Gravatar

#1 AP 14 år siden

OK, jeg er klar over at det her ikke har noget med film at gøre + det er måske et lidt bizart emne.

Jeg synes imidlertid det er et ret væsentligt at blive afklaret og jeg finder det virkelig svært at tage en beslutning. Men hvis nu uheldet sker er det så ikke vigtigt at have tilkendegivet sin mening, så man ikke overlader beslutningen til de pårørende?

Hvad er jeres tanker omkring det - hvis i har gjort jeg nogle?
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Når jeg bliver ældre vil jeg tjekkes om det kan bruges.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 AP 14 år siden

Hvad mener du? altså tjekkes om dine organer kan bruges? Den eneste grund til at de ikke skulle kunne bruges er hvis du er HIV smittet.
Gravatar

#4 Nicki52 14 år siden

Eller har fordærve lunger, eller lever.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#5 chandler75 14 år siden

Jeg har bare sat kryds i, at de kan bruge alt det, de vil. Jeg er hverken religiøs eller hardcore ateist, men uanset hvad der sker, er jeg rimelig sikker på, at jeg ikke får brug for "tingene", efter jeg er død...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 dyg 14 år siden

Jeg har også givet tilladelse til, at alt kan bruges, da jeg ligeledes er sikker på, at jeg ikke vil få brug for det senerehen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7 frankdrebin 14 år siden

Jeg har også ligesom chandler75 og nayze, givet tilladelse til at alt kan bruges efter min død :)

Derudover er jeg også bloddonor.. :)
Gravatar

#8 AP 14 år siden

Ja ok jeg er også overbevist om at jeg ikke selv skal bruge dem efter jeg er død, og selvom man er religiøs siger biblen jo intet om organdonation. Det er egentlig ikke det der nager mig, men mere det faktum at man mister dødsøjeblikket med den hjernedøde. Altså, at man ikke er tilstede når respiratoren slukkes. Jeg er godt klar over at man jo virkelig er død - hjernedød - men hjertet slår jo stadig.

Desuden er jeg også i tvivl om om jeg skal vælge at lade mine pårørende have den endelige beslutning og derved kan vælge at sige nej til organdonation selvom jeg vælger det.
Gravatar

#9 AP 14 år siden

#4 at have lunger eller en lever der ikke kan bruges er ikke en grund til ikke at blive donor, da du stadig vil have mange andre organer som sagtens kan bruges. Det vil lægerne jo vurdere i situationen :-)
Gravatar

#10 chandler75 14 år siden

# 7 Stor respekt - ikke mindst, fordi jeg som teenager i forbindelse med en ulykke selv havde brug for en stor akut blodtransfusion, ellers havde det være kaput.

Men jeg ville ikke selv turde blive stukket med kanyle frivilligt på regelmæssig basis :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: