Gravatar

#101 Riqon 14 år siden

MOVIE1000 (98) skrev:
Delvis enig Spider man den var ok men ikke en jeg vil tage ind på min liste da jeg synes den virkede alt for forudsigelig og kunstig, med hensyn til kostumer.

Nu er den selvfølgelig forudsigelig, hvis man faktisk kendte tegneserien. Mht. kostumer, så er jeg ikke med på, hvad du lige mener med forudsigelig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#102 BN 14 år siden

War of the Worlds - har kun set den en enkelt gang. Den sagde mig ikke umiddelbart noget, selvom den så flot ud rent visuelt. Et gensyn vil nok være på sin plads. Jeg kan dog næsten med 100 procents sikkerhed sige, at den ikke vil stige nok i graderne til at komme med på min egen Top 200.

Spider-Man - Lad mig citere Bogart's Ole Michelsen: "En vildt underholdende film." ...... Filmen og dens to efterfølgere oser af overskud og fortælleglæde; det er især humoren og ironien der gør dem gode. Spider-Man-trilogien er indtil videre de eneste superhelte-film udover Tim Burton's og Christopher Nolan's respektive Batman-film jeg synes særlig godt om.

Raiders of the Lost Ark - for nu at omskrive mine egne ord i bruce's "Spartaner"-tråd: Steven Spielberg er en møgirriterende fyr, når han kan lave en skattejagts-film, som JEG, der IKKE bryder mig om skattejagts-film, må kapitulere overfor. Men nu var det også fuldstændig unfair at bruge Harrison Ford som et es i ærmet!

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith - den i mine øjne bedste af alle Star Wars-film.

The Shawshank Redemption - verdens bedste fængselsfilm.

Indiana Jones and the Last Crusade - den sidste (ovenud) vellykkede Indy-film.

South Park: Bigger, Longer & Uncut har jeg ikke set og kommer heller aldrig til det. Ikke noget der kan fænge mig.

The Prince of Egypt kedede mig. Jeg må nok bare konstatere, at bibelske film aldrig bliver min kop te.

Good Will Hunting husker jeg som en ret ordinær, omend sympatisk lille film. Jeg skal dog have den genset, før jeg kan gøre min præcise holdning til den op.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#103 Lord Beef Jerky 14 år siden

#100 Haven't seen so no comment =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#104 Kruse 14 år siden

Jeg var faktisk også ganske godt underholdt af War of the Worlds (Spielberg Edition), selvom at den dog ikke ville ryge på nogen topliste hos mig. Closer er en glimrende film med et vidunderligt cast og et vidunderligt manuskript.

Og selvom at jeg foretrækker Gus van Sants mere kunstneriske film som Elephant og Paranoid Park, så er Good Will Hunting stadig en glimrende film. Især på grund af et glimrende manuskript og en rigtig god præstation fra Matt Damon.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#105 Riqon 14 år siden

bn (102) skrev:
Spider-Man - Lad mig citere Bogart's Ole Michelsen: "En vildt underholdende film." ......

Utroligt du husker så triviel en udtalelse. :)

bn (102) skrev:
Filmen og dens to efterfølgere oser af overskud og fortælleglæde; det er især humoren og ironien der gør dem gode. Spider-Man-trilogien er indtil videre de eneste superhelte-film udover Tim Burton's og Christopher Nolan's respektive Batman-film jeg synes særlig godt om.

Iron Man fangede dig ikke? Den var efter min mening på højde med Spider-Man, når det kom til humor. Højere op på rangstien, når det kom til action og skuespilpræstationer. (Nu afslørede jeg vist lige noget om min liste.)

Mht. Raiders, så er jeg helt enig med dig i, at filmene først og fremmest lever på Harrison Fords skuespil. Med Tom Selleck, der på et tidspunkt var i betragtning, var den formodentlig aldrig blevet en succes.

bn (102) skrev:

Nu er det heller ikke fordi det er en særlig omfattende genre. ;)

bn (102) skrev:
The Prince of Egypt kedede mig. Jeg må nok bare konstatere, at bibelske film aldrig bliver min kop te.

Det er vist også den eneste på min liste, medmindre man tæller Ben-Hur med. Jeg var ellers også ganske godt underholdt af De Ti Bud (også Charlton Heston), og så er straight-to-video animationsfilmen, King of Dreams, faktisk heller ikke så dårlig, som man kunne have forventet. Som troende ville du måske finde teksten i [url= af sangene[/url] ganske inspirerende.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#106 BN 14 år siden

riqon (105) skrev:
Utroligt du husker så triviel en udtalelse. :)

At jeg husker udtalelsen, skyldes nok, at det ikke var en film jeg ville have forventet en sådan begejstring for fra Ole Michelsen's side. :-)

Iron Man fangede dig ikke? Den var efter min mening på højde med Spider-Man, når det kom til humor. Højere op på rangstien, når det kom til action og skuespilpræstationer. (Nu afslørede jeg vist lige noget om min liste.)

Nej, jeg savnede noget mere spræl i midterstykket og et mindre klichéfyldt slutopgør. Jeff Bridge leverede i mine øjne kun en standard-skurkepræstation - jeg havde forventet mig mere fra den kant.

bn (102) skrev:

Nu er det heller ikke fordi det er en særlig omfattende genre. ;)

Nårh, der er nu lavet ganske mange af slagsen: Papillon, Rio in Cell Block 11, Escape from Alcatraz, Escape from New York, Birdman of Alcatraz, The Green Mile, Midnight Express, Cool hand Luke, Bridge on the River Kwai, the Great Escape, Escape from Sobibor, Chicken Run, Stalag 17, Stir Crazy, Brubaker, Hart's War, In the Name of the Father, The Last Castle, The Rock, Tango Cash og Victory ... for blot at nævne nogle få. ;-)

bn (102) skrev:

Det er vist også den eneste på min liste, medmindre man tæller Ben-Hur med. Jeg var ellers også ganske godt underholdt af De Ti Bud (også Charlton Heston), og så er straight-to-video animationsfilmen, King of Dreams, faktisk heller ikke så dårlig, som man kunne have forventet. Som troende ville du måske finde teksten i [url= af sangene[/url] ganske inspirerende.

Jeg synes faktisk, at eksistentielle emner eller temaer er blevet langt bedre og mere spændende behandlet i andre typer film. Ikke at de ovenstående film ikke var værd at se eller havde visse lyspunkter, men der er ikke nogen af dem jeg føler behov for at gense.
Gravatar

#107 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg kan også rigtig godt lide Indiana Jones & The Last Crusade. Den var ikke så stor en overraskelse på det tidspunkt, fordi 1'eren virkelig tog røven på folk, med action aldrig set før i den skala, men ligeså god ramasjang og god kemi mellem far og sønnike.

Kan også godt lide Prince of the Egypt. Den, Skatteplaneten og Spirit, Hingsten fra Cimarron er værdig et godt minde indenfor animationsgenren.Good Will Hunting ligeledes en rigtig god film!

Spiderman og War of the World, forsager jeg alle deres gerninger og al deres væsen! Bubba Ho-Tep er bedre :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#108 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg kan da sige at jeg synes at Closer er en rigtig god film, og så underdriver jeg :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#109 filmz-Bruce 14 år siden

#108 ENDNU en, jeg har til gode!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#110 BN 14 år siden

bn (106) skrev:
Rio in Cell Block 11

Det kom vist til at lyde lidt mere festligt og karnevals-agtigt end det reelt er. Titlen er naturligvis "Riot in Cell Block 11'. :-)

Skriv ny kommentar: