Gravatar

#1 Skeloboy 17 år siden

[url=http://filmz.dk/forum/item/30131/#first]Gammel tråd]
Gravatar

#2 Skeloboy 17 år siden

Det blev til kalvesteak med ovnkartofler og rødvinssauce

Kartofler: små, nye kartofler skæres i både(skal ikke skrælles)m salt, peber og rosmarin

Rødvinssauce: tag nogle grøntsager(pastinak, gulerod, løg osv), brun på en pande i rigelig smør, hæld en masse rødvin ved, evt. bouillon. Når rødvinen er godt reduceret, sies grøntsagerne fra, og gem fonden.

Steg kalvesteak i rigelig smør, når de er færdige, så pak dem i sølvpapir. Hæld fonden på panden(fjern evt. brændte stykker kød), og kog op med fløde, smag til med salt og peber...

Det smager freaking godt:)
Gravatar

#3 chronaden 17 år siden

pics or it didn't happen!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#4 Skeloboy 17 år siden

#3 - har ikke noget kamera...
Gravatar

#5 davenport 17 år siden

Jeg fik lidt pølser og kartoffelsalat igår, ikke nogen kulinarisk oplevelse. Men i aften står den på and med brun flødesovs.

Og i morgen har jeg lovet en ven, at lave en omgang mad til ham og en pige han prøver at score + hendes familie. Så jeg regner med noget honningmelon med parmaskinke og asparges rullet i Bacon til forret, en coulotte med nye kartofler og sovs til hovedret, og så lidt is og vandmelon til dessert med chokoladesovs.

Håber han scorer hende så, for jeg vil sku hjem og se bold!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 DarkLight 17 år siden

#5, nok ikke mens hendes familie er der? ;)

Jeg fik hjemmelavet pizza i går. Det har jeg fået en del her på det sidste. Har forsøgt at skyde mig ind på at få bunden sprød, og nu er den heldigvis ved at være der :P
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 davenport 17 år siden

Du kan forbage bunden, så er du ved at være der..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 DarkLight 17 år siden

#7, det gør jeg nu ikke. Det handler om det rette forhold mellem Durum mel og almindelig mel. Kombineret med en bagesten og en rigtig varm ovn, så får man en ganske tålelig bund :)

EDIT: Jeg plejer dog gerne at lave ekstra. Så giver man bare en "ren" pizza bund 5 minutter i ovnen, og så hælder den i fryseren. Når man så har lyst fylder man bare fyld på og smækker den i ovnen. Nemt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#9 mr gaijin 17 år siden

Frysepizza to dage i træk! Mmmmm....

(Christ, hvor jeg hader eksamensperioder)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 filmz-mrhands 17 år siden

Ris + en gang opvarmet dåse flådede tomater + lidt fløde. Det skal sgu være nemt engang imellem. ;o

Skriv ny kommentar: