Gravatar

#111 Collateral 14 år siden

#109: Kan nu godt lide "Braveheart", men at den skulle kunne måle sig med de andre store klassikerer kan jeg heller ikke rigtig se.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#112 Skeloboy 14 år siden

Er ganske vild med Braveheart, og har den da også på min TOP250 liste
Gravatar

#113 filmkorn.dk 14 år siden

Var vild med Braveheart da den kom frem. Verdens bedste film simpelthen. Desværre tabte den lidt ved gensyn fornylig på blu-ray. God film ja, mesterværk nej. Som tiderne dog ændrer sig :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#114 Bony 14 år siden

Lord Of The Rings (alle tre)
The Good, The Bad and The Ugly
Pulp Fiction
District 9
Kill Bill (begge to)
Million Dollar Baby
Rosemary's Baby
Repulsion (da. Chok)
They Shoot Horses Don't They?

Der er helt sikkert andre, men kan ikke lige umiddelbart komme på flere. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#115 Collateral 14 år siden

#114: Selvom jeg selv er rigtig glad for "Kill Bill" filmene, er jeg ikke sikker på at de kaldes mesterværker. De anmeldelser jeg har hørt f.eks. ikke specielt flatterende, og syntes også den generelle stemning er knap så høj som den nok skal være for at vi snakker mesterværk. Igen, jeg ser dem selv som et stort mesterværk, men er ikke sikker på flertallet gør?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#116 Bony 14 år siden

#115 - Nej, jeg vil egentligt heller ikke selv anse dem som mesterværker i ordets forstand, men nu var de allerede nævnt tidligere her i tråden og så er de jo også at finde på "IMDB's Top-teen 250"-liste. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#117 IK 14 år siden

Myrepip (106) skrev:
#105 :)

Som 19 årig lænede jeg mig formentlig også mere over mod IMDB top-250 listen end TSPDT, så jeg kan altid kun anbefale "at blive ved" med at opsøge "de ukendte". Sidste år så jeg mindst fem film, som ikke var i biografdistribution herhjemme, som var samtlige 10 Oscar nominerede overlegne. For mig personligt ændrede opfattelsen af filmkvaliteter sig drastisk, som jeg blev ældre og havde fået nogle andre erfaringer med i bagagen, jeg ikke havde som ung. Summer Hours og Fish Tank havde jeg ikke været i stand til at se som ung, med den nødvendige empati for helt at værdsætte dem.

Vigtig pointe Bruce. Jeg er nemlig kun 19, og mangler stadig at se mange film. Vil heletiden blive ved med at opsøge "ukendte" film, da jeg som filmelsker gerne vil udvide min horisont så meget som muligt. Det går bare lidt langsomt. ;-) Faktum er at jeg pt er til Chris Nolan, Michael Mann frem for Haneke og de andre Cannes instuktører. ;) Men min filmsmag ændrer sig rigtig meget. For bare 5-6 år siden var jeg action-nørd, og nu kan jeg slet ikke fordrage de fleste af nutidens actionfilm. Eksempelvis er The A-Team en af de værste film jeg har set i årevis.
Gravatar

#118 filmz-Myrepip 14 år siden

#117 Piet Hein: Ting' ta'r tid :) Så skal jeg ikke forstyrre dig længere :) Håber du får mange gode syn fremover.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#119 IK 14 år siden

Collateral (107) skrev:
De film jeg kunne genkende i top 20 var alle yderst seværdige.

Men er de film ikke til at finde på Imdbs 250? Nu skal du ikke lyve, da jeg følger med på din top 60, og vil komme efter dig hvis jeg finder dem hen imod slutningen. ;-)
Min største anke ved den liste, er at der simpelthen er for få af de nyere film. Den kan godt være "korrekt" hvad angår filmhistorie, og hvor indflydelsesrige filmene har været, men mange af filmene på toppen, finder jeg forældede og synes at de har mistet deres slagkraft gennem årene.
Gravatar

#120 IK 14 år siden

Myrepip (118) skrev:
#117 Piet Hein: Ting' ta'r tid :) Så skal jeg ikke forstyrre dig længere :) Håber du får mange gode syn fremover.

Skriv ny kommentar: