Sikke en herlig, dyster thriller, der ikke har for travlt, ikke bliver skinger, og så har den nogle fede scene-overgange. En meget positiv overraskelse. 4.5/6
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Har lige fået set Sky Captain and the World of Tomorrow. Jeg ville gerne kunne lide den, for den er i mine øjne et modigt forsøg på at skabe en visuelt anderledes science fiction-film med en meget gennemført retro-stil med reminiscenser tilbage til 50'ernes Flash Gordon o.l.
Problemet er, at nok er den visuelle stil interessant, men det bliver desværre overskygget af en noget tynd historie, et lidt underligt pacet forløb og ret sløjt skuespil af Jude Law og Gwyneth Paltrow. Angelina Jolies lille rolle som kommandør i det britiske luftvåben med klap for øjet er ganske charmerende, om end en smule søgt.
Alt i alt vil jeg give ideen 4/6, mens udførelsen kun kan komme op på omtrent 2-3/6. Det kan være to'eren bliver bedre :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
# 174 - Din kritik af Sky Captain and the World of Tomorrow kan jeg godt tilslutte mig. Faktisk syntes jeg at der er flere ideer i filmen som hvis de fx havde været i hænderne på fx Spielberg kunne have være meget bedre.
Oplevede Jude Law i noget som hedder Actors Studio et par dage inden premieren og det gjorde nok at jeg nød filmen lidt mere for han var meget spændende at høre på, meget anti-hollywood-star.
Jeg fik så lige set Star Wars I, II, IV, V og VI i Søndags! ...en lang dag foran skærmen, men fuck hvor de bare holder!! Bare en skam jeg ikke også lige havde nummer III, så havde det jo været helt perfekt! ;)
#171 dyg 20 år siden
#172 filmz-yoshimura 20 år siden
Sikke en herlig, dyster thriller, der ikke har for travlt, ikke bliver skinger, og så har den nogle fede scene-overgange. En meget positiv overraskelse. 4.5/6
#173 nakalay 20 år siden
#171 Haha, så kan du bare lære at komme i god tid. :P Jeg ankom nok cirka 10 min. før dig.
#174 filmz-yoshimura 20 år siden
Problemet er, at nok er den visuelle stil interessant, men det bliver desværre overskygget af en noget tynd historie, et lidt underligt pacet forløb og ret sløjt skuespil af Jude Law og Gwyneth Paltrow. Angelina Jolies lille rolle som kommandør i det britiske luftvåben med klap for øjet er ganske charmerende, om end en smule søgt.
Alt i alt vil jeg give ideen 4/6, mens udførelsen kun kan komme op på omtrent 2-3/6. Det kan være to'eren bliver bedre :o)
#175 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Oplevede Jude Law i noget som hedder Actors Studio et par dage inden premieren og det gjorde nok at jeg nød filmen lidt mere for han var meget spændende at høre på, meget anti-hollywood-star.
Og jo så har jeg startet en ny tråd ...Hvilke(n) film har du set fornyligt ? US Edited DK Published
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#176 filmz-dr. hoax 20 år siden
#177 El vez 20 år siden
#178 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#179 El vez 20 år siden