Jeg synes at Studio 60 on the Sunset Strip var ret godt, og piloten sætter tingene op på en måde der gør at man kun kan se frem til at følge serien fremover.
Men det var også det klart mest hypede show, så jeg ville nu også være blevet skuffet ellers, især cast og creator taget i betragtning.
I Smith kastes vi ind i handlingen allerede fra starten. En gruppe maskerede mænd flygter fra et røveri på et kunstmuseum og det lader til, at der er noget, der er gået galt. Flugten går rask afsted i speedbåd med eksplosioner og maskinpistol-ild.
Flashback til før røveriet, hvor vi møder gruppen af fem mænd og én kvinde, der er karrierekriminelle som gutterne i Heat. Man følger oplægget til røveriet og den endelige udførerlse, hvor vi ser hvad det var, der gik galt undervejs.
Som leder af gruppen ser man ingen ringere end Ray Liotta, og som hans kone ser man Virginia Madsen. Det er to A-liste skuespillere, som hiver serien op over den middelmådighed, den ellers kunne have opnået.
5/6 for en spændende, velproduceret sæsonstart med gode skuespilpræstationer
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
[url=]Studio 60 on the Sunset Strip[/url] Pilot + ep 1 Seriestart 19/9
Dette er Matthew Perrys første større projekt efter Friends, og det er tydeligt, at han har prøvet at distancere sig fra Friends - og så alligevel ikke. Lad mig sige fra starten - Dette er IKKE Friends. Studio 60 er en dramaserie med humoristiske elementer. Serien foregår 90% bag kulisserne på et Saturday Night Live-lignende show, der meget passende leverer titlen til serien.
Showet er stagneret og er blevet offer for politisk korrekthed og seertal. Det bliver for meget for showets producer spillet af Judd Hirsch og i en længere tirade tilsviner han sit eget show på Live TV. Det går naturligvis ikke og han bliver fyret.
Heldigvis har TVstationen netop fået en ny chef. Den unge, smukke, rapkæftede Jordan McDeere spillet af Amanda Peet (som spillede sammen med Perry i Whole 9 Yards samt efterfølgeren). Hun er enig i kritiken og med ben i næsen giver hun kritikerne noget at tygge på da hun ansætter et tidligere forfatterpar, der blev fyret fra serien fordi de var for kontroversielle - heriblandt Perry. Her er det at det lille aber dabei kommer ind omkring Perrys distancering fra Friends, for Perrys karakter kunne lige så godt have været Chandler, der er flyttet til LA og har lagt sin usikkerhed på hylden.
Hvor Piloten viser virakken omkring fyringen og genansættelsen af de nye forfattere, ser vi fra afsnit 1 fornemtlig hvordan serien kommer til at tage sig ud: nemlig hvordan et hektisk miljø på et Live Comedy Show tager sig ud, når tiden til næste show begynder at tikke ned lige så snart det første går i gang.
4/6 for godt skuespil i et relativ uudforsket miljø
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Indtil videre har jeg sat mid ind i Jericho, Vanished og Studio 60 on The Sunset Strip.
Jericho: Jeg er umiddelbart vild med ideén bag Jericho, og jeg vil følge den i en del afsnit for at se hvad den bringer. Første afsnit var nogenlunde, men imponerede dog langtfra, og specielt brød jeg mig ikke om de meget konstruerede plot twists og den kvalmende patriotiske stemning - men ellers lover showet nogenlunde og jeg håber de ikke afslører alt for meget for hurtigt. Indtil videre ved vi stort set intet om hvad der er sket udenfor Jericho, og hele mystikken vil givetvis være seriens stærke side. Og så håber jeg de bruger meget tid på at illustrere hvordan et lille samfund eventuelt kan overleve når de er frakoblet omverdenen.
Vanished: Jeg så de to første afsnit af denne meget middelmådige kidnapningsserie, og må indrømme jeg har besluttet mig for at droppe den. Umiddelbart er den meget interessant og historien ligger op til et hæsblæsende 24-agtigt tempo igennem serien, men den er simpelthen for forvirrende og uinteressant fortalt. Og vigtigst af alt, personerne er skræmmende uinteressante og skuespillet er heller ikke ligefrem i top. Jeg har ladet mig fortælle, at Kidnapped skulle være næsten samme slags serie - bare på et højere niveau.
Studio 60 On The Sunset Strip: En af den nye sæsons mest imødesete serier, og klart en jeg vil følge fremover. Man kunne tydeligt mærke, at dette var et pilot afsnit, der lagde fundamentet for resten af sæsonen og derfor er det på nuværende tidspunkt svært at forudsige i hvilken retning serien vil gå, men indtil videre synes jeg det virker lovende med et velskrevet manuskript, en interessant historie og udmærket skuespil. Jeg håber de kan holde kvaliteten.
I Standoff spiller Ron Livingston (tidl. Band of Brothers) og og Rosemarie Dewitt (sjovt nok barnebarn af James "Cinderilla Man" Braddock), der danner par som Hostage Negotiators for FBI. Her er et twist - de danner også par privat selv om det er noget, der bliver set skævt til i Bureauet.
I hvert afsnit er der en ny situation, der skal løses ved hjælp af velsmurt mundtøj og en god portion psykologi. Alt imens lederen af SWAT holdet (Michael Cudlitz også tidl BoB] prøver at overbevise bossen, Gina Torres (Firefly) om at det nok i stedet er bedst at blæse knoppen af gidseltageren.
Seriens største problem er for mig at se, at der ikke sker nogen videre udvikling. Der er 40 minutters forhandling og udtænkning af nye vinkler at tale med gidseltageren på - og 5 minutter hvor vi lige ser hvordan forholdet mellem de to hovedpersoner udvikler sig. Det holder i et par afsnit, men heller ikke mere. Der er nogen serier, der kan klare sig ved at have en gimmick, som genbruges afsnit efter afsnit, men de der overlever mere end én sæson er dem, der: 1) har en god gimmick, som kan drtejes på mange forskellige måder 2) har en skuespillermæssig drivkraft, som gør at man i mindre grad oplever deja vue hver gang man har set et afsnit.
Standoff har ingen af delene, og da der heller ikke er nogen synlig karakterudvikling - og der heller ikke er nogen udvikling i historien, fordi der ikke er nogen historie, så bliver det kedeligt efter nogen afsnit. Bevares den er velproduceret og har okay skuespillere, men der er simpelthen ikke nok kød på karaktererne til at de bliver interessante.
3/6 for mangel på ting, der kan holde seeren fanget aften efter aften
Tak for en opdatering af de nye serier i US. Er der nogen af jer, der har set NBCs Heroes (piloten blev sendt i mandags)? Ud over Studio 60 er det vist den serie, der har været mest hype omkring.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Simpsons sæson 18, afsnit 1+2: Afsnit 1 var fornærmende ringe. Der var kun en enkelt joke, jeg grinede af - til gengæld gentog de den tre gange (og i forvejen var det sjove at de gentog sig selv, så det blev noget repetitivt). Afsnit 2 var bedre, men stadig ikke rigtigt sjovt. Sæson 17 startede også virkelig svagt, men blev acceptabel undervejs. Jeg ved ikke om jeg har tålmodighed til det en gang til.
Family Guy sæson 5, afsnit 1: Family Guy som man kender det. Ikke helt så godt som de bedste afsnit, men stadig udmærket.
Extras sæson 2, afsnit 1: Gervais er jo kongen lige nu. Tilsyneladende kommer sæson 2 til at handle om hans karakters gennembrud, som ikke er helt så fedt som han havde håbet. Masser af pinlige optrin i dette første afsnit. Den kvindelige hovedpersons sideplot med Orlando Bloom førte dog ingen vegne, og han er klart en af de gæstestjerner, de har fået mindst ud af.
Heroes er NBCs nye store satsning, og premieren fejede alle konkurrenter af banen. Selv Prison Break måtte se sig slået af den stort opslåede serie.
Ideen er lidt den samme som i X-Men. Dele af det menneskelige DNA indeholder ukendt kode, som det pludselig viser sig kan give noget, der minder om superkræfter - måske som et ny led i evolutionen. Heroes holder dog benene på jorden i første afsnit, hvor man følger nogle forskellige, almindelige mennesker, hvis liv ændres, da de finder ud af at de kan ting, andre ikke kan. Trådene samles i New York, der jo før har vist sig at være en fin ramme for "særlige talenter" at boltre sig i.
Castet er ret ukendt bortset fra Ali Larter, der er ét af de nye supermenschen. Brugen af ukendte kræfter hjælper på følelsen af, at det er helt almindelige mennesker, der danner rammen om serien. Det er ikke advokat/crimefighters, supergenier eller stjernereportere. Det er enlige mødre, en lokale highschool piger og japanske kontornussere. Sammenlignet med nyere heltefilm er serien mere i tråd med Unbreakable og Nolans Batman end med film som Superman og Spiderman
5/6 for en modigt low-key pilot, der lægger op til at have masser af potentiale
#41 rasser 19 år siden
Men det var også det klart mest hypede show, så jeg ville nu også være blevet skuffet ellers, især cast og creator taget i betragtning.
