Gravatar

#651 dyg 14 år siden

Som skrevet på FB, så har min vægt de sidste 3-4 dage holdt sig ca. på 87kg, det vil sige at jeg officielt har tabt mig over 30kg (højeste officielle måling var på 118kg, men jeg tror også, at jeg har været over 120 på et tidspunkt. Det er dog kun den officielle måling, der tæller).

Nu slutter softball/baseball-sæsonen snart, og så skal der arbejdes grundigt på løbeformen op mod henholdsvis Vejle Ådal ½-maraton til oktober og Copenhagen Marathon til maj. Så mon ikke, de sidste 7kg jeg mangler for at mit oprindelige "hovedmål" bliver smidt inden da?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#652 Bony 14 år siden

Tillykke Nayze. Det er fandme flot!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#653 evermind 14 år siden

Godt lavet, mate!!! Thumbs up herfra!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#654 wimmie 14 år siden

Ah...I know the feeling. Har jo selv smidt i alt 33 kg og holdt vægten nogenlunde stabilt i et par år nu :)
Is Niiiiiiiiiiiiiice :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#655 dyg 14 år siden

Tak tak :) Og så valgte jeg åbenbart lige at slå min gamle 10km tid, så nu er det gamle mål om at løbe 10km på under 48mins nået.

Personligt har jeg det bedste med at løbe, når jeg har nogle klare mål at gå efter, så her er de mål jeg gerne vil nå:
Kort distance:
3km på 12min (coopertest, på løbebane)
5km på 22min

Mellem/lang distance:
12km på 58min
15km på 73min
18km på 90min
21.1km på 105min
42.2km på 240min (Kbh Maraton til Maj)
Gravatar

#656 dyg 14 år siden

Jeg er begyndt at løbe sammen med en veninde een gang om ugen, og der er farten sat gevaldigt ned, så tempoet stiger ikke så hurtigt som ønsket (men det er derimod 1000000 gange mere hyggeligt at løbe).

Vægten sagde dog 84.4kg i dag! Det er første gang i over 10-12 år, at vægten er helt dernede. Desværre var det dog lige efter en løbetur, så det tæller ikke som et officielt "low", men det øger dog motivationen gevaldigt!

Mon ikke jeg kan nå under 83kg inden 24/10, hvor der er halvmarathon? Så er der smidt 35kg fra starten af projekt "Ny mand", og ca. 13kg i år. Ikke den hurtigste slankekur, men jeg har ikke lidt nogen form for overlast i processen, og jeg er meget sikker på, at jeg ikke bare tager kiloene på igen med det samme.
Gravatar

#657 dyg 14 år siden

Der spammes lidt mere fra Århus:

Jeg har de sidste 3 uger løbet en ugentlig tur med en veninde, og i sidste uge fandt vi en god rute på 5.1-5.2km. I sidste uge løb vi den på 5:59 pr km (dvs. lidt over 31 minutter), hvilket var ganske fint, da hun ikke er så rutineret en løber.

I aften blæste hun mig så bagover, da vi tog samme rute hele 26 sekunder hurtigere pr km, med en sluttid på lidt over 28 minutter. Jeg er oprigtigt skide imponeret af tøsen, for selvom hun er slank og med sporty bygning, så er hun ikke nogen rutineret løber. Men hun gav også ret tæt på de 100%, så hun skal nok kunne mærke sine lemmer i morgen.

Nu forsøger vi at komme under 27:30. Hendes store mål hedder 25:00, men det ligger nok lidt ude i fremtiden.
Gravatar

#658 El vez 14 år siden

nayze (656) skrev:
Mon ikke jeg kan nå under 83kg inden 24/10, hvor der er halvmarathon? Så er der smidt 35kg fra starten af projekt "Ny mand", og ca. 13kg i år. Ikke den hurtigste slankekur, men jeg har ikke lidt nogen form for overlast i processen, og jeg er meget sikker på, at jeg ikke bare tager kiloene på igen med det samme.

Ja det er da også den bedste måde at tabe sig på - godt gået nayze! :)

Jeg er selv igang med et lidt mere kortsigtet projekt: Fra 89,?? til 82,9 på 8 uger. Ideen bag er at jeg helst skal kunne passe mit jakkesæt til Halloween d. 30. Oktober, vel at mærke efter en uges ophold i USA! Nuher ligger jeg omkring 85,5 med 5 uger tilbage, så jeg er forholdsvis optimistisk mht de sidste 2½-3kg. Jeg ved dog også at sidsten bliver sværere at komme af med end de forrige!

Kører en forholdsvis hardcore diæt (i forhold til normalen): Ingen slik/kager/alkohol/sukkerholdige drikke osv. men spiser forholdsvis normalt - jeg sørger blot for at supplere mine almindelige måltider med lidt mindre af slagsen 2-3 gange om ugen.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#659 dyg 14 år siden

nayze (655) skrev:
Kort distance:
3km på 12min (coopertest, på løbebane)
5km på 22min

Mellem/lang distance:
12km på 58min
15km på 73min
18km på 90min
21.1km på 105min
42.2km på 240min (Kbh Maraton til Maj)

Tog en 15km tur på 72mins i dag, og på den tur rundede jeg de 12km på 58:02, så de to mål anser jeg for lukkede. Selvom jeg var træt følte jeg egentligt, at jeg havde energi nok til at runde de 18km på 90 også, men da jeg kunne mærke benene fra gårsdagens squash-spil, så tænkte jeg, at jeg hellere måtte stoppe for i dag.
Gravatar

#660 Muldgraver 14 år siden

Du er godt nok blevet temmelig hardcore, må jeg sige. Det længste jeg har løbet er ca. 9 km., hvilket gik meget bedre end jeg havde frygtet, men jeg er stadig ikke tryg ved de lange distancer og bare tanken om at skulle løbe en halvmaraton, uf... så jeg synes den liste der er ret cool. Men har du ikke efterhånden slået kortdistance-tiderne også? Jeg tænker, at hvis du har from nok til at tage så lange distancer, så må du også have rigeligt med form til at kunne tage de korte der?

din liste har desuden inspireret mig til at prøve at komme under 22 på 5 km. Jeg plejer at løbe efter en gang styrketræning og er efterhånden ved at ramme en for mig ok form igen efter et par måneders pause. Derfor skruede jeg op for farten sidst, men jeg var alligevel et par hundrede meter for langsom...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: