Gravatar

#101 filmz-RJ 16 år siden

De har i hvertfald misforstået meget af det der står i Bibelen og lavet nogle af deres egne regler.
King Kong is not my grandpa
Gravatar

#102 PredatorX 16 år siden

tranberg (100) skrev:
Interessant faktisk, for jeg har ALDRIG haft besøg af JV ved min dør, der er aldrig nogen, der har banket på.
Jeg ved ikke om det har noget at gøre med den by jeg bor i eller tidspunkter jeg ikke er hjemme, men har aldrig oplevet det.
Ville de gøre det, ville jeg uden tvivl gerne høre på hvad de har at sige.

Jeg har haft bortvist dem 5 gange. Ikke at du så dermed ikke har ret i hvad du siger.. Just saying:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#103 Patriarch 16 år siden

Lad mig lige forstår dig ret. Du valgte for nogle måneder siden helt at træde ud af ikke film relateret tråde. Så dukker du op af egen fri vilje og ender ud med et frontal angreb på ateister og videnskab, for så at gemme dig igen så snart nogen sætter spørgsmål ved det du siger, og beder dig blive konkret... Sandheden er at du ville blive revet rundt hvis du besvarede mine tre spørgsmål, og du ved det. Det er nemt at kaste om sig med påstande hvis man bare bakker ud når man skal være konkret. Det er kujonagtigt, og intellektuelt bedrag.

Jeg er helt enig. Jeg prøvede bare at pointere at religion kan motivere til gode ting, og at et syn som "religion er det onde" er lidt forsimplet... Det kræver i hvert fald en længere uddybning og kvalificering. I bund og grund mener jeg også at JV gør mere skade end gavn, men jeg kan jo ikke nægte hvad BN siger - at de også lærer nogle gode værdier.

Hvad angår BNs, og JVs holdninger til homoseksuelle så findes den i adskillige tråde her på sitet. Det var debatten omkring de holdninger der fik BN til bakke ud når det bliver lidt for farligt (læs, konkret).

Kort sagt mener BN (gengivet af mig nu uden at forholde mig til indholdet) at det er en vederstyggelighed, unaturligt, og amoralsk, og at ingen fødes homoseksuelle. Jeg håber det er en fair representation af hans holdninger.

Jeg har tidligere inviteret dem indenfor hvor jeg boede før, har talt med én i døren her, og har på et andet tidspunkt måtte afvise nogen fordi vi skulle til at spise. Men de er søde mennesker, som jeg gerne inviterer ind ved lejlighed. Jeg tror dog de ville blive noget forfjamsket hvis de så hen på min bogreol ;)

Anyway, har jeg tid, så kommer de ind. Så vil jeg prøve at omvende dem, som de prøver at omvende mig. Lige umuligt, men sikkert ganske underholdende. Ham jeg talte med i døren ville meget hurtigt videre da han godt kunne se det var en tabt sag og han havde mødt én der vidste lidt om det der blev sagt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#104 filmz-Utyske 16 år siden

Jeg fik en del besøg af JV mens jeg boede i Ishøj, da de åbenbart havde sat sig for at konvertere alle muslimer i området og da det blev nok, fik jeg et bloddoner-klistermærke fra en kollega og satte på min dør, hvilket satte en effektiv stopper for det.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#105 tranberg 16 år siden

PredatorX (102) skrev:
Jeg har haft bortvist dem 5 gange. Ikke at du så dermed ikke har ret i hvad du siger.. Just saying:-D

Haha - du har nok fået for alle de gange jeg ikke har så :)

Patriarch (103) skrev:
det er en vederstyggelighed, unaturligt, og amoralsk, og at ingen fødes homoseksuelle.

Ja, det er også den holdning jeg regner med, at JV udtrykkker omkring dette. Jeg har dog ikke styr på det, da jeg ikkehar sat mig ind i hvad JV mener helt konkret om disse ting, så jeg hverken kan eller vil argumentere imod det.

Jeg er dog mere end åben overfor en samtale med "dem" (det lyder så fremmedgjort), men som Patriarch pointerer i sætningen "du vil blive revet rundt", så er JVs målgruppe højest sandsynligt folk, der ikke stiller alt for mange spørgsmål, ikke tager alt for meget stilling; folk der i for vejen lever et liv i "sofa-protestantisme".
Folk, der er lette at gå i kødet på og give dem noget at tro på.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#106 BN 16 år siden

Patriarch (103) skrev:

Lad mig lige forstår dig ret. Du valgte for nogle måneder siden helt at træde ud af ikke film relateret tråde. Så dukker du op af egen fri vilje og ender ud med et frontal angreb på ateister og videnskab, for så at gemme dig igen så snart nogen sætter spørgsmål ved det du siger, og beder dig blive konkret... Sandheden er at du ville blive revet rundt hvis du besvarede mine tre spørgsmål, og du ved det. Det er nemt at kaste om sig med påstande hvis man bare bakker ud når man skal være konkret. Det er kujonagtigt, og intellektuelt bedrag.

Patriarch, du kører stadig den gammelkendte stil med at drage konklusioner på forhånd, hva'? ... Alene din messen af ordene "Du ved det". :-D

Jamen, så har du jo ikke brug for indlæg fra min side, vel? ;-)

Hvis vi nu holder os til sammenhængen, så var jeg blot inde i denne tråd for at rette en faktuel fejl. Det blev så også til en holdningserklæring ang. religion og livssyn fra min side, på foranledning af bl.a. din egen ditto. Og netop dette - en holdningserklæring var min eneste intention. Det opfatter du så åbenbart som et oplæg til debat, men her holder jeg mig til det, der var min intention.

Det er kujonagtigt, og intellektuelt bedrag.

Haha, den sætning fortjener en gentagelse! :-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#107 filmz-Bruce 16 år siden

Utyske (104) skrev:
... fik jeg et bloddoner-klistermærke fra en kollega og satte på min dør, hvilket satte en effektiv stopper for det.

LOL :D

Lige nu er det jo gay pride og OL for homoseksuelle tid i København og igen er det sørgeligt at se, at hjernedøde idioter skal føle sig kaldet til at udstille deres fladpandede bovlamme holdninger via overfald på homoseksuelle deltagere. Jeg gad godt se en statistik for "overfalderne", hvad angår religiøs tilslutning og derefter en straf som hed 7 dages uafbrudt penetrering af anus med en 22 cm. stor dildo. Jeg formoder de enten bliver fromme som lam herefter, eller selv deltager i næste års gay pride festival.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#108 Patriarch 16 år siden

tranberg skrev:

Jeg er dog mere end åben overfor en samtale med "dem" (det lyder så fremmedgjort), men som Patriarch pointerer i sætningen "du vil blive revet rundt", så er JVs målgruppe højest sandsynligt folk, der ikke stiller alt for mange spørgsmål, ikke tager alt for meget stilling; folk der i for vejen lever et liv i "sofa-protestantisme".
Folk, der er lette at gå i kødet på og give dem noget at tro på.

Nej, jeg er nok ikke målgruppen. Men de kunne jo blive min målgruppe. ;)

Det er sjovt du nævner målgruppen, for jeg har tit tænkt over netop det spørgsmål. Jeg vil gætte på at det er virkelig, virkelig marginalt hvad de får "omvendt" (og heldigvis da). Jeg vil gætte på at størstedelen er dem er født eller giftet ind i det. Jeg har dog mødt et par af dem som jeg ved med sikkerhed var omvendt og ikke født ind i det. Begge var dybt psykisk syge mennesker.... og der er ikke pis. Du kender nok typen: Mand i slut 40'erne, går alene på gaden, taler/råber til sig selv, usoigneret og med fuldskæg, samt iført obligatorisk trenchcoat i sommertid. Well, DET er målgruppen... det er den slags mennesker de kan nå ind til. Det rejser så spørgsmålet om ikke det er fint nok at den slags mennesker finder sig et hjem hvor de passer ind... det vil jeg ikke afvise.

Jamen, så har du jo ikke brug for indlæg fra min side, vel? ;-)

Nej. Men jeg havde håbet på at du ville besvare mine spørsgmål, og dermed begå intellektuelt selvmord på åben skærm. Men det var du trods alt snarrådig nok til at lade være med.

Hvis vi nu holder os til sammenhængen, så var jeg blot inde i denne tråd for at rette en faktuel fejl.

Jeg ville også blot rette dine faktuelle fejl. Men dem var du så ikke rede til at udstille. Fair nok (havde jeg nært sagt).

Lige nu er det jo gay pride og OL for homoseksuelle tid i København og igen er det sørgeligt at se, at hjernedøde idioter skal føle sig kaldet til at udstille deres fladpandede bovlamme holdninger via overfald på homoseksuelle deltagere. Jeg gad godt se en statistik for "overfalderne", hvad angår religiøs tilslutning ....

Det gad jeg også godt. Men det sker ikke for det ville ikke være politisk korrekt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#109 BN 16 år siden

tranberg (98) skrev:
Jeg er meget interesseret i at høre, hvad JV mener om andre trosretninger og homoseksuelle.

Jeg ved ikke, hvorfor du ikke får besøg af JV. Det kan der være flere grunde til. Da jeg for mange år siden boede alene til leje i en lejlighed, fik jeg heller aldrig besøg, måske fordi JV ikke vidste, at jeg boede til leje på 1. sal hos en ældre dame, der ejede huset, og som selv boede i stueetagen. Selvom mit navn stod ved postkassen/brevsprækken, kunne JV jo ikke vide, at der var tale om en lejer, og ikke en samlever eller et andet familiemedlem til damen. Udlejeren og jeg havde til gengæld et par forargede samtaler om, hvor meget forkert på den vi mente, at JV var.
Gravatar

#110 BN 16 år siden

Patriarch (108) skrev:
Størstedelen er dem er født eller giftet ind i det. Jeg har dog mødt et par af dem som jeg ved med sikkerhed var omvendt og ikke født ind i det. Begge var dybt psykisk syge mennesker.... og der er ikke pis. Du kender nok typen: Mand i 40'erne, går alene på gaden, taler/råber til sig selv, usoigneret og med fuldskæg, samt iført obligatorisk en trenchcoat i sommertid. Well, DET er målgruppen... det er den slags mennesker de kan nå ind til.

Netop den slags usande og ekstremt generaliserende udtalelser er en af grundene til, at jeg ikke gider at diskutere med dig. Du dømmer og konkluderer jo på forhånd.

Du aner jo ikke en pind om Jehovas Vidner. Du skulle have prøvet at gå rundt blandt de 15.000 der var tilstede ved JV's stævne i Brøndby i weekenden. Her var der masser af mennesker, som er kommet med i trossamfundet indenfor de sidste 10-15 år, foruden en del, som er ny-interesserede og p.t. er ved at undersøge troen. ... At stemple alle disse som "psykisk syge mennesker" er den mest blinde, arrogante form for generalisering jeg overhovedet kan forestille mig. Men ingen tvivl om, at din retorik er perfekt, hvis det gælder om at sprede fordomme og modstand mod JV blandt folk.

Skriv ny kommentar: