#137 9 år gammel. Hun er samtidig den yngste nominerede nogensiden. Emmanuelle Riva er den ældste nominerede nogensinde.
Jeg skal da ellers love for at Amour har taget akademiet med storm. Der var et par overraskelser undervejs. Det der overrasker mig mest er, at Kathryn Bigelow ikke er blevet nomineret som bedste instruktør.
Det er kun "Life of Pi," "Silver Linings Playbook," og "Lincoln," som har fået de essentielle nomineringer i "Bedste Film," "Instruktør" samt "Klipning."
Jeg er også ret overrasket over at the intouchables ikke blev nomineret til best foreign language film. Der blev En kongelig Affæres chancer pludselig større.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Jeg må også nævne at Jacki Weaver var en overraskelse for mig. Godt nok var hun med på en femte plads hos nogle få folk hist og her, men det var meget få og jeg synes at der var indtil flere der stod foran i køen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Heh, Waltz vinder for bedste mandlige birolle.. Interessant.. Kan ikke forestille mig at AMPAS, giver ham en Oscar mere allerede, men det gør da bestemt ikke kategorien mindre spændende :)
#141 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Jeg skal da ellers love for at Amour har taget akademiet med storm. Der var et par overraskelser undervejs. Det der overrasker mig mest er, at Kathryn Bigelow ikke er blevet nomineret som bedste instruktør.
Det er kun "Life of Pi," "Silver Linings Playbook," og "Lincoln," som har fået de essentielle nomineringer i "Bedste Film," "Instruktør" samt "Klipning."
#142 Åkepool 11 år siden
Ok, synes jeg læste i en gratisavis at hun er 6 år gammel, men det kan være hun var det noget af tiden da de lavede filmen?
#143 Twister 11 år siden
#144 frahm-2 11 år siden
#145 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
I øvrigt også ganske sjovt, at alle de nominerede i bedste mandlige birolle, allesammen har vundet en oscar.
#146 MMB 11 år siden
Generelt rigtig mange spændende overraskelser!
#147 telefabster 11 år siden
#148 DarkLight 11 år siden
#149 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Best Picture, Drama Argo
Best Picture, Comedy/Musical Silver Linings Playbook
Best Actor, Drama Daniel Day-Lewis, Lincoln
Best Actor, Musical/Comedy Bradley Cooper, Silver Linings Playbook
Best Actress, Drama Jessica Chastain, Zero Dark Thirty
Best Actress, Comedy Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook
Supporting Actor Tommy Lee Jones, Lincoln
Best Supporting Actress Anne Hathaway, Les Miserables
Best Director Ben Affleck, Argo