#130 Jow, den blev åbnet ret hurtigt... stadig en fucked up ide at vente med at åbne det område. "Vi skal lige se om alle kan masse sig sammen på resten, hvis ikke åbner vi et nyt område". Nogle gange har de altså hovedet oppe i røven.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Lørdag 26. juni: havde ellers planlagt at komme søndag morgen, men efter at have snakket med min lejr, der havde stillet det hele op, tog jeg afsted. Det var en omgang stille og rolig. Lejren var i J, dvs. Silent & Clean. Det betyder man skal slukke for musikken kl. 22-10.00, men man må gerne feste.
Søndag 27. juni: de fleste tog hjem igen, fordi de skulle på arbejde, og derfor var vi kun 3. Vi gik hen til en anden lejr og fik hørt Rising og iceage. Rising var ganske fint metal, mens Iceage var noget værre lortepunk.
Mandag 28. juni: lidt flere kom til, så vi var oppe på 8. Dagen blev brugt med at stene lidt rundt og bl.a. feste ved Van Damme Camp og Promilleservice
Tirsdag 29. juni: så kom ghettoblasteren med Sabrina og folkene med ebbaen...kæmpefest i lejren, som dog døde ved en 3-tiden pga. en sur nabo.
Onsdag 30. juni: stille og rolig dtruk, Sabrina, ebba og drinks i Gringo Bar, hvor jeg også fik hørt By The Patient, et lidt standard metalband og Chimes & Bells, som var megafedt.
Torsdag 1. juli: der er altid en lidt afventende stemning. Men det var fantastisk at komme ind på pladsen igen og jeg fik hørt Sick Of It All, Valient Thorr, lidt Gorillaz(som var pisseringe) og Porcupine Tree
Fredag 2. juli: Var ved at gå i stykker indtil jeg fik en 120 kr. drink. Men meget af tiden blev brugt på toilettet. Stenede rundt inde på pladsen og fik hørt: Meshuggah, Dizzy Mizz Lizzy, Alice in Chains, Boban I Marko Markovic Orchestra, Nissennenmondai, Them Crooked Vulturus, Health, Staff Benda Billili, Orchestra Poly-Rythmo De Cotonou og Bonaparte. Fik drukket mig godt og grundigt stiv. Staff Benda Billili var en kæmpefest: et polioramt band fra Congo, hvor de alle sad i rullestol, undtagen forsangeren, der stod på krykker. Bonaparte var helt vildt underligt, mens Health var overraskende fedt. Og så var det stort at høre Alice in Chains. Gik desværre glip af C.V. Jørgensen, fordi jeg kom for sent, og der var for mange.
Lørdag 3. juli: jeg havde det væsentlig bedre, men lavede en fejl: drak mig formiddags/eftermiddagsstiv, og så gik min krop helt i stykker. Fik hørt 4 numre af Muse, som det eneste.
Søndag 4. juli: kunne ikke sove, fordi jeg skulle på toilet hele tiden, så kl. 6.30 bestemte jeg mig for at tage hjem. Er gået glip af Converge og Motörhead(som jeg dog har set før).
Alt i alt en fantastisk festival, der igen har mindet mig om, jeg først skal komme tirsdag eller onsdag. Silent & Clean var pissefedt. Ingen store anlæg, der pumper techno ud i døgndrift og gennemsnitsalderen var lidt højere. Fik drukket masser af ebbaer, hørt en hel del Sabrina og spillet Looping Luigi. Dejlige og rare mennesker i lejren.
Så er jeg kommet hjem, og jeg fatter ikke folk, der tager hjem inden Prince. Det er jo decideret dumt... Gider ikke skrive en dagbog, så jeg nøjes med at bedømme koncerterne...
When Saints Go Machine 3/6 LCD Soundsystem 4/6 Gorillaz 4/6 Dizzy Mizz Lizzy 4/6 Them Crooked Vultures 5/6 Nephew 5/6 Patti Smith and Band 4/6 Kashmir 3/6 Muse 5/6 The Prodigy 5/6 Motörhead 4/6 Jack Johnson 2/6 Kasabian 4/6 Prince 5/6
Top 5: 1) Them Crooked Vultures 2) Prince 3) Muse 4) Nephew 5) The Prodigy
Et af festivallens højdepunkter var uden tvivl, at jeg rørte Patti Smith under hendes koncert, da hun kom ned til hegnet!
Kom hjem i går fra en veloverstået Roskilde. Eneste kritikpunkter var de høje priser, specielt da man ikke må tage drikkevare ind på pladsen, og at folk tilsyneladende ikke kan lade være med at skide i badesøen.
Mine karakterer ser således ud:
When Saints Go Machine 2/6 LCD Soundsystem 5/6 Gorillaz 4/6 Hypnotic Brass Ensemble 5/6 Meshuggah 4/6 Boban I Marko Markovix Orkestar 4/6 Them Crooked Vultures 5/6 Den Sorte Skole 6/6 Patti Smith 5/6 Pendulum 4/6 Prodigy 5/6 Die Antwoord 5/6
Koncertmæssigt har det muligvis været min bedste Roskilde. When Saints Go Machine er jeg ikke vild med i forvejen så det gjorde ikke så meget at jeg ikke synes om koncerten. Og Den Sorte Skole er i top 3 over bedste Roskildekoncerter jeg nogensinde har været til sammen med Deftones og Coldplay.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Et ellers musikalsk gennemsnitligt Roskilde blev reddet hjem af The Prodigy og ikke mindst Prince, der gjorde Roskilde 10 til en helt unik festival.
Rubik - 3/6 When Saints Go Machine - 4/6 Gorillaz - 2/6 Casiokids - 5/6 Alice in Chains - 3/6 Den Sorte Skole - 2/6 Patti Smith - 3/6 Muse - 5/6 The Prodigy - 6/6 National - 3/6 Prince - 100/6
#131 Lord Beef Jerky 14 år siden
#132 Skeloboy 14 år siden
Lørdag 26. juni: havde ellers planlagt at komme søndag morgen, men efter at have snakket med min lejr, der havde stillet det hele op, tog jeg afsted. Det var en omgang stille og rolig. Lejren var i J, dvs. Silent & Clean. Det betyder man skal slukke for musikken kl. 22-10.00, men man må gerne feste.
Søndag 27. juni: de fleste tog hjem igen, fordi de skulle på arbejde, og derfor var vi kun 3. Vi gik hen til en anden lejr og fik hørt Rising og iceage. Rising var ganske fint metal, mens Iceage var noget værre lortepunk.
Mandag 28. juni: lidt flere kom til, så vi var oppe på 8. Dagen blev brugt med at stene lidt rundt og bl.a. feste ved Van Damme Camp og Promilleservice
Tirsdag 29. juni: så kom ghettoblasteren med Sabrina og folkene med ebbaen...kæmpefest i lejren, som dog døde ved en 3-tiden pga. en sur nabo.
Onsdag 30. juni: stille og rolig dtruk, Sabrina, ebba og drinks i Gringo Bar, hvor jeg også fik hørt By The Patient, et lidt standard metalband og Chimes & Bells, som var megafedt.
Torsdag 1. juli: der er altid en lidt afventende stemning. Men det var fantastisk at komme ind på pladsen igen og jeg fik hørt Sick Of It All, Valient Thorr, lidt Gorillaz(som var pisseringe) og Porcupine Tree
Fredag 2. juli: Var ved at gå i stykker indtil jeg fik en 120 kr. drink. Men meget af tiden blev brugt på toilettet. Stenede rundt inde på pladsen og fik hørt: Meshuggah, Dizzy Mizz Lizzy, Alice in Chains, Boban I Marko Markovic Orchestra, Nissennenmondai, Them Crooked Vulturus, Health, Staff Benda Billili, Orchestra Poly-Rythmo De Cotonou og Bonaparte. Fik drukket mig godt og grundigt stiv. Staff Benda Billili var en kæmpefest: et polioramt band fra Congo, hvor de alle sad i rullestol, undtagen forsangeren, der stod på krykker. Bonaparte var helt vildt underligt, mens Health var overraskende fedt. Og så var det stort at høre Alice in Chains. Gik desværre glip af C.V. Jørgensen, fordi jeg kom for sent, og der var for mange.
Lørdag 3. juli: jeg havde det væsentlig bedre, men lavede en fejl: drak mig formiddags/eftermiddagsstiv, og så gik min krop helt i stykker. Fik hørt 4 numre af Muse, som det eneste.
Søndag 4. juli: kunne ikke sove, fordi jeg skulle på toilet hele tiden, så kl. 6.30 bestemte jeg mig for at tage hjem. Er gået glip af Converge og Motörhead(som jeg dog har set før).
Alt i alt en fantastisk festival, der igen har mindet mig om, jeg først skal komme tirsdag eller onsdag. Silent & Clean var pissefedt. Ingen store anlæg, der pumper techno ud i døgndrift og gennemsnitsalderen var lidt højere. Fik drukket masser af ebbaer, hørt en hel del Sabrina og spillet Looping Luigi. Dejlige og rare mennesker i lejren.
#133 MoH 14 år siden
#134 frankdrebin 14 år siden
Fik hørt en masse dejlig musik, hvoraf højdepunktet var Them Crooked Vultures!
Nu skal jeg lige igennem Filmz-Forum, og lige updates ;)
#135 davenport 14 år siden
#136 MMB 14 år siden
When Saints Go Machine 3/6
LCD Soundsystem 4/6
Gorillaz 4/6
Dizzy Mizz Lizzy 4/6
Them Crooked Vultures 5/6
Nephew 5/6
Patti Smith and Band 4/6
Kashmir 3/6
Muse 5/6
The Prodigy 5/6
Motörhead 4/6
Jack Johnson 2/6
Kasabian 4/6
Prince 5/6
Top 5:
1) Them Crooked Vultures
2) Prince
3) Muse
4) Nephew
5) The Prodigy
Et af festivallens højdepunkter var uden tvivl, at jeg rørte Patti Smith under hendes koncert, da hun kom ned til hegnet!
#137 Lord Beef Jerky 14 år siden
Fallulah - 3/6
Paramore - 2/6
Sick Of It All - 4/6
Gorillaz - 4/6
Hypnotic Brass Ensemble - 4/6
Alice In Chains - 5/6
Nissennenmondai - 1/6
Dirty Projectors - 5/6
Health - 5/6
Vampire Weekend - 4/6
Beach House - 5/6
Muse - 5/6
The Prodigy - 5/6
Converge - 3/6
Die Antwoord - 5/6
Motorhead - 3/6
The National - 5/6
Prince - 2/6
#138 stoffer 14 år siden
Mine karakterer ser således ud:
When Saints Go Machine 2/6
LCD Soundsystem 5/6
Gorillaz 4/6
Hypnotic Brass Ensemble 5/6
Meshuggah 4/6
Boban I Marko Markovix Orkestar 4/6
Them Crooked Vultures 5/6
Den Sorte Skole 6/6
Patti Smith 5/6
Pendulum 4/6
Prodigy 5/6
Die Antwoord 5/6
Koncertmæssigt har det muligvis været min bedste Roskilde. When Saints Go Machine er jeg ikke vild med i forvejen så det gjorde ikke så meget at jeg ikke synes om koncerten. Og Den Sorte Skole er i top 3 over bedste Roskildekoncerter jeg nogensinde har været til sammen med Deftones og Coldplay.
#139 MMB 14 år siden
Hvordan helvede kan du kun give Prince 2/6?
Hvordan kan du bedømme koncerterne, når du ikke har set hele koncerterne fuldt ud? Die Antwoord og Motörhead overlappede f.eks. hinanden.
#140 JannikAnd 14 år siden
Rubik - 3/6
When Saints Go Machine - 4/6
Gorillaz - 2/6
Casiokids - 5/6
Alice in Chains - 3/6
Den Sorte Skole - 2/6
Patti Smith - 3/6
Muse - 5/6
The Prodigy - 6/6
National - 3/6
Prince - 100/6