Jeg synes filmen var ok indtil den der totalt mystiske slutning der bare ingen mening gav. Men udover den for mig imponerende makeup var der nu heller ikke noget særligt ved den.
Den er måske lidt meget efter bogen, men jeg havde alligevel troet at den ville ligge tættere op ad originalen og blev derfor positivt overrasket.
En fed ting i forhold til originalen er at aberne virker så meget mere dyriske - de sniffer, hænger på hovedet, slås som gorillaer, osv. I originalen var de nærmest bare mennesker med stor hårvækst.
4/6.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#24 - enig. Aberne er virkelig realistiske.. Burtons version har mange gode elementer, både visuelt og spilmæssigt, men altså... slutningen ødelægger lidt filmen for mig.. kan godt linslutninger hvor man skal tænke selv.. men der skal også bare være en forklaring....
Jeg synes et af de største problemer i den film er, at tidslinien er så kort. Han lander på en abeplanet, og to sekunder efter er han fanget. Et par timer efter er han sluppet fri, og et par timer senere er der et stort slag. Fem minutter senere lader han på en ny planet, der måske er jorden. Det virker forjaget, uepisk og urealistisk.
Uden sammenligning i øvrigt får det mig til at tænke på 'Troy' (der dog er meget bedre): I bogen varer slaget 14 år. I filmen var det ca. 14 dage. Det kalder jeg blitzkrieg.
#21 21 år siden
#22 PredatorX 21 år siden
#23 Hive 21 år siden
#24 chandler75 21 år siden
En fed ting i forhold til originalen er at aberne virker så meget mere dyriske - de sniffer, hænger på hovedet, slås som gorillaer, osv. I originalen var de nærmest bare mennesker med stor hårvækst.
4/6.
#25 21 år siden
#26 nakalay 21 år siden
#27 21 år siden
#28 Martindan 21 år siden
#29 21 år siden
Uden sammenligning i øvrigt får det mig til at tænke på 'Troy' (der dog er meget bedre): I bogen varer slaget 14 år. I filmen var det ca. 14 dage. Det kalder jeg blitzkrieg.
#30 nakalay 21 år siden