
Nu er træningen gået ind mod DHL-stafetten, der helst skal klares på under 22 minutter (nuværende bedste tid er 22:18), og i samme ombæring starter jeg på ny med en omgang kur.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Meningen var at smide 6 kg inden min ferie i uge 35 men det begynder altså at se lidt håbløst ud. På 4 uger har jeg sammenlagt smidt 1,2 kg. Havde faktisk smidt 2,5 kg de første 2½ uge men pludselig røg der lige 2 kg på over få dage...på trods af at jeg har levet overdrevet sundt og sagt nej til ALT hvad der hedder slik, chips, kage, is osv. Har levet af salat, salat og mere salat.
Måske trænger jeg bare til en ny vægt - er sikker på den er i stykker :/
Manden har i samme tidsrum smidt 7 kg.
#598 - jeg har også haft en periode med øget motion hvor det hele er blevet strammet lidt op, men hvor vægten ikke er gået ned. Nu har jeg så lige haft 2 uger uden motion med masser af mad og øl og så har jeg gudhjælpemig taget 2kg på. *ryster min knyttede hånd op i luften*
Er begyndt at løbetræne til DHL løbet i september, men det går ikke så hurtigt. Løb 3 ture sidste uge og har nu møg ondt i højre skinneben, sikkert overbelastning/seneskedehindebetændelse, så det er jo bare alletiders når man virkelig har brug for al den træning man kan komme til. Løb 2½km i går uden stop og havde virkeligt ondt i skinnebenet bagefter, så må hellere holde lidt pause desværre.
Var til 2 timers am.fodbold træning i solen onsdag fra 18-20 - fåårk det var varmt med alt det udstyr på. :-D
#591 HonoDelLoce 14 år siden
Jeg gik i stå sidste efterår pga nogle familiære ting osv, men har dog heldigvis holdt vægten ved hjælp af en del fodbold og stadig sund kost :)
Nu skal jeg dog rigtigt i gang igen med noget løb og cykling :)
#592 wimmie 14 år siden
Sidst jeg var oppe var den på 62,5 - det er 2½ kg siden sidste sommer - ikke alverden men da jeg lige ligger og svinger mellem på størrelser i bukser er det ret afgørende.
Målet er at nå ned på 60 igen inden juli.
Har købt en "twist-stepper" og nogle 3-kgs håndvægte så nu skal der trænes foran TV'et :D
Har også smidt over 30 kg i alt og har snart holdt vægten nede i en del år nu :)
#593 filmz-Bruce 14 år siden
#594 McPeter 14 år siden
Til gengæld er jeg gået igang med at spille amerikansk fodbold. Var til 2. træning i går og har bogstaveligt talt ondt i hele kroppen idag hehe. Ikke så meget pga. slag og stød, men mere fordi man bruger så pokkers mange muskler som jeg ikke bruger til dagligt. :-)
Det er den eneste sport jeg ser i TV og tænkte at det med at møde op til et hold var en super god motivationsfaktor for at holde mig igang. Vi træner 2 x 2 timer om ugen og så er der kamp i en del weekender. Nu skal jeg dog lige have købt noget grej så jeg kan være med til kamp også.
Alt i alt super sjovt, selvom jeg godt nok har meget at lære i takt med at mine muskler forhåbentligt bliver lidt mere veltrænede. :-)
#595 Bony 14 år siden
Psst.. Snøfler.. ;-)
#596 wimmie 14 år siden
Og så er det i øvrigt en fin lille Twist-stepper jeg har købt i Stadium - den kan man jo lige motiveres til at bruge mens man ser mænd i shorts løbe rundt efter en bold :D
#597 dyg 14 år siden
Min vægt har også bevæget sig lidt op igen, men det kom ganske naturligt, da jeg sked højt og helligt på sund kost, og åd en masse kulhydrater op mod broløbet. Men vægten har været meget stabil omkring de 91kg, så det bør gå hurtigt med at få nogle kg væk, når jeg nu går i gang med lidt kur igen.
Nu er træningen gået ind mod DHL-stafetten, der helst skal klares på under 22 minutter (nuværende bedste tid er 22:18), og i samme ombæring starter jeg på ny med en omgang kur.
#598 wimmie 14 år siden
Har levet af salat, salat og mere salat.
Måske trænger jeg bare til en ny vægt - er sikker på den er i stykker :/
Manden har i samme tidsrum smidt 7 kg.
#599 McPeter 14 år siden
Er begyndt at løbetræne til DHL løbet i september, men det går ikke så hurtigt. Løb 3 ture sidste uge og har nu møg ondt i højre skinneben, sikkert overbelastning/seneskedehindebetændelse, så det er jo bare alletiders når man virkelig har brug for al den træning man kan komme til. Løb 2½km i går uden stop og havde virkeligt ondt i skinnebenet bagefter, så må hellere holde lidt pause desværre.
Var til 2 timers am.fodbold træning i solen onsdag fra 18-20 - fåårk det var varmt med alt det udstyr på. :-D
#600 misuma 14 år siden
Jeg skal bare i gang igen, når jeg først er i gang med sund mad og løb, ryger kiloerne hurtigt af.