Tog lige et nostalgitrip i går (i nat) og så et par kocerter: Rust Never Sleeps med Neil Young fra 1978 samt Led Zeppelin live at Royal Albert Hall. KANON!!! Fremragende lyd og den fedeste live energ. Man får fa'me helt gåsehud af at høre og se de gamle gutter trykke den af!
Neil Young: 8/10 (mest pga. den dårlige billedkvalitet) Led Zeppelin: 11/10! (Uforligneligt!)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#153: Det er disc 1 fra det dobbelt dvd-set, der udkom for efterhånden et par år siden (dne hedder vist bare Led Zeppelin - noget rødbrun ørkenejs og blå himmel på coveret). Prisen varierer en del, men den burde kunne fås til under 300 kroner. På den same disc er der i øvrigt en halv times tv-optagelse fra Danmarks Radios arkiv - fire numre for fuld udblæsning, da de kun havde udgivet Led Zeppelin I).
Materialet på dvd-settet er restaureret på fornemmeste vis, og lyden er genial! Dts på begge discs (undtagen på ekstramaterialet) , og der er koncertoptagelser fra Royal Albert Hall (ca. 110 minutter) og fra Earl's Court samt et eller andet sted i USA (kan ikke huske det nøjagtigt).
Har du pengene og er det mindste interesseret i gode gamle Zep, så KØB DEN! NU! Jeg lover dig, at du vil prise dig lykkelig, så snart du hører dem lægge ud med We're Gonna Groove i Royal Albert Hall ;-)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
En forsmag på Michael Mann's talent, som for alvor blomstrer op et par år senere med "Heat". The Last Mohicans er dog en fremragende film! Kampscenerne er noget af det flotteste jeg længe har set, Mann kan virkelig sit kram når det kommer til at opbygge realitiske actionscener. Desuden en fantastisk smuk film, flotte billeder og et alt for dejligt episk scoré skaber den helt rette stemning.
Hvis jeg skal brokke mig over noget, så synes jeg ikke rigtig at jeg kom helt tæt på karakterne, selvom skuespillet faktisk er helt i top. Specielt var jeg imponeret over Madeleine Stowe. 8/10
#156 Overvej også R2, tjek evt den beskrivelse i bunden her. Jeg læste iøvrigt i en anmeldelse at dts sporet ikke udmærker sig i forhold til DD lydsporet.
Jeg må indrømme jeg har ikke set DC, men jeg tror jeg vil købe R2, når jeg skal ud og købe den.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
"The new DVD version also includes a DTS 5.1 soundtrack. As much as I'd like to say that the DTS version is better, after many listening comparisons, I couldn't find any discernible differences between it and its Dolby Digital counterpart. Both tracks sound great, but they also sound identical to me. Go figure…"
Og har nu fundet en del reviews og dette er hvad jeg kan se de har skrevet om lyden:
Timefordvd: This DVD comes with a number of soundtracks, including both DTS 5.1 and Dolby Digital 5.1. Both 5.1-channel surround sound formats are well balanced and effective. The surround channels were aggressively used during the battle at Fort William Henry (Chapter 11) -- you can hear the battle sound effects all around you. This film has one of the best sound effects for canon shots and gun shots I have yet heard. As you may guess, I prefer the DTS soundtrack. It simply sounds better and does justice to both the wonderful music score and sound effects.
Currentfilm: As for the DTS presentation, it does offer some subtle improvements over the Dolby version. The score does sound richer and fuller, and the subtle details seemed clearer. Although no major differences, the DTS version proved slightly more enjoyable overall. Awarded Best Sound in 1993
Der er nok ikke den store forskel og R1 eller R2, men R2'eren væsentlig billigere hos CD-wow. Bliver nok også mit valg så :) Må lige cancele :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#158, Jeg købte R2'en fra CD-Wow, og jeg tvivler på at det en udgivelse der vil skuffe dig. Billedet er flot, og DD 5.1 mixet er helt i top, der er virkelig gange i surrounden.
