Gravatar

#31 Patriarch 16 år siden

Jeg er heller ikke kreationist, hvis du dermed tænker på dem, der tror, at Jorden kun har eksistereret i 6000 (eller 10.000) år. Men jeg tror, at Jorden blev skabt af Gud for flere milliarder år siden, og at mennesket blev skabt for 6000 år siden.

Jo, du er kreationist - du er bare ikke "young earth" kreationist.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#32 rubberdub 16 år siden

Fy for den lede... Et vaske ægte stykke med religiøs tosse...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#33 tranberg 16 år siden

Så, så!
Ligesom religiøse skal kunne tage i mod kritik og værdier fra atheister som os, skal der også være plads til det omvendte.
Tolerancen er ikke ensrettet, rubberdub.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#34 rubberdub 16 år siden

Jeg bryder mig virkelig ikke om religion! Se dog hvad den gør ved folk! Hele lortet burde afskaffes ved lov! Flere udråbstegn! nultolerance overfor religion! Flere milliarder mennesker dør at religion og passiv-religion hvert år...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#35 tranberg 16 år siden

Jeg er selv atheist og bryder mig heller ikke om religion.
Men der er forskel på religion og religiøse mennesker.
Gå efter bolden, ikke manden.
Gravatar

#36 BN 16 år siden

#34 - rubberdub:

Hvad er så dit svar på min private besked til dig? Kan vi drøfte film, uden at den ene skal kalde den anden "tosse"? Kan vi fokusere på vores fælles interesse, FILM? Kan vi snakke sammen som almindelige mennesker, bare sådan helt fredeligt?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 tranberg 16 år siden

Jeg synes din indstilling er den helt rigtige; find noget man har tilfælles, i stedet for at se på forskellene.
Gravatar

#38 Skeloboy 16 år siden

rubberdub (34) skrev:
Flere milliarder mennesker dør at religion og passiv-religion hvert år...

Ja, mindst halvdelen af jordens befolkning dør hvert år...

Der er intet i vejen med religion, der er noget i vejen med de folk, der misbruger religionen.

Når det er sagt, så er jeg også selv ateist. Jeg er træt af religions særstatus som noget, man ikke kan diskutere. Og jeg betragter det som værende unødvendigt nu. For 1000 år siden var nødvendigt for at få verden til at hænge sammen, men det er det ikke mere.
Gravatar

#39 tranberg 16 år siden

Skeloboy (38) skrev:
Der er intet i vejen med religion, der er noget i vejen med de folk, der misbruger religionen.

Så kan du ikke kalde dig selv atheist, hvis du virkelig mener dette.
Religion har aldrig været nødvendig, kun for mennesker der har brug for mening og sammenhold og en tro på, at mennesket ikke holder op med at eksistere, når vi dør, fordi de ikke kan/vil anerkende menneskets ubetydelighed og verdens tilfældighed.
Gravatar

#40 BN 16 år siden

Skeloboy (38) skrev:
Ja, mindst halvdelen af jordens befolkning dør hvert år...

Så kan der da ikke være mange mennesker på jordkloden efterhånden! :-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: