Ja og hvilke flere :) Undskyld hvis jeg er lidt mistroisk også fordi du nævner en titel, som jeg netop finder et mesterværk i min top 10 :) Forhåbentlig har du et større udvalg ukendte film på "har set" listen, som ligger til grund for din generalisering omkring ukendte films værd.
Avatar - uden tvivl en af de værste film jeg nogensinde har set. Shawshank Redemption - en af de mest overvurderede film nogensinde. The Departed - ordinær og kedeliug. Hvordan den kunne vinde en Oscar for "Best Picture" er og bliver en gåde men det var i det hele taget i svagt Oscar år. Titanic - føj for helvede en lort.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Hehe… Nævnte Summer Hours for at være sikker på at du var Bruce. Jeg opdagede filmen nemlig på din daværende top 200. :-)
Andre forholdsvis ukendte film: Animal Kingdom, The beat that skipped my heart, Boksuneun naui geot, Thirst, Sur mes lèvres, The Wind that shakes the Barley, Climates, Distant, 3 monkeys, La Finestra di Fronte, Ho Paura, Fish Tank og flere..
Som 19 årig lænede jeg mig formentlig også mere over mod IMDB top-250 listen end TSPDT, så jeg kan altid kun anbefale "at blive ved" med at opsøge "de ukendte". Sidste år så jeg mindst fem film, som ikke var i biografdistribution herhjemme, som var samtlige 10 Oscar nominerede overlegne. For mig personligt ændrede opfattelsen af filmkvaliteter sig drastisk, som jeg blev ældre og havde fået nogle andre erfaringer med i bagagen, jeg ikke havde som ung. Summer Hours og Fish Tank havde jeg ikke været i stand til at se som ung, med den nødvendige empati for helt at værdsætte dem.
#100: Hvis det er den liste man støder på så snart man kommer ind på siden, snyder du godt nok dig selv for mange store oplevelse. De film jeg kunne genkende i top 20 var alle yderst seværdige.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#101 filmz-Myrepip 14 år siden
"At du ikke er så meget for listen, siger vel mere om dig og din besynderlige filmsmag (no offense)."
Hvilke af de "mere ukendte", har du undersøgt i f.eks. 2009 og 2010, eftersom du har en evne til at generalisere omkring "ukendte film"?
#102 IK 14 år siden
#103 filmz-Myrepip 14 år siden
#104 rammy 14 år siden
Shawshank Redemption - en af de mest overvurderede film nogensinde.
The Departed - ordinær og kedeliug. Hvordan den kunne vinde en Oscar for "Best Picture" er og bliver en gåde men det var i det hele taget i svagt Oscar år.
Titanic - føj for helvede en lort.
#105 IK 14 år siden
Hehe… Nævnte Summer Hours for at være sikker på at du var Bruce. Jeg opdagede filmen nemlig på din daværende top 200. :-)
Andre forholdsvis ukendte film: Animal Kingdom, The beat that skipped my heart, Boksuneun naui geot, Thirst, Sur mes lèvres, The Wind that shakes the Barley, Climates, Distant, 3 monkeys, La Finestra di Fronte, Ho Paura, Fish Tank og flere..
#106 filmz-Myrepip 14 år siden
Som 19 årig lænede jeg mig formentlig også mere over mod IMDB top-250 listen end TSPDT, så jeg kan altid kun anbefale "at blive ved" med at opsøge "de ukendte". Sidste år så jeg mindst fem film, som ikke var i biografdistribution herhjemme, som var samtlige 10 Oscar nominerede overlegne. For mig personligt ændrede opfattelsen af filmkvaliteter sig drastisk, som jeg blev ældre og havde fået nogle andre erfaringer med i bagagen, jeg ikke havde som ung. Summer Hours og Fish Tank havde jeg ikke været i stand til at se som ung, med den nødvendige empati for helt at værdsætte dem.
#107 Collateral 14 år siden
#108 filmkorn.dk 14 år siden
Mesterværker I ikke kan lide.
#109 Wangsgaard 14 år siden
#110 filmz-Myrepip 14 år siden