En anden forskel skulle være at R1 er DC, mens R2 er det originale cut. Jeg læste at Mann have skiftet noget af musikken ud på DC'et. Det håber jeg virkelig ikke, for den udgave af filmen jeg så indholdte virkelig et fremragende scoré.
#151 filmz-herskegut 20 år siden
Det er ved 1:19:01
og det er faktsik rigtig nok, den siger en anden lyd, en der normalt er :-) men tag at se det.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#152 filmz-yoshimura 20 år siden
Neil Young: 8/10 (mest pga. den dårlige billedkvalitet)
Led Zeppelin: 11/10! (Uforligneligt!)
#153 Captain Vallo 20 år siden
Hvad år er den fra? Hvad har du måtte bøde for den?
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#154 filmz-yoshimura 20 år siden
Materialet på dvd-settet er restaureret på fornemmeste vis, og lyden er genial! Dts på begge discs (undtagen på ekstramaterialet) , og der er koncertoptagelser fra Royal Albert Hall (ca. 110 minutter) og fra Earl's Court samt et eller andet sted i USA (kan ikke huske det nøjagtigt).
Nu jeg tænker over det ... Her er et link til den å cdwow:
http://www12.cd-wow.fm/detail_results_2.php?produc...
Har du pengene og er det mindste interesseret i gode gamle Zep, så KØB DEN! NU! Jeg lover dig, at du vil prise dig lykkelig, så snart du hører dem lægge ud med We're Gonna Groove i Royal Albert Hall ;-)
#155 ks 20 år siden
En forsmag på Michael Mann's talent, som for alvor blomstrer op et par år senere med "Heat". The Last Mohicans er dog en fremragende film! Kampscenerne er noget af det flotteste jeg længe har set, Mann kan virkelig sit kram når det kommer til at opbygge realitiske actionscener. Desuden en fantastisk smuk film, flotte billeder og et alt for dejligt episk scoré skaber den helt rette stemning.
Hvis jeg skal brokke mig over noget, så synes jeg ikke rigtig at jeg kom helt tæt på karakterne, selvom skuespillet faktisk er helt i top. Specielt var jeg imponeret over Madeleine Stowe.
8/10
#156 filmz-Bruce 20 år siden
#157 El vez 20 år siden
Jeg må indrømme jeg har ikke set DC, men jeg tror jeg vil købe R2, når jeg skal ud og købe den.
#158 filmz-Bruce 20 år siden
"The new DVD version also includes a DTS 5.1 soundtrack. As much as I'd like to say that the DTS version is better, after many listening comparisons, I couldn't find any discernible differences between it and its Dolby Digital counterpart. Both tracks sound great, but they also sound identical to me. Go figure…"
Og har nu fundet en del reviews og dette er hvad jeg kan se de har skrevet om lyden:
Timefordvd:
This DVD comes with a number of soundtracks, including both DTS 5.1 and Dolby Digital 5.1. Both 5.1-channel surround sound formats are well balanced and effective. The surround channels were aggressively used during the battle at Fort William Henry (Chapter 11) -- you can hear the battle sound effects all around you. This film has one of the best sound effects for canon shots and gun shots I have yet heard. As you may guess, I prefer the DTS soundtrack. It simply sounds better and does justice to both the wonderful music score and sound effects.
Currentfilm:
As for the DTS presentation, it does offer some subtle improvements over the Dolby version. The score does sound richer and fuller, and the subtle details seemed clearer. Although no major differences, the DTS version proved slightly more enjoyable overall. Awarded Best Sound in 1993
Der er nok ikke den store forskel og R1 eller R2, men R2'eren væsentlig billigere hos CD-wow. Bliver nok også mit valg så :) Må lige cancele :)
#159 ks 20 år siden
En anden forskel skulle være at R1 er DC, mens R2 er det originale cut. Jeg læste at Mann have skiftet noget af musikken ud på DC'et. Det håber jeg virkelig ikke, for den udgave af filmen jeg så indholdte virkelig et fremragende scoré.
#160 filmz-Bruce 20 år siden