Gravatar

#151 davenport 17 år siden

Hvornår modtager man egentlig sit valgkort?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#152 BN 17 år siden

#151 - davenport:

Det modtager du senest torsdag den 8. november.

læs f.eks. her - nederst på siden under overskriften 'Valgkortet'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#153 filmz-DocDoom 17 år siden

Hvad sker der for Lars Kolind fra N.A. med det Fyn-skatteforslag? Er du gal for en stjerne-stjerne-stjerne-psykopat! Han er da slet ikke rask? Han har ellers ledet en meget stor virksomhed. Manden er jo rablende sindsvag.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#154 mr gaijin 17 år siden

#153 Det er jo også en typisk erhvervside, at man laver et forsøg i en afdeling for at se, hvor godt det fungerer. Jeg har været ude og tolke for mange konsulenter på workshops, hvor man starter med at afprøve konsulenternes ideer i en enhed af virksomheden. Så har man en model, som man senere kan overføre til resten af virksomheden. Ideen kan være god nok, når man skal lave management-reformer i en virksomhed. Men det er jo noget fuldkommen andet, når det drejer sig om en nation.

Forresten får udviklingen i Pakistan nyhederne om det danske valg til at blegne. Pakistan er nok det vigtigste knudepunkt for vestlig indblanding i Mellemøst-regionen. USA har støttet Musharraf, og han er uden tvivl den vigtigste allierede partner i regionen. Når han nu viser sig lige så antidemokratisk som Hussein eller Ahmadinejad, så falder korthuset bradt sammen. Hvis det ikke kan lykkedes i Pakistan at skabe fred og demokrati, så er der ikke noget håb for Afghanistan og slet ikke i Irak.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#155 filmz-DocDoom 17 år siden

154: Kolind: Jojo, bevares & enig, men hvis manden ikke kan se, at det i politisk sammenhæng er helt afsporet og fuldkommen i strid med grundlæggende ligheds-/retsprinciper (og det kan han vel ikke, for så ville han ikke komme på banen med det) så er han da slemt dement.

Hvis han kun foreslår det for selv at få en taburet, fordi han stiller op på Fyn, så er han både en luder og en kortsigtet luder. Han får muligvis en taburet, men han får 85%(?) af befolkningen på nakken og får partiet til at fremstå komplet idiotisk.

Det er simpelthen noget af det mest groteske, jeg nogensinde har hørt i dansk politik. Det lyder jo som noget fra et Ongobongo-land, hvor præsidenten åbenyst favoriserer sin hjemegn. Jeg måtte simpelthen lige checke kalenderen for at sikre mig, at jeg ikke havde ligget i vinterhi indtil 1. april. (At flere danske politikere/borgmestre ved flere lejligheder på forskellig måde har forsøgt at favorisere egen egn i det skjulte er en noget anden sag - da har de trods alt ikke siddet på landsdækkende tv og bredt smilende præsenteret det som en god ide.)
Gravatar

#156 filmz-DocDoom 17 år siden

154: Lige så imponeret jeg er over, hvor ofte partimedlemmer får trang til at sige noget, der slet ikke er clearet opad i systemet, ligeså (lidt) imponeret er jeg over, at partitoppe ofte har mindre styr på deres folks udtalelser, end man kan have på en åben sæk lopper.

Pia K står for mig som en af de eneste hårde hunde, der sjældent tillader et efter hendes mening utilsigtet ord at undslippe en partisoldats mund. Og dog, DF har da også præsteret en "Frevert" og en "Messe-sang" eller tre.
Gravatar

#157 mr gaijin 17 år siden

Jeg tror, at jeg vil melde mig ind i politik, og så foreslå på forsøgsbasis at sætte skatteprocenten for mit postnummer ned til 0 procent :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#158 filmz-Bruce 17 år siden

Al ære og respekt for Kolind som direktør, men han er godt nok totalt blank mht. politik. En mand som inden han er valgt, nærmest allerede leder efter en suppleant, fordi hans arbejde da er vigtigere, har ikke fattet idéen med pluralisme og det demokratiske system (ligesom mange andre iøvrigt, som deltager for lidt i tinget af den ene eller den anden grund).

Det er en ære og et privilegie at være i Folketinget og det kræver sin mand/kvinde. Det er fandeme som om det er et skånejob, hvor man kan gøre, hvad man lyster.

Kolind, bliv ved din læst og håb på du ikke bliver valgt. Det håber jeg ihvertfald!

Mht. Pakistan, så har landet jo altid været et korrupt militærregime. Det er blot at indrømme, at det er bedre for verden, at Pakistan forbliver udemokratisk og ledet af et regime, for hvis disciplene i de 50.000 madraser, indoktrineret i islam og i mange tilfælde, radikal islam, kommer til magten, er det ikke Irans kommende a-våben vi skal frygte, men de langdistanceraketter med atomsprænghoveder, som Pakistan råder over. Indien er allerede i krig med Pakistan i Kashmir og med sindssyge religiøse idioter ved roret, så behøver a-våben ikke blive sendt afsted via normal forretningsgang. Så kan man blot benytte de uofficielle kanaler, via det terrornetværk, som mærkeligt nok følger i røven på netop denne religiøse sekt.

Det var sgu nemmere under den kolde krig, hvor fjenden var bag jerntæppet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#159 filmz-DocDoom 17 år siden

Ang. Koling: Hans bror Peter Kolind er til gengæld totalt sej. Han har tjent rigtig mange penge på nogle virksomheder - primært i sikkerhedsbranchen så vidt jeg husker - og har trukket sig tilbage tidligt. Han bor i Nicaragua, hvor han har helliget sit liv til at hjælpe de fattige. Han bor selv relativt spartansk og har ad egen lomme udviklet en hel by, hvor han også selv bor med skoler og hele svineriet. Før var det et low life hul i jorden. Til gengæld er hans krav, at han er en slags borgmester, og at hans beslutninger er enevældige. Han har ikke de vilde materiele glæder, hans eneste glæde er groft sagt at se det lille samfund spire forretningsmæssigt, socialt, og kulturelt. Det er da totalt blæret!
Gravatar

#160 filmz-bullettooth 17 år siden

159# sejt?????? jeg kom til at tænke på en eller anden suspekt narkobaron, eller slavehandler...duved typen man altid ser i film....haha.
--------- for rent ---------

Skriv ny kommentar: