#129 Hehe ja, du har helt ret. Jeg fatter heller ikke de skal gøre et stort nummer ud af deres åååhhh så vææældige uenighed. Venstre er mere Socialdemokratisk i dag end liberal og Socialdemokratiet er rykket endnu tættere på midten.
Det ville være bedst og mest ansvarligt for Danmark, hvis de kunne lægge deres ego'er på plads. Men sandheden er jo, at man tidligere har prøvet at lave en SV regering, men netop det historiske element i bagagen, havde så dårlig indvirken på samarbejdet, at det gik i vasken.
Derudover har det ikke en skid med debat- eller topmøde at gøre. De får udleveret nogle spørgsmål de kan øve sig på og så har man en ordstyrer, som giver dem 3 minutter ialt pr. emne og afbryder for at komme videre til næste emne, når det er ved at blive sjovt.
Det er RØVSYGT og der var ikke en skid at hente i den debat, som ventet. Saml hele rosset af partiledere og lad dem kæmpe i 3-4 timer i en krydsild, hvor der er tid og gøres plads til verbale slagsmål, ligesom i de gode gamle dage.
Det er blevet kønsløst, kedeligt og forudsigeligt. Der var sgu mere selvstændig tankevirksomhed i oplysningstiden for 200 år siden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
# 132 Nu er det i politik jo altid lettere at være i offensiven (og kritisere den siddende regering) end at være i defensiven...
Men det sagt, så synes jeg også, Thorning absolut klarede sig bedst, ligesom hun gjorde i de første to partirunder, da valget blev udskrevet. Jeg tror endda, hun vil klare sig endnu bedre, når alle partierne samles igen til den næste omgang partirunder.
Jeg kunne især godt lide hendes kommentarer om, at Fogh for ikke mange år siden pure afviste, at klimaændringerne kunne være menneskeskabte, og i stedet slap Bjørn Lomborg fri - ikke kun på danskerne, men på verden :D
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Efter at have set halvdelen forstår jeg ikke hvorfor medier blæser hende op som en stor kommunikator og at Fogh skulle være bange for at møde hende. Hun er en ganske middelmådig og hun fremstår altså stadigvæk som en lottokupon - hvor kommer pengene fra?
Jeg er enig med Bruce her; "Saml hele rosset af partiledere og lad dem kæmpe i 3-4 timer i en krydsild, hvor der er tid og gøres plads til verbale slagsmål", så ser vi hvad de dur til. Nu virker det mest som at S og V er enige over nærmest hele linien, så hvorfor går han ikke bare linen ud og danner en VSO regering - de tre socialdemokratisk partiet i samlet regering? Hvorfor ikke bare slippe helt af med lottokuponen NA, og slippe af med C - partiet der står for den ene (minister)skandale efter anden.
#120 "...Og dét er grunden til, at vi ikke skal have flere folkeafstemninger om EU-forhold, end grundloven fordrer...." Her tager du så helt fejl. Fejlen med EU og grunden til at projektet er kuldsejlet er netop at man ikke har haft befolkningerne med fra starten af. Man nægter at spørge dem, og så bliver de rasmus-modsat - inklusive mig selv.
Ligesom jeg har sat mig nok ind i dansk politik til at kunne stemme seriøst har jeg også sat mig nok ind i EU til at jeg kan se det ikke er noget jeg vil ha'. Jeg vil ikke have EU's indvandringspolitik[#] ned over hovedet. Jeg vil ikke have den føderale stat når det viser sig vi faktisk klarer det bedre selv. Jeg vil ikke støtte deres bureaukrati. Jeg bryder mig ikke om den mindre demokratiske måde end den danske. Hvad laver de ca. afdankede 750 cirkusklovne, i parlamentet? - de har jo ingen reel magt ud over at godkende budgettet. Og hvor meget folkelig opbakning mener du f.eks. der er til Barcelonaprocessen, når man nu har forsøgt at modvirke lignende herhjemme, med nærmest alle midler, de sidste 6 år?
Fint med samarbejdet både politisk og økonomisk de europæiske stater imellem, men det har vi næppe brug for en fælles supremstat for at kunne.
[#] edit; egentligt synes jeg da bluecard ordningen lød finfin. Så uening overall.
#136 Jeg siger også op i røven med Tyskland, Frankrig og euro. De er alligevel totalt inkompetente. Det indre marked er nok og helt fint og så kan vi handle mere med englænderne, irerne og hollænderne, som er nogle guttermænd ;)
#137 Hun skulle have gået efter NA. Så kunne hun have blevet permanent suppleant for Kolind, som alligevel ikke har tid.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#138 Imho hænger det indre marked (og toldmurene + landbrugsstøtte) bare ikke skide godt sammen med den u-landspolitik man fører og gerne vil føre. Hvad vil man? Hjælpe de fattige afrikanere først, eller gøre os selv rigere først og fremmest?
#137 Ahh nu får hun lige chancen, hvis hun da kommer ind, til at begå sig før jeg beskylder hende for noget.. ;)
#131 filmz-Bruce 17 år siden
Det ville være bedst og mest ansvarligt for Danmark, hvis de kunne lægge deres ego'er på plads. Men sandheden er jo, at man tidligere har prøvet at lave en SV regering, men netop det historiske element i bagagen, havde så dårlig indvirken på samarbejdet, at det gik i vasken.
Derudover har det ikke en skid med debat- eller topmøde at gøre. De får udleveret nogle spørgsmål de kan øve sig på og så har man en ordstyrer, som giver dem 3 minutter ialt pr. emne og afbryder for at komme videre til næste emne, når det er ved at blive sjovt.
Det er RØVSYGT og der var ikke en skid at hente i den debat, som ventet. Saml hele rosset af partiledere og lad dem kæmpe i 3-4 timer i en krydsild, hvor der er tid og gøres plads til verbale slagsmål, ligesom i de gode gamle dage.
Det er blevet kønsløst, kedeligt og forudsigeligt. Der var sgu mere selvstændig tankevirksomhed i oplysningstiden for 200 år siden.
#132 Patriarch 17 år siden
#133 BN 17 år siden
nåja! *LOL*
#134 chandler75 17 år siden
Men det sagt, så synes jeg også, Thorning absolut klarede sig bedst, ligesom hun gjorde i de første to partirunder, da valget blev udskrevet. Jeg tror endda, hun vil klare sig endnu bedre, når alle partierne samles igen til den næste omgang partirunder.
Jeg kunne især godt lide hendes kommentarer om, at Fogh for ikke mange år siden pure afviste, at klimaændringerne kunne være menneskeskabte, og i stedet slap Bjørn Lomborg fri - ikke kun på danskerne, men på verden :D
#135 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
Jeg er enig med Bruce her; "Saml hele rosset af partiledere og lad dem kæmpe i 3-4 timer i en krydsild, hvor der er tid og gøres plads til verbale slagsmål", så ser vi hvad de dur til. Nu virker det mest som at S og V er enige over nærmest hele linien, så hvorfor går han ikke bare linen ud og danner en VSO regering - de tre socialdemokratisk partiet i samlet regering? Hvorfor ikke bare slippe helt af med lottokuponen NA, og slippe af med C - partiet der står for den ene (minister)skandale efter anden.
#136 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
Ligesom jeg har sat mig nok ind i dansk politik til at kunne stemme seriøst har jeg også sat mig nok ind i EU til at jeg kan se det ikke er noget jeg vil ha'. Jeg vil ikke have EU's indvandringspolitik[#] ned over hovedet. Jeg vil ikke have den føderale stat når det viser sig vi faktisk klarer det bedre selv. Jeg vil ikke støtte deres bureaukrati. Jeg bryder mig ikke om den mindre demokratiske måde end den danske. Hvad laver de ca. afdankede 750 cirkusklovne, i parlamentet? - de har jo ingen reel magt ud over at godkende budgettet.
Og hvor meget folkelig opbakning mener du f.eks. der er til Barcelonaprocessen, når man nu har forsøgt at modvirke lignende herhjemme, med nærmest alle midler, de sidste 6 år?
Fint med samarbejdet både politisk og økonomisk de europæiske stater imellem, men det har vi næppe brug for en fælles supremstat for at kunne.
[#] edit; egentligt synes jeg da bluecard ordningen lød finfin. Så uening overall.
#137 mr gaijin 17 år siden
Det bliver forresten spændende at se, hvilken skandale Paula Larrain vil kaste sig ud i som morgensangsminister :)
#138 filmz-Bruce 17 år siden
#137 Hun skulle have gået efter NA. Så kunne hun have blevet permanent suppleant for Kolind, som alligevel ikke har tid.
#139 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
#140 filmz-ZOPTIKEREN 17 år siden
#137 Ahh nu får hun lige chancen, hvis hun da kommer ind, til at begå sig før jeg beskylder hende for noget.. ;)