Gravatar

#81 chandler75 22 år siden

Jeg misunder dig!

Min nærmeste familie er noget nær film-analfabeter... :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#82 El vez 22 år siden

Det kan være de bare ikke er kommet ud af skabet endnu, chandler ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#83 Tylerdurden 22 år siden

Mit navn er Dennis. Jeg er 24 år og arbejder som klipper på Nordisk Film. Jeg har en 4½ årig uddannelse som AV-assistent (Klipper, fotograf, lydmand, lysmand m.m.) Min interesse for film startede nok da jeg var 2-3 år. Mine forældre kendte en der ejede en videobutik. Så, hver weekend lånte de film, på Betamax. Nogle af de tidligste minder jeg har er om de gamle Tarzan film m. Johnny Weissmuller. En af mine yndligsfilm, "The Wizard of Oz", så jeg første gang, da jeg var omkring 4 år. Jeg ville gerne være skuespiller dengang og det var nok det der fik mig til at søge ind i branchen. Senere er det mere instruktøren. Det var lidt om mig.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#84 p0lsefeeN 22 år siden

mit navn er Michael Hansen jeg bor i en lille by uden for odense, er 18 år og prøver stadig at finde ud af hvad jeg vil med mit liv.!
min film interesse for film begyndte vel først da matrix 1 kom
(jaaa der ER copyright på alle stavefejt?)
The Bible was originally titled "Chuck Norris and Friends"
Http://www.chucknorrisfacts.com
Gravatar

#85 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Da der er kommet en del ny ansigter her på siden, kunne være fedt hvis i gad skrive jer på her.. :)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#86 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Good thinking Fuktz :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#87 coolflash 22 år siden

Ulp! Er godt nok ikke et "nyt ansigt", man kan se at jeg af en eller anden underlig grund har forsømt den her tråd... *skammer sig* :P

Jeg går til dagligt under navnet Thomas og bor i Ebeltoft (ligger på Djursland - den yderste snotklat, hvis man kigger på et kort og forstiller sig Jylland som et hoved) Er 20 år gammel og venter tålmodigt på at blive smidt ind i mili her til februar.

Min interesse for film har nok altid været der, fra første gang jeg så en film. Men noget der virkelig startede lavinen, var da jeg så Jurassic Park i biffen som knægt. Derefter er lavinen ellers bare løbet løbsk. Min film-smag har i trit med årenes modning af mit sind, ændret sig en hel del. Er gået fra barndommens lette action-orgier til de mere tunge værker (specielt efter mit møde med David Lynch)

Er generelt til film som indeholder et metaforisk, abstrakt og flerdimensionalt islæt. Et lille eksempel kunne være Waking Life gjorde som gjorde, og stadig gør, stort indtryk på mig! Som udgangspunkt skaber det en dejlig tyngde med nogle ekstra lag i en film som kan sætte hjernen lidt på arbejde. Det behøves dog ikke altid at være tankevridende mastodonter jeg sigter efter. Går også meget op i æstetikken ved film. LotR-triologien er et godt eksempel, hvor storslåede landskaber, smukt smukt musik og store følelser smelter sammen til et imo harmonisk produkt.

En god film (ganske kort) er, når den er i stand til at krybe ud gennem lærredet, liste sig ind i kroppen og hamre sig dybt ind i sjælen... :)
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#88 McPeter 22 år siden

Aj, aj, Capt'n...

Mit navn er - tadaaa - Peter. Jeg er 22 år og læser til eksportingeniør. Normalt på Ingeniørhøjskolen i København (det er navnet - egentligt ligger den i Ballerup og er klart sværere at komme til!), men for tiden befinder jeg mig dog i Sydspanien i en by der hedder Cartagena for at snuppe et semester hernede og blive lidt bedre til at snakke spansk. Det går da også nogenlunde, selvom jeg dog lige har fundet ud af at alle de skriftlige eksamener er uden hjælpemidler og jeg derfor - ud over teori og formler og den slags - skal kunne huske alle de spanske fagudtryk i mit lille hoved. Æv!

Når jeg er færdiguddannet kunne jeg godt tænke mig at blive leder for en produkt-udviklingsgruppe hos LEGO, selvom tanker om noget med film selvfølgelig også har været på tankerne - ved dog bare ikke rigtigt hvor jeg skulle kunne få foden indenfor - endnu... :-)

Hjemme i Danmark bor jeg normalt i Kgs. Lyngby på et spejderkollegie. Ja, jeg er rent faktisk spejder og det har jeg været de sidste 14 år af mit liv. Snobrød har dog aldrig rigtigt sagt mig noget - så er jeg mere til det med at binde besnøringer og følge gamle damer ud på vejen. :-)
Ud over alle mine spejderaktiviteter og fester, samt selvfølgelig film, spænder mine hobbier sig ret vidt: bøger, musik, guitar, billedbehandling/photoshop, webdesign, studiet og mange andre ting... Har altid gerne ville så mange ting som muligt, og resultatet er at jeg så aldrig rigtig har tid til noget. :-(

Derudover arbejder jeg også som studievejleder på min retning.

Kan ikke huske hvornår jeg startede med at kunne li' film - har altid været helt pjattet med det! :-) Det har dog selvfølgeligt taget til de sidste par år - specielt efter jeg købte en DVD-afspiller. Kan dog stadig huske hvor sur jeg var på mine forældre over at jeg ikke måtte blive længe oppe for at se Stjernekrigen (det var før vi fik video og mens den stadig hed det) og den første gang mig og en kammerat var alene hjemme hos ham og så Fluen, hvilket selvfølgelig resulterede i mareridt. :-)

Jeg kan også huske de mange gange jeg har set Commando, Predator, Convoy, Karate Kid I + II (så først 3'eren da jeg var så stor at jeg ikke kunne tillade mig bagefter at rende rundt og efterligne de bedste kampscener fra filmen - i hvert fald ikke offentligt!) :-), American Ninja, Robin Hood (med Kevin Costner), Aliens (2'eren har altid være min foretrukne), Den Lyserøde Panter-filmene, Den Røde Pirat, Panserslaget ved Ardennerne, Ørneborgen, samt selvfølgelig de helt store film som Tilbage til Fremtiden, Indiana Jones, Star Wars Original-versionerne og Danser med Ulve (kan huske en af mine venners papfar havde den sjælde 4-timer version på dobbelt-VHS! Wauw!).

Men også min kærlighed til animerede film blev startet i min 'spæde' barndom. Kan f.eks. huske jeg var i biografen og se Landet for Længe Siden - for en knægt der i forvejen var vild med dinosaurer var det en uforglemmelig oplevelse! Det er den første film jeg kan huske jeg blev rørt over (der med Petri - flyveøglen). Derhjemme var det tegnefilm som Valhalla, Fuglekrigen i Kanøfleskoven, Strit og Stumme og dets lignende der sørgede for underholdningen samt Disney-film når jeg kunne slippe afsted med det - de blev ikke rigtigt vist så meget på tv. Men så var der til gengæld de mange tegnefilmsserier: Transformers, He-Man, Action-Force (G.I.Joe), Dino-Riders, Turtles og Dungeons & Dragons var blot nogle af de største tidsslugere ud over C-64'eren - 'Press Play on Tape'... :-)
Da jeg blev lidt ældre var det mest X-Files der optog mig, men tror kun jeg fulgte fast med sæson 1 og 2 og noget af 3 - så begyndte det at ebbe ud fordi jeg ikke lige var hjemme når det blev sendt...

Har de sidste måneder udviddet min DVD-samling drastisk - næsten fordoblet den - til 72 film (hvor f.eks. Indy-boxen tæller for 3 og X-Files Season 1 tæller for 1). En lidt grov version af min samling, hvor jeg bare har smidt filmene ind i DVDprofiler og uploadet, kan I finde HER - dog mangler der Valhalla (2 disc) som jeg fik til jul. Regner med at lave min egen og forbedrede liste/database når jeg engang får tid der viser de ting jeg synes er vigtige. :-)

Ser næsten aldrig TV længere... Gider ikke rigtigt bruge min tid på det pjat - de viser alligevel aldrig rigtigt noget jeg gider at se når jeg har lyst til at se noget - næ, nej - så ryger der hellere end DVD på... og i tilfælde at man ikke rigtigt 'orker' en hel film, så ryger der istedet noget ekstra-materiale på... Det ser jeg med stor interesse. Det har altid facineret mig hvordan de kan lave alle de ting de kan... :-)

Håber det var godt nok som en 'kort' beskrivelse af mig selv og nogle af mine film-indflydelser...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#89 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

# 87 og 88 Velkommen til jer begge 2 - Rart at se man ikke er den eneste animationsfan :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#90 Captain Vallo 22 år siden

Du er ikke alene... Vi er flere, end man skulle tro.
;o)
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?

Skriv ny kommentar: