Gravatar

#151 Bony 14 år siden

Der er bestemt også et par titler jeg skal have kigget nærmere på. Spændende liste Jannik.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#152 JannikAnd 14 år siden

Tusind tak, Bony!
Gravatar

#153 Twister 14 år siden

Jeg sætter mig til at se Time of the Wolf nu. Din (JannikAnd) fine lille beskrivelse fangede min interesse, og jeg har rigtig gode erfaringer med Haneke så nu får filmen chancen:)!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#154 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg har ikke lige tid til en længere og dybdegående indlæg om "Time of the Wolf". Jeg mener det er en god film, men samtidig en af Hanekes mindst gode film. Hvilket også siger noget om hans niveau.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#155 JannikAnd 14 år siden

#153 - God fornøjelse/fordøjelse :)

#154 - Hvor meget har du set af ham?
Gravatar

#156 filmz-jonasgr 14 år siden

#155 Jeg har set alle hans spillefilm, undtagen alle hans tyske, vel primært tv-film.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#157 JannikAnd 14 år siden

#156 - Så er du virkelig kommet efter det, hva? Havde du ikke kun set 2-3 styks, da "Det Hvide Bånd" kom ud?

Hvad foretrækker du?
Gravatar

#158 filmz-ab 14 år siden

Jeg kunne lide Heneke's Funny Games. Den er syyyyyg!
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#159 Scout 14 år siden

UPDATE :D!!
Gravatar

#160 filmz-jonasgr 14 år siden

#157 Hov jeg havde sgu lige glemt, at jeg skulle svare dig.

Nej jeg havde set en del af dem før, mange af dem dog for lang tid siden. Jeg valgte dog at se alle hans film i kronologisk rækkefølge for et stykke tid siden, nogle af dem også for første gang.

Hvis jeg skal vælge to favoritter vil det være "Benny's Video" og "Caché" ("Hidden"). Umiddelbart to vidt forskellige film, men alligevel to film som begge adresserer medierne. "Benny's Video" synes jeg er ualmindelig uhyggelig, på trods af den på ingen måde er eksplicit i sin portrættering af vold. Det er netop det jeg synes Haneke er så fremragende til at portrættere i sine film. Torturen, volden etc. som i hans film hele tiden ligger og lurer. Vi ved aldrig hvornår eller om den kommer, idet han aldrig lægger op til det med musik eller andet der kunne indikere hvad der skal ske. I "Benny's Video" er det netop stilheden der gør det hele så uhyggeligt og er med til at underbygge hypotesen om at Benny er en følelseskold ung teenager som lever som medvirkede han i et af hans videospil.
Tematikken i filmen er måske en anelse forældet, men billederne vil jeg aldrig glemme.

Og så glemte jeg lige at nævnte netop "Det hvide bånd", som også har meget af den samme kolde stemning og med en tematik der er højaktuel. Og så er den ualmindelig flot filmet.
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: