Gravatar

#141 BN 14 år siden

tournesoller (113) skrev:
Var vild med Braveheart da den kom frem. Verdens bedste film simpelthen. Desværre tabte den lidt ved gensyn fornylig på blu-ray. God film ja, mesterværk nej. Som tiderne dog ændrer sig :-)

Det er vel egentlig ikke TIDERNE der har ændret sig - det er snarere DIG der har ændret dig ... eller din filmsmag har.

'Braveheart' har i sagens natur alle de samme kvaliteter idag som den havde, da den kom frem.

Men når du siger, at "tiderne ændrer sig", ligger der så heri, at du mener, at film bliver bedre og bedre? Altså at alle de nyere film er bedre end de gamle?

For mit vedkommende kan selve ALDEREN på en film ikke tage noget fra den. F.eks. står Hitchcocks 'North By Northwest' stadig som en af de absolut bedste 'uskyldig mand på flugt'-film jeg nogensinde har set - faktisk har jeg ikke set den overgået af nogen af de tematisk lignende film der er udkommet i de efterfølgende 40 år. 'North By Northwest og andre ældre film har simpelthen hvad vi kunne kalde tidløse kvaliteter.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#142 enfilmnørd 14 år siden

Blair Witch Project
Filmen har aldrig sagt mig noget. Det hjælper ikke at det er en genre jeg ikke ser, men der er så meget andet galt med den film, dårlig skuespil o. lign.

Up in the Air
Ja Georgs Clooney gør det godt, og første gang jeg så den var jeg godt tilfreds, men den har fået mere hæder end den fortjener

Pelle Erobreren
Det er alligevel nogle år siden, jeg har set den, men jeg husker den som meget kedelig, og lidt banal.

Syntes til gengæld det er vildt at "The Departed" og "Toy Story 3", får så mange høvl. The Departed er da ganske fin (genindspillet) underholdning, og Toy Story 3 er da lidt af en genistreg, men smag er jo heldigvis forskellig.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#143 Collateral 14 år siden

#140: Der tabte du mig så lige fordi jeg ved keine om biler, men jeg har forstået så meget at vi er enige :)

#142: Fuldstændig enig med hensyn til Blair Witch, men er igen i tvivl om der er nogen der kalder den et mesterværk? Jeg syntes den er bundelendig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#144 filmz-Myrepip 14 år siden

Film skal opleves og forstås i kontekst af deres egen tid og ikke gennem et filter af samtidens værdisæt og trends.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#145 Collateral 14 år siden

#144: Præcis. Dog kan man også sige at de helt store værker kan bryde igennem tidsmæssige barrierer og have ligeså væsentlige pointer i dag, som de havde da de udkom.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#146 filmz-ab 14 år siden

Myrepip (138) skrev:
"For gamle film" er kun et begreb, som findes i for unge film seeres ordforråd.

Vås.. Der er vel voksne, som der er unge, der ikke er til "for gamle film".
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#147 filmz-Myrepip 14 år siden

#146 Bare tilføj "... og ignorante ældre film seere ...", så er der ingen problemer!
Gravatar

#148 filmz-ab 14 år siden

Myrepip (147) skrev:
#146 Bare tilføj "... og ignorante ældre film seere ...", så er der ingen problemer!

Tak :-)

Men disse har vel næppe film som deres hobby (formoder jeg) og så kan man ikke klandre dem for, at de er kræsne, ignorante eller lign. Ikke alle elsker film..
Gravatar

#149 filmz-Myrepip 14 år siden

#148 Ignorant er blot defineret ved "uvidende person; person der ikke ved bedre", så ignorant er ok rammende.
Gravatar

#150 filmz-ab 14 år siden

Det siger du ikke :-) Men nu er der stadig folk med minimal interesse for film. Og det er vel fair nok.

Skriv ny kommentar: