Gravatar

#211 Patriarch 15 år siden

hehe...

De fleste kristne tror på at jorden, eller universet er skabt af Gud. Men en kreationist tror derudover på at alle levende væsener er skabt som vi ser dem idag. De afviser altså at arter har fælles ophav, men istedet er skabt som tigere, mennesker, aber, gråspurve, krokodiller osv. En særlig type kreationist "young earth creationist", en "YEC", tror også at jorden blev skabt inden for de sidste 10.000 år. Så findes der en mellemting som tror at jorden er gammel, men at mennesket er skabt inden for de sidste 10.000 år.

YECs tror af den grund ikke at dinosaurer er så gamle som du der siger. De tror altså ikke på at man kan datere fosiler. De mener derfor at mennesket og dinasaurer har levet side om side inden for de sidste 10.000 år - de har endda et museum der viser dette på deres udstillinger. Nogle af dem mener sågar at der stadig idag lever dinosaurer f.eks. i Loch Ness og i Congo. YECs afviser altså ikke bare evolution, men også fysik, geologi, kemi - Kort sagt alt videnskab som vi idag kender den.

Jeg ville ønske at det var noget jeg bare fandt på, men det er faktisk en rimelig rammende beskrivelse af hvad det er.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#212 rubberdub 15 år siden

http://creationmuseum.org/

De er for vilde, elsker de tosser :D
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#213 Patriarch 15 år siden

Jeg fascineres også af det... men jeg bliver også vred.
Gravatar

#214 jessup 15 år siden

Gid danmark var et mere eksotisk sted hvor man kunne forvente en diskussion mellem young earth cretionsit og ID tilhænger - desværre ikke en polimik der bliver gjort meget ud af men mon ikke det er noget der bliver diskuteret i flere hjem i USA?
This is just until June
Gravatar

#215 gi-jones 15 år siden

Der er jo også dem, der hårdnakket afviser at dinoer nogensinde har eksisteret, fordi de ikke mener at Gud ville tillade én af sine skabninger at uddø.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#216 Patriarch 15 år siden

hehe, ok... sådan én har jeg ikke mødt endnu :D
Gravatar

#217 gi-jones 15 år siden

Har jeg heller ikke, men har da hørt dem udtale sig i tv. Så er det noget med at Gud har skabt dino-skeletter for at teste vores tro og den slags.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#218 Patriarch 15 år siden

Ja, det argument har jeg læst om, men kun som en del af den historiske evolution vs kreation debat. Det fleste begyndte at indse at det ikke var så charmerende at tilbede en Gud der på den måde var en bedrager. Men så kom varianten af argumentet - at det er satans værk... *suk*.
Gravatar

#219 evermind 15 år siden

#217 Haha, og her troede jeg, de bare ville bortforklare dem som "filistre" ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#220 jessup 15 år siden

#201 - det var ikke om at læse og skrive, men om sprog - det er også lang tid siden jeg har læst det - men måske du finder det interessant - Chomsky får lidt tæsk.

http://www.nytimes.com/2003/07/15/science/early-vo...

This is just until June

Skriv ny kommentar: