Gravatar

#1 Outbound Sith 20 år siden

Der er som sådan ikke noget i vejen med, at fiktion indeholder kritik af samtiden, men det kom lidt bag på mig, at søndagens afsnit af "Ørnen" (23. okt.) brugte 3-4 minutter på at komme med groteske eksempler på konsekvenserne af den øjeblikkelige udlændingepolitik!

Man kan mene om politikken, hvad man vil. Det er ikke det, der er min pointe. Men det er bare sjældent (hvis ikke aldrig), at man har set den slags samfundskritik i en dansk TV-serie. Ingen tvivl om, at det er gjort helt bevidst med tanke på, at serien har de fleste seeres opmærksomhed, men det er måske ikke så smart alligevel, når man tænker på, at det er vand på møllen for alle de, som har råbt op om, at DR er for venstreorienterede. (Ja, jeg ved godt, at manus'et sikkert var skrevet før den debat kom i gang...)

Men det var bare noget jeg studsede over. Personligt er jeg langt mere oprørt over, at den unge, kvindelige, baltiske tolk med briller (Sonja Richter har aldrig været mere uimodståelig!) vælger en ældre, lidt sørgelig mand frem for Danmarks svar på Brad Pitt!!!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 tiny 20 år siden

Har du tænkt over, at der måske er noget uldent ved Sonja Richters figur? Jeg synes, der er noget mystisk ved hende. Én ting er, at hun ikke vælger Davis Owe, men måske er der en grund til at hun vælger Lommers figur. For et par afsnit siden knækkede hun koden og fik åbnet den krypterede fil inden Michael. Jeg tror, der kommer noget om hendes figur og at hun ikke er så sød og uskyldig som hun lader til...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#3 Outbound Sith 20 år siden

Sonja Richter er sød, så al analyse af hendes figur stopper dér! Hvis hun viser sig at være en "bad girl", så styrter hele min verden i grus.

Argh! Stop messing with my head!

Men du har sikkert ret. Hun er sikkert ikke helt, hvad hun udgiver sig for at være. Det kan selvfølgelig være, at hun bare bliver endnu mere uimodståelig af at være ond... Hmm...

Ah! Min verden er reddet alligevel... :)
Fox Mulder
Gravatar

#4 tiny 20 år siden

lol - indrøm det bare, hunkønsvæsner skal helst ligne og opføre sig som engle, men når det kommer til stykket er det mere spændende med "bad girls"...;)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#5 Outbound Sith 20 år siden

Du har ikke helt ret, men du er på den anden side ikke helt forkert på den. En længere - og mere konkret - forklaring kræver, at jeg udstiller lidt for mange personlige traumer i den kategori, så det bliver ikke her!

Men det har noget at gøre med det mysterium, at det altid er de dumme svin, der scorer de lækreste piger. Good guys finish last...
Fox Mulder
Gravatar

#6 McPeter 20 år siden

Hehe. Har lige hørt på P3 at man i Politiken kan læse at udlændingestyrelsen har meldt ud at det er forkert og at vi bruger 40? mill. pr. år på sygdomme og operationer på det område. Der er naturligvis en eller anden fra dansk folkeparti der er flippet skråt over det.

Men som P3-værterne så nøjagtigt påpegede så ER Ørnen jo fiktion. De henviste bl.a. til at politiet IKKE holder til i fine bygninger ude på Holmen med synlige træstolper og lækre high-tech computere og at Sonja Richter i virkeligheden slet ikke er fra Letland - det er bare noget hun spiller. :-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 jessup 20 år siden

# 1 - man har beskyldt DR for at være venstre orienteret siden 70'erne (Erhard Jacobsen var primus motor dengang) - intet nyt i det.

Jeg ser ikke selv Ørnen men det lyder absolut som et plus med lidt samfundsbid.
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-æsop 20 år siden

#7 - de er venstre-orienterede. punktum.
ikke at der er noget galt med det.
Men jeg kan forstå hvorfor visse folk pisser af når kun sætter fokus på en side af en sag, når de er støttet af det offentlige, altså alle der betaler licens...
men det er bare min mening
No Luke, I am your father
Darth Vader
Gravatar

#9 myggen 20 år siden

#8: Morten Messerschmidt har ringet, og vil gerne have sin forening tilbage :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#10 Outbound Sith 20 år siden

LOL!!!
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: