#100 - Har desværre ikke set "Three Monkeys", men den kan fåes til billige penge på cdon.
Synes selv, det var sært at skrive, at "Naked Lunch" er Cronenbergs mest utilgængelige værk, for det strider faktisk imod min egen mening. Men mit indtryk er, at den falder totalt igennem hos de fleste.
#99 Ok jeg vil gå på udkig efter den så, men det er lidt mærkeligt de ikke har det aspekt med når filmen udkom flere år efter. Men det kan der selvfølgelig være flere, nok personlige, årsager til.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#102 - Hmm... Et kig på IMDb viser, at vi ikke hentyder til den samme. Jeg formoder, at du tænker på "I Don't Know Jack", der udkom i 2002 - seks år efter mordet. Den har jeg ikke set, men det vil jeg da få gjort.
Consequences of Love ... mmmmmfantastisk! Din begejstring er en nydelse af læse og nu har jeg fucking meget lyst til at gense den igen. HVORFOR FINDES DEN IKKE I HD!?!?! For fanden hvor er det bare italiensk, når det er bedst!
Bresson er jeg ved at være overbevist om. Hans film er på vej i HD i Frankring, ligeså Godards. Foråret er nær! Chinatown er Polanski på toppen, men synes selv han i middelmådig form forbliver seværdig. Spændende liste Jannik!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Uenig med 'Chinatown' og 'The Element of Crime'. Begge virker på mig fortænkte og konstruerede, ikke mindst slutningerne på dem begge. 'Consequenzes' er dog fremragende, og 'Bennys Video' har fortjent en plads på sådan en liste, selvom jeg synes det er en af Hanekes mindst helstøbte og fuldendte film.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#101 "Three Monkeys" er helt klart værd at se, når du er glad for "Climates". Den er lidt i samme stil, men dog alligevel meget anderledes, og faktisk ret så skræmmende indimellem.
"Climates" har selvfølgelig også sine øjeblikke i den stil. Alene sandscenen er virkelig foruroligende. Hvis Ceylan satte sig for det, kunne han sikkert lave en gyser, der fik "Antichrist" til at ligne et teselskab hos mormor ved sammenligning. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#106 - Ja, den kan ikke blive andet end en åbenbaring i HD, både video & audio :)
#107 - "The Element of Crime" er jo vanvittigt konstrueret fra ende til anden. Og det er vel egentlig filmens styrke, den er et udstyrsstykke af rang...
#101 JannikAnd 15 år siden
Synes selv, det var sært at skrive, at "Naked Lunch" er Cronenbergs mest utilgængelige værk, for det strider faktisk imod min egen mening. Men mit indtryk er, at den falder totalt igennem hos de fleste.
#102 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#103 JannikAnd 15 år siden
#104 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#105 JannikAnd 15 år siden
#106 filmz-Bruce 15 år siden
Consequences of Love ... mmmmmfantastisk! Din begejstring er en nydelse af læse og nu har jeg fucking meget lyst til at gense den igen. HVORFOR FINDES DEN IKKE I HD!?!?! For fanden hvor er det bare italiensk, når det er bedst!
Bresson er jeg ved at være overbevist om. Hans film er på vej i HD i Frankring, ligeså Godards. Foråret er nær! Chinatown er Polanski på toppen, men synes selv han i middelmådig form forbliver seværdig. Spændende liste Jannik!
#107 RasmusFL 15 år siden
#108 Benway 15 år siden
"Climates" har selvfølgelig også sine øjeblikke i den stil. Alene sandscenen er virkelig foruroligende. Hvis Ceylan satte sig for det, kunne han sikkert lave en gyser, der fik "Antichrist" til at ligne et teselskab hos mormor ved sammenligning. ;)
#109 Antlion 15 år siden
#110 JannikAnd 15 år siden
#107 - "The Element of Crime" er jo vanvittigt konstrueret fra ende til anden. Og det er vel egentlig filmens styrke, den er et udstyrsstykke af rang...
#108 - Den ryger ind, når SU'en gør det samme :)