#42 Zelle 19 år siden
#43 Spanner 19 år siden
Pilot
Sæsonstart 20/9
I Smith kastes vi ind i handlingen allerede fra starten. En gruppe maskerede mænd flygter fra et røveri på et kunstmuseum og det lader til, at der er noget, der er gået galt. Flugten går rask afsted i speedbåd med eksplosioner og maskinpistol-ild.
Flashback til før røveriet, hvor vi møder gruppen af fem mænd og én kvinde, der er karrierekriminelle som gutterne i Heat. Man følger oplægget til røveriet og den endelige udførerlse, hvor vi ser hvad det var, der gik galt undervejs.
Som leder af gruppen ser man ingen ringere end Ray Liotta, og som hans kone ser man Virginia Madsen. Det er to A-liste skuespillere, som hiver serien op over den middelmådighed, den ellers kunne have opnået.
5/6 for en spændende, velproduceret sæsonstart med gode skuespilpræstationer
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#44 Spanner 19 år siden
Pilot + ep 1
Seriestart 19/9
Dette er Matthew Perrys første større projekt efter Friends, og det er tydeligt, at han har prøvet at distancere sig fra Friends - og så alligevel ikke. Lad mig sige fra starten - Dette er IKKE Friends. Studio 60 er en dramaserie med humoristiske elementer. Serien foregår 90% bag kulisserne på et Saturday Night Live-lignende show, der meget passende leverer titlen til serien.
Showet er stagneret og er blevet offer for politisk korrekthed og seertal. Det bliver for meget for showets producer spillet af Judd Hirsch og i en længere tirade tilsviner han sit eget show på Live TV. Det går naturligvis ikke og han bliver fyret.
Heldigvis har TVstationen netop fået en ny chef. Den unge, smukke, rapkæftede Jordan McDeere spillet af Amanda Peet (som spillede sammen med Perry i Whole 9 Yards samt efterfølgeren). Hun er enig i kritiken og med ben i næsen giver hun kritikerne noget at tygge på da hun ansætter et tidligere forfatterpar, der blev fyret fra serien fordi de var for kontroversielle - heriblandt Perry. Her er det at det lille aber dabei kommer ind omkring Perrys distancering fra Friends, for Perrys karakter kunne lige så godt have været Chandler, der er flyttet til LA og har lagt sin usikkerhed på hylden.
Hvor Piloten viser virakken omkring fyringen og genansættelsen af de nye forfattere, ser vi fra afsnit 1 fornemtlig hvordan serien kommer til at tage sig ud: nemlig hvordan et hektisk miljø på et Live Comedy Show tager sig ud, når tiden til næste show begynder at tikke ned lige så snart det første går i gang.
4/6 for godt skuespil i et relativ uudforsket miljø
#45 ks 19 år siden
Jericho:
Jeg er umiddelbart vild med ideén bag Jericho, og jeg vil følge den i en del afsnit for at se hvad den bringer. Første afsnit var nogenlunde, men imponerede dog langtfra, og specielt brød jeg mig ikke om de meget konstruerede plot twists og den kvalmende patriotiske stemning - men ellers lover showet nogenlunde og jeg håber de ikke afslører alt for meget for hurtigt. Indtil videre ved vi stort set intet om hvad der er sket udenfor Jericho, og hele mystikken vil givetvis være seriens stærke side. Og så håber jeg de bruger meget tid på at illustrere hvordan et lille samfund eventuelt kan overleve når de er frakoblet omverdenen.
Vanished:
Jeg så de to første afsnit af denne meget middelmådige kidnapningsserie, og må indrømme jeg har besluttet mig for at droppe den. Umiddelbart er den meget interessant og historien ligger op til et hæsblæsende 24-agtigt tempo igennem serien, men den er simpelthen for forvirrende og uinteressant fortalt. Og vigtigst af alt, personerne er skræmmende uinteressante og skuespillet er heller ikke ligefrem i top. Jeg har ladet mig fortælle, at Kidnapped skulle være næsten samme slags serie - bare på et højere niveau.
Studio 60 On The Sunset Strip:
En af den nye sæsons mest imødesete serier, og klart en jeg vil følge fremover. Man kunne tydeligt mærke, at dette var et pilot afsnit, der lagde fundamentet for resten af sæsonen og derfor er det på nuværende tidspunkt svært at forudsige i hvilken retning serien vil gå, men indtil videre synes jeg det virker lovende med et velskrevet manuskript, en interessant historie og udmærket skuespil. Jeg håber de kan holde kvaliteten.
#46 Spanner 19 år siden
Seriestart 5/9
I Standoff spiller Ron Livingston (tidl. Band of Brothers) og og Rosemarie Dewitt (sjovt nok barnebarn af James "Cinderilla Man" Braddock), der danner par som Hostage Negotiators for FBI. Her er et twist - de danner også par privat selv om det er noget, der bliver set skævt til i Bureauet.
I hvert afsnit er der en ny situation, der skal løses ved hjælp af velsmurt mundtøj og en god portion psykologi. Alt imens lederen af SWAT holdet (Michael Cudlitz også tidl BoB] prøver at overbevise bossen, Gina Torres (Firefly) om at det nok i stedet er bedst at blæse knoppen af gidseltageren.
Seriens største problem er for mig at se, at der ikke sker nogen videre udvikling. Der er 40 minutters forhandling og udtænkning af nye vinkler at tale med gidseltageren på - og 5 minutter hvor vi lige ser hvordan forholdet mellem de to hovedpersoner udvikler sig. Det holder i et par afsnit, men heller ikke mere. Der er nogen serier, der kan klare sig ved at have en gimmick, som genbruges afsnit efter afsnit, men de der overlever mere end én sæson er dem, der: 1) har en god gimmick, som kan drtejes på mange forskellige måder 2) har en skuespillermæssig drivkraft, som gør at man i mindre grad oplever deja vue hver gang man har set et afsnit.
Standoff har ingen af delene, og da der heller ikke er nogen synlig karakterudvikling - og der heller ikke er nogen udvikling i historien, fordi der ikke er nogen historie, så bliver det kedeligt efter nogen afsnit. Bevares den er velproduceret og har okay skuespillere, men der er simpelthen ikke nok kød på karaktererne til at de bliver interessante.
3/6 for mangel på ting, der kan holde seeren fanget aften efter aften
#47 tiny 19 år siden
Tak for en opdatering af de nye serier i US. Er der nogen af jer, der har set NBCs Heroes (piloten blev sendt i mandags)? Ud over Studio 60 er det vist den serie, der har været mest hype omkring.
#48 filmz-kaotmus 19 år siden
Afsnit 1 var fornærmende ringe. Der var kun en enkelt joke, jeg grinede af - til gengæld gentog de den tre gange (og i forvejen var det sjove at de gentog sig selv, så det blev noget repetitivt). Afsnit 2 var bedre, men stadig ikke rigtigt sjovt. Sæson 17 startede også virkelig svagt, men blev acceptabel undervejs. Jeg ved ikke om jeg har tålmodighed til det en gang til.
Family Guy sæson 5, afsnit 1:
Family Guy som man kender det. Ikke helt så godt som de bedste afsnit, men stadig udmærket.
Extras sæson 2, afsnit 1:
Gervais er jo kongen lige nu. Tilsyneladende kommer sæson 2 til at handle om hans karakters gennembrud, som ikke er helt så fedt som han havde håbet. Masser af pinlige optrin i dette første afsnit. Den kvindelige hovedpersons sideplot med Orlando Bloom førte dog ingen vegne, og han er klart en af de gæstestjerner, de har fået mindst ud af.
#49 Spanner 19 år siden
Heroes
Seriestart 25/9
Pilot
Heroes er NBCs nye store satsning, og premieren fejede alle konkurrenter af banen. Selv Prison Break måtte se sig slået af den stort opslåede serie.
Ideen er lidt den samme som i X-Men. Dele af det menneskelige DNA indeholder ukendt kode, som det pludselig viser sig kan give noget, der minder om superkræfter - måske som et ny led i evolutionen. Heroes holder dog benene på jorden i første afsnit, hvor man følger nogle forskellige, almindelige mennesker, hvis liv ændres, da de finder ud af at de kan ting, andre ikke kan. Trådene samles i New York, der jo før har vist sig at være en fin ramme for "særlige talenter" at boltre sig i.
Castet er ret ukendt bortset fra Ali Larter, der er ét af de nye supermenschen. Brugen af ukendte kræfter hjælper på følelsen af, at det er helt almindelige mennesker, der danner rammen om serien. Det er ikke advokat/crimefighters, supergenier eller stjernereportere. Det er enlige mødre, en lokale highschool piger og japanske kontornussere. Sammenlignet med nyere heltefilm er serien mere i tråd med Unbreakable og Nolans Batman end med film som Superman og Spiderman
5/6 for en modigt low-key pilot, der lægger op til at have masser af potentiale
#50 Spanner 19 år siden
Mener du ikke Family Guy sæson 6?