#128 - Har endnu ikke set noget af Bahman Ghobadi. Men jeg har længe haft netop "Turtles Can Fly" på listen. Den må jeg se :)
#129 - "Le Cercle Rouge" er desværre et tåget minde for mig, og "Army of Shadows" har jeg ikke set. Har ladet mig fortælle og overbevise, at begge ville ramme plet, når jeg er glad for "Le Samouraï".
Selvom jeg er rigtig, rigtig glad for Abbas Kiarostami, vil jeg nok mene, at Makhmalbaf er fladere og lettere terræn. Er sikker på, at Skeloboy vil gi' mig ret :)
Begriber ganske enkelt, hvordan du ikke kan være totalt forelsket i "Wall*E". Jeg hører dine begrundelser, men jeg optager dem ikke i fornuften :)
#132 - nu har jeg kun set 3 Abbas og 2 Makhmalbaf(Mohsen, that is...har også to Samira og en Hana), netop Gabbeh og Kandahar. Moment of Innocence står dog højt på listen over film, jeg ikke kan finde. Men ellers giver jeg dig helt ret...:)
#132 Jamen jeg synes også, at de første 45-50 minutter er mesterværk'ish. En original satsning af rang. Den beviser her, hvorfor de bedste stumfilm holder. Da filmen tog en drejning med rumskibet og de fede, kom der lidt for mange af "sædvanlige" elementer ind og det lignede lidt, at man ikke turde gå linen helt ud. selvom jeg tror både børn og voksne havde været tryllebundet af 45 minutter mere af samme omgang.
Jeg har en flyvsk idé om, at man kunne have fået hele filmen til at rotere om EVA og Wall-E, uden anden dialog end deres navne og hvor alle andre medvirkende var i periferien på en måde, så det virkede mere som en Jacques Tati film. Men ok, jeg går også ud af en tangent :)
Ok, så skal du glæde dig enormt til de to franske film. Og jeg tror endda også, at du vil kunne lide Bob Le Flambeur :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#135 - Enig! Selvom jeg elsker hele filmen, er første del helt unik. 2 X 1. akt havde været helt ubærligt smukt, og så måtte jeg finde plads til "Wall*E" i top 20 :)
"Bob Le Flambeau"? Peut-être. Ligesom "Le Cercle Rouge" fremstår den lidt tåget. Men i modsætning til "Rouge", bilder jeg mig ind, at den ikke var lige så god en oplevelse. Men jeg er naturligvis villig til gensyn :)
#131 filmz-Bruce 15 år siden
#132 JannikAnd 15 år siden
#129 - "Le Cercle Rouge" er desværre et tåget minde for mig, og "Army of Shadows" har jeg ikke set. Har ladet mig fortælle og overbevise, at begge ville ramme plet, når jeg er glad for "Le Samouraï".
Selvom jeg er rigtig, rigtig glad for Abbas Kiarostami, vil jeg nok mene, at Makhmalbaf er fladere og lettere terræn. Er sikker på, at Skeloboy vil gi' mig ret :)
Begriber ganske enkelt, hvordan du ikke kan være totalt forelsket i "Wall*E". Jeg hører dine begrundelser, men jeg optager dem ikke i fornuften :)
#133 Skeloboy 15 år siden
#134 JannikAnd 15 år siden
#135 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg har en flyvsk idé om, at man kunne have fået hele filmen til at rotere om EVA og Wall-E, uden anden dialog end deres navne og hvor alle andre medvirkende var i periferien på en måde, så det virkede mere som en Jacques Tati film. Men ok, jeg går også ud af en tangent :)
Ok, så skal du glæde dig enormt til de to franske film. Og jeg tror endda også, at du vil kunne lide Bob Le Flambeur :)
#136 JannikAnd 15 år siden
"Bob Le Flambeau"? Peut-être. Ligesom "Le Cercle Rouge" fremstår den lidt tåget. Men i modsætning til "Rouge", bilder jeg mig ind, at den ikke var lige så god en oplevelse. Men jeg er naturligvis villig til gensyn :)
#137 filmz-Bruce 15 år siden
#138 JannikAnd 15 år siden
#139 filmz-Bruce 15 år siden
#140 Kruse 15 år siden
Og så er jeg helt enig med dig, når det kommer til Badlands, Le Samouraï og Fitzcarraldo. Fremragende film!