Gravatar

#151 SebReuber 11 år siden

Også manuskript til Django Unchained.. De har været glade for den i HFPA
Gravatar

#152 SebReuber 11 år siden

Les Mis tog Comedy/Musical og Argo tog Drama og Instruktør.. Skidt aften for Lincoln - kun DDL vandt.. Jackman vandt i Comedy/Musical, Hathaway i Birolle-kategorien (og for dælen hvor var hun ulidelig at høre på..)
Gravatar

#153 frahm-2 11 år siden

det er interessant at Argo vinder. Jeg havde egentlig også regnet med Silver Linings Playbook foran Les Mis, men jeg tror dog ikke det betyder så meget i forhold til Oscar. Kigger vi på de sidste ti år er det faktisk ikke så unormalt at oscarvinderen ikke har vundet en Golden Globe.
Det er til gengæld ikke sket særligt tit for hovedrolleindehaverne og det betyder nok at tvekampene er Day-Lewis mod Jackman og Lawrence mod Castain, hvilket måske ikke er så overraskende.
Birolle kategorierne er også lidt 50/50 når vi ser på dem indenfor de sidste 10 år. Jeg tror heller ikke på at Waltz får en Oscar igen, men Hathaway vil jeg kalde endnu større favorit nu, end hun var før.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#154 Sweetiebellefan 11 år siden

Jeg ser frem til Les Miserables og Amour.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#155 SebReuber 11 år siden

frahm-2 (153) skrev:
...men Hathaway vil jeg kalde endnu større favorit nu, end hun var før.

Vil også stadig regne hende for klar favorit, men hendes påtagede takketale under showet, kan potentielt skade mere end den gavnede. Hun følte også lige at hun skulle stjæle mikrofonen da Les Mis vandt, for at takke dem hun glemte i første ombæring.
Kan selvfølgelig også bare være mig, der følte at hun virkede falsk og påtaget. Tror i sidste ende ikke, at det kan skade hende nok til at tabe Oscar'en alligevel.
Gravatar

#156 MMB 11 år siden

Les Miserables, meh. Men ikke overraskende, at den fik så meget hæder, som det var tilfældet. :)
Gravatar

#157 frahm-2 11 år siden

hun er skuespiller, det er hvad de gør.
Jeg synes nu hendes tale var fin og tror helt bestemt ikke at den skader hende. Hollywood kan godt lide lidt følelser og derfor tror jeg at den vil gavne, men jeg tror som sagt at det med talen kan have en relativ minimal effekt.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#158 SebReuber 11 år siden

frahm-2 (157) skrev:
hun er skuespiller, det er hvad de gør.
Jeg synes nu hendes tale var fin og tror helt bestemt ikke at den skader hende. Hollywood kan godt lide lidt følelser og derfor tror jeg at den vil gavne, men jeg tror som sagt at det med talen kan have en relativ minimal effekt.

Jep, men nogen formår at skjule det bedre end andre ved de her shows..
Ja, de kan godt lide følelser, men mit problem var jo netop at det ikke virkede som ægte følelser :) Tror ikke takketalen i sig selv høster hende flere stemmer - tværtimod.. Sejren putter hende naturligvis i en endnu klarere favoritposition, da den jo giver os et fingerpeg om hvilken vej vinden blæser.

Som jeg også nævnte i det andet indlæg, tror jeg heller ikke det koster hende sejren i sidste ende - dertil skal hun alligevel fucke meget op.
Gravatar

#159 Åkepool 11 år siden

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#160 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Først og fremmest vil jeg sige at det var et fantastisk show. Tina Fey og Amy Poehler er de bedste værter der har været i lang tid. De var morsomme uden at være ondskabsfulde. Det var humor hvor de lo sammen med de medvirkende og ikke af dem. Samtidig formåede de hele tiden at holde sig i baggrunden og ikke gør dem selv til de vigtigste, men derimod showet.

De viser at det i særdeleshed er kvinderne der har teten i komediegenren. Det var også fedt, at se at der var så mange af de medvirkende i salen der var med på deres spøg. Her tænker jeg blandt andet på Jennifer Lopez, George Clooney, Glenn Close. Alt i alt så de allesammen ud til at have en fantastisk fest.

Og det er hvad Golden Globe først og fremmest er. Det er en fest og dernæst en prisuddeling. Derfor skal man heller ikke tage dem der vinder alt for seriøse i forhold til deres chancer for en Oscar. Det er to vidt forskellige uddelinger. Ja HFPA har 100 medlemmer hvor AMPAS har 6.000.

Det er heller ikke så mærkeligt at "Argo" vinder for bedste drama. De har Ben Affleck og George Clooney, begge to personer som de er meget begejstrede for.

Derfor er det dog stadigvæk interessant at se hvem der vinder og især høre deres takketaler. Højdepunktet var da Bill Clinton skulle præsentere "Lincoln." Bedre PR kan en film vist ikke få. Der blev selv Spielberg den lille. Desuden også en flot tale af DDL, som igen står som en af de sikreste kort til at vinde endnu en oscar.

Ellers rykker disse vindere ikke særlig meget ved feltet. Jeg har stadigvæk "Lincoln" som min favorit til at vinde. Selv om favorit måske er for store ord at bruge om denne sæson. Det at de har rykket datoerne for de forskellige Guilds samt selve Oscarnomineringerne har gjort at det er blevet et meget uforudsigeligt løb.

Lige nu er der for mig at se 4-5 film der kan gå hen og vinde for bedste film og i instruktørfeltet kan de sådan set vinde allesammen.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: