Gravatar

#321 MOVIE1000 15 år siden

#320 jeg har da ialt 3 saw film på listen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#322 Batsy 15 år siden

321# for ikke at gøre jer mere urolige så er det her den sidste Saw film på min top 150:), men de fleste ville nok sige der burde slet ikke have været nogen.

Det mistforstod jeg vist men enig med de sidste du skrev!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#323 Twister 15 år siden

Jeg har faktisk lige opdaget denne tråd så udskyld hvis jeg kommer lidt pludseligt ind i emnet ;P.

Jeg synes det er cool du laver en liste som denne. Også fint med beskrivelserne du giver til filmene (thumbs up) :).

mht. Saw IV så må jeg indrømme den ikke selv kommer på min top 150. den er faktisk meget langt væk :P. Jeg holder meget af den første Saw som der forsøgte at tilføje noget orginalt til en genre der alt for tit bliver misbrugt til en masse dårlige film IMO. Efter den oprindelige "Saw" synes jeg bare filmene har skudt helt ved siden af hver eneste gang et nyt kapitel af Jigsaw sagaen er udkommet. "Saw IV" er ingen undtagelse IMO. Der er at for meget fokus på "splatterdelen" i filmene frem for den uhygge som var tilstede under "The Bathroom trap" i den oprindelige Saw.

Men okay hver sin smag :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#324 MOVIE1000 15 år siden

så er jeg lige blevet færdig med nr 4. inden jeg afslører den vil jeg gerne fortælle lidt om mine yndlings genre.jeg er bare vild med Eventyr/action/sci fi/ komedie/gysere sådan set nogle ret normale genre der bliver lavet.

Eventyr det er som at komme ind i en anden verden, måske ligesom at tage stoffer, aner det ikke har aldrig prøvet og vil heller aldrig, da jeg har rigeligt i mine film. en go eventyrs film for mig er selve universets opbygning og selvfølgelig så skal plottet passe ind til omgivelserne, og hvad er en eventyrs film uden action (NOTHING), men det sjove er at der findes forskellige slags eventyrs film, såsom Star Wars ude i rummet, eller Batman der er blandet med virkeligheden og lidt fantasi, hvis jeg skulle vælge min yndlings genre skulle det nok være eventyr, fordi det er sjovt at rejse til en hel anden virkelighed.

Gysere er nok min anden yndlings genre, jeg synes det er sjovt at være bange, når man ser en film, fordi man ved godt det er en film og at det ikke sker for en selv, men hvis der blev lavet en film om den mere rigtig virkelighed, ville det måske virke mere realistisk, og mere skræmmende, det er en af grundene til jeg har Halloween (2007) så langt oppe på listen, jeg hader for det meste de gysere hvor folk, skal dø på den mest blodigste måde, hvor morderen har et eller andet redskab, så tænker nogen er det ikke ligesom Saw, nej de har mugligheden for at overleve, på den mindst blodigste måde. Der skal heller ikke være de der nøgne teenager piger der lige når at kneppe inden de dør, det må godt være der, men det har vi set i næsten over halvdelen af de gyser film der er lavet, ligesom i eventyr kan man også sætte sci fi ind i det her, ved at tage nogle uhygglige klamme Aliens, det er svært at lave en go sci fi, hvor uhyrerne/ Aliens er uhygglige, men jeg har ikke rigtig oplevet nogle dårlige film med det.

Action er min tredje favorit genre, det er svært at lave action uden at det skal se ud som planlagt, men for det meste løkkes det ret godt, men det er også svært at få det til at se realistisk ud, med hensyn til explosioner og skader, men når der er action er man for det meste altid underholdt.

Komedie er måske ikke rigtig mig, der er ikke særlig mange komedie film jeg kan grine af, når det skal være sjovt så la det være sjovt i stedet for at gemme pointen, som der bliver gjort i snart de fleste, jeg kan ikke fordrage drama komedie eller romantiske komedie jeg kan bare ikke se det sjove i det at nogle finder sammen og der sker en masse uheldige ting for dem, som skulle være sjove, men jeg elsker en rigtig go komdie som man virkelig kan grine af i enrum, fx Borat, jeg har kun hørt godt om The hangover, og ud fra traileren ser det ud til at være lige noget for mig, så jeg har taget chancen at ønske mig den i julegave.

Gravatar

#325 MOVIE1000 15 år siden

4 - Star wars episode IV

Star wars episode IV er helt kalrt min yndlings star wars film. Jeg kan tydelig huske hvad jeg mente om Star wars inden jeg så episode I, det var noget plat rumkamps halløj på film, men en af mine venner blev ved med at sige at det var det ikke og jeg bare skulle se det, så fandt jeg episode I på biblioteket, og blev overrasket men det var kun episdoe I de havde på dvd ikke episode II så jeg valgte at købe hele serien, og jeg kan godt lide at IV blev lavet først selvom det nok ikke var meningen i starten, men den har en rigtig go mørk stemning, som passer ind. Desværre er der blevet lavet en del om på filmen med nogle flere effekter, siden da den blev vist i biografen, jeg ville gerne have set originalen, da jeg tror at det vil blive ligeså spændende, men nu venter ejg som de fleste bare på BD udgaven og jeg tror det bliver rigtig godt, der er et eller andet over episode V og VI jeg ikke kan lide, hvadd et er ved jeg ikke, men en ting er sikkert den saga er en kæmpe succes om man kan lide dem eller ej.
Gravatar

#326 Kruse 15 år siden

SAW IV er den absolutte værste i hele serien, og den burde ærligt talt ikke være på nogens toplister. Men jeg havde alligevel forventet at du ville nævne den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#327 BN 15 år siden

Hmm, MOVIE1000, din nr. 5 giver mig lyst til at save dit hoved af og sy det på igen, efter lige at have lavet et par justeringer. ;-)

Til gengæld glæder det mig at se Star Wars Episode IV som nr. 4. Meget enig - i hvert fald m.h.t. denne ene Star Wars-film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#328 MOVIE1000 15 år siden

#326 lad os nu ikke leve i fortiden mere :)
Gravatar

#329 MOVIE1000 15 år siden

3 - Pirates of the Caribbean: Død mands kiste

Død mands kiste aynes jeg er den bedste i POTC trilogien, den har nogle utrolige gode kampe, og en go humor som Johnny Depp ved hvordan skal leveres, jeg synes det er utrolig cool af Depp at han kan finde den rolle igen efter han spillede Willy Wonka i Charlie og chokoladefabrikken. Jeg synes også det er utroligt hvordan de kan få en historie ud af alle de myter eller overnaturlige ting, jeg kan også godt lide at POTC har sådan nogle små historie at man følger en bestemt ting. Fx i denne her hvor man ser Jack, Will og Norrington kæmpe ved stranden, hele vejen op i junglen og tilbage igen hvor de startede, eller i 1eren hvor Gibbs rom flaske bliver skudt af og man følger den sammen med Jack indtil Gibbs får sin rom flaske tilbage igen. Slutningen er en af de bedste slutninger jeg nogensinde har set, det viser at den ligger op til en go 3er, men istedet bliver man skuffet. Hans zimmer er min yndlings film komponist og jeg tror måske at det her er det bedste han har lavet, ved ik jeg kan også godt lide soundtracket ved Angles and demons, The dark knight og Gladiator, nogle forslag til hva ellers rigtig gode Soundtracks han har lavet? men der skulle vidst også være en POTC 4 på vej, og jeg kan kun sige at den ser jeg frem til lige meget hvad.
Gravatar

#330 BN 15 år siden

Hmm, POTC 2 ....

Den film lagde jeg frygtelig gerne i en død mands kiste og sømmede låget til, så FILMEN ikke kunne komme op igen!

Orlando Bloom, Johnny Depp og Keira Knightley er nogle gode skuespillere, men hvis alle deres andre film er forsvundet om 100 år og en filmfan kun har denne film til rådighed, vil han aldrig opdage det.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: