Samme en:wiki Since its inception, the Watch Tower Society has taught that humanity is experiencing the last days of the present world order.[12] Jehovah's Witnesses believe that after the current world order is destroyed, righteous survivors and resurrected dead individuals will have the opportunity to live forever on a paradisaical earth, ruled by Christ and 144,000 people raised to heaven. In the years leading up to 1914, 1925 and 1975, the Society's publications expressed strong expectations of Armageddon occurring in those years.[13] The Watch Tower Society has since changed its stance and teaches that it is impossible to know precisely when Armageddon will occur.
Watch Tower Society har forudset dommedag 5 gange, i; 1914, 1918, 1925, 1941 og 1975?!?!?
Samme en:wiki Since its inception, the Watch Tower Society has taught that humanity is experiencing the last days of the present world order.[12] Jehovah's Witnesses believe that after the current world order is destroyed, righteous survivors and resurrected dead individuals will have the opportunity to live forever on a paradisaical earth, ruled by Christ and 144,000 people raised to heaven. In the years leading up to 1914, 1925 and 1975, the Society's publications expressed strong expectations of Armageddon occurring in those years.[13] The Watch Tower Society has since changed its stance and teaches that it is impossible to know precisely when Armageddon will occur.
Watch Tower Society har forudset dommedag 5 gange, i; 1914, 1918, 1925, 1941 og 1975?!?!?
Har DU læst det, du citerer?
Der tales om "the opportunity to live forever on a paradisaical earth", altså "muligheden for at leve evigt på en paradisisk jord" - hvordan får du det til at harmonere med, at Jehovas Vidner skulle tro på eller have forudsagt Jordens undergang?
Indenfor religionerne findes der forskellige opfattelser af, hvad "dommedag" vil medføre. Katolikkerne mener, at Jorden vil gå under, og muslimerne tror vist det samme på det punkt. Jehovas Vidners opfattelse af "dommedag" er, at det vil medføre en global systemændring og et evigt paradis på Jorden.
Uanset hvor skudt i låget man mener, at Jehovas Vidner, katolikkerne eller en anden religion er, så bør man ikke tillægge nogen af dem ideer eller opfattelser, de ikke har / aldrig har haft. Hvis f.eks. nogen fyrer en replik af om, at muslimerne tror på reinkarnation, så er det også en faktuel fejl ligesom det du selv skrev i #6. :-)
Armageddon er ikke det samme Jordens undergang. I alle de abrahamske religioner vil Jorden altid bestå. Hvad der så sker på dommedag og efterfølgende, det er forskelligt.
On-Topic: tror eddermame den bliver ringe.
Findes der nogle film, der helt ganske seriøst behandler en apokalyptisk fremtid?
BN - er det ikke bare et spørgsmål om ord (ord betyder dog ganske vist noget, så det er mulig at 'verden' er et bedre valg end 'jorden').
Min pointe er bare at når folk siger jorden går under, mener de vel ikke jordens totale ødelæggelse/destruktion (som når vores galakse engnag kollidere med en anden galakse). Der menes vel primært menneskets, eller evt. alle dyrs undergang. Nogle religioner fortæller så hvordan man kan undgå selv at ryge med. En atomkrig hvor kun 2 % overlever, og alt samfund, systemer, osv bryder sammen, ville vi vel almindeligvis godt kunne benævne som jordens undergang. Eller tag f.eks. syndfloden. Havde ingen mennesker overlevet den, havde det vel i alm. sprogbrug godt kunne betegnes som jordens undergang?
Eller er der efter din mening en finere, relevant distintion?
#14 Jeg referer selvfølelig ikke til det jeg skriver i #11, i min nummer #11 post, så post moderne er jeg sgu ikke. når jeg skriver "har du læst hvad jeg skriver", referer jeg til min post #6... "with particular attention to his belief that the world was in "the last days". Hvis "the last days" ikke indikere en dommedag ved jeg sgu ikke hvor jeg står i den her verden mere. Det kan godt værre de mener at; hovedparten af alle mennersker er døde. Eller kommer i "himlen", at der er 144.00 der genopstår sammen med Jesus og vil leve videre på jorden i evig fryd. Det ændre sgu da ikke på ar de har forud set, i mangel på andre ord, dommedag op til flere gang og taget fejl. Hold kæft hvor er det i det heletage åndsvagt at tro på sådan en volapyk, det er jo rent eventyr!
Udover det så var Charles Taze Russell millerite, hvilket var en flok tosser der fulgte William Miller, som forud så at jorden skulle gå under den 23 oktober 1844. Hvilket bare understreger min pointe, at Jehovas er nogle tosser. For hvordan kan man følge en mand, som fulgte mand der tog gruelig fejl 26 før han blev født?
#11 rubberdub 16 år siden
Har du læst det "jeg" skriver?
Samme en:wiki
Since its inception, the Watch Tower Society has taught that humanity is experiencing the last days of the present world order.[12] Jehovah's Witnesses believe that after the current world order is destroyed, righteous survivors and resurrected dead individuals will have the opportunity to live forever on a paradisaical earth, ruled by Christ and 144,000 people raised to heaven. In the years leading up to 1914, 1925 and 1975, the Society's publications expressed strong expectations of Armageddon occurring in those years.[13] The Watch Tower Society has since changed its stance and teaches that it is impossible to know precisely when Armageddon will occur.
#12 tranberg 16 år siden
Religion er uvidenhed - så er den ikke længere.
Åndsvag trailer, by the way.
#13 rubberdub 16 år siden
Well said sir!
#14 BN 16 år siden
Har DU læst det, du citerer?
Der tales om "the opportunity to live forever on a paradisaical earth", altså "muligheden for at leve evigt på en paradisisk jord" - hvordan får du det til at harmonere med, at Jehovas Vidner skulle tro på eller have forudsagt Jordens undergang?
Indenfor religionerne findes der forskellige opfattelser af, hvad "dommedag" vil medføre. Katolikkerne mener, at Jorden vil gå under, og muslimerne tror vist det samme på det punkt. Jehovas Vidners opfattelse af "dommedag" er, at det vil medføre en global systemændring og et evigt paradis på Jorden.
Uanset hvor skudt i låget man mener, at Jehovas Vidner, katolikkerne eller en anden religion er, så bør man ikke tillægge nogen af dem ideer eller opfattelser, de ikke har / aldrig har haft. Hvis f.eks. nogen fyrer en replik af om, at muslimerne tror på reinkarnation, så er det også en faktuel fejl ligesom det du selv skrev i #6. :-)
#15 Skeloboy 16 år siden
On-Topic: tror eddermame den bliver ringe.
Findes der nogle film, der helt ganske seriøst behandler en apokalyptisk fremtid?
#16 filmz-Utyske 16 år siden
Det er Emmerich, så der er en ret god chance for at den bliver ringe. :)
Men hey, fake-traileren er da morsom.
#17 Patriarch 16 år siden
Min pointe er bare at når folk siger jorden går under, mener de vel ikke jordens totale ødelæggelse/destruktion (som når vores galakse engnag kollidere med en anden galakse). Der menes vel primært menneskets, eller evt. alle dyrs undergang. Nogle religioner fortæller så hvordan man kan undgå selv at ryge med. En atomkrig hvor kun 2 % overlever, og alt samfund, systemer, osv bryder sammen, ville vi vel almindeligvis godt kunne benævne som jordens undergang. Eller tag f.eks. syndfloden. Havde ingen mennesker overlevet den, havde det vel i alm. sprogbrug godt kunne betegnes som jordens undergang?
Eller er der efter din mening en finere, relevant distintion?
#18 rubberdub 16 år siden
Jeg referer selvfølelig ikke til det jeg skriver i #11, i min nummer #11 post, så post moderne er jeg sgu ikke. når jeg skriver "har du læst hvad jeg skriver", referer jeg til min post #6... "with particular attention to his belief that the world was in "the last days". Hvis "the last days" ikke indikere en dommedag ved jeg sgu ikke hvor jeg står i den her verden mere.
Det kan godt værre de mener at; hovedparten af alle mennersker er døde. Eller kommer i "himlen", at der er 144.00 der genopstår sammen med Jesus og vil leve videre på jorden i evig fryd. Det ændre sgu da ikke på ar de har forud set, i mangel på andre ord, dommedag op til flere gang og taget fejl. Hold kæft hvor er det i det heletage åndsvagt at tro på sådan en volapyk, det er jo rent eventyr!
Udover det så var Charles Taze Russell millerite, hvilket var en flok tosser der fulgte William Miller, som forud så at jorden skulle gå under den 23 oktober 1844. Hvilket bare understreger min pointe, at Jehovas er nogle tosser. For hvordan kan man følge en mand, som fulgte mand der tog gruelig fejl 26 før han blev født?
#19 Skeloboy 16 år siden
#18 - det er absolut ikke kun Jehoves Vidner, der har forudset det. Isaac Newton, andre kristne, jødedommen og alle mulige andre tosser har også...
#20 rubberdub 16 år siden
har aldrig påstået andet :)