Gravatar

#131 mr gaijin 14 år siden

Sullivan's Travels. En mere hyperintelligent hyldest af fladpandet underholdning skal man lede længe efter. Den selvseriøse Hollywood-ballon har brug for en ny punktering, som den Sturges gav i 1941.

Watanabe Ken?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#132 Skeloboy 14 år siden

#131 - det må blive Last Samurai. Den har sine svagheder, meb jeg kan rigtgig godt lide den film.

Kathrarine Hepburn?
Gravatar

#133 filmfan 14 år siden

Bringing up Baby (Han hun og leoparden) - the mother of all screwball comedies.

Lauren Bacall?
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#134 wimmie 14 år siden

På trods af at hun har lavet film i en halv menneskealder, så vil jeg nævne "Dogville" hvor hun er helt suveræn - det samme er filmen :)

Cillian Murphy?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#135 elwood 14 år siden

Jeg vil gå mainstream her og sige Batman Begins.

Ikke nok med den mand har et af de sejeste ansigter pt. så var hans fortolkning af Jonathan Crane/Scarecrow, hel igennem fantastisk, man var ikke et sekund i tvvil om hvor ond og nederdrægtig den skurk var.

Og igen hans ansigt egner sig bare perfekt til skurkerollerne, øjnene og så det lumske smil, man grinte ikke af ham i Batman Begins, men man ku faktisk godt gå hen og blive lidt skræmt over ham på den gode måde.

Han var hvertfald et af højdepunkterne i den film for mig.

Jodie Foster?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#136 filmz-Bruce 14 år siden

Hun har et imponerende CV den gode Jodie og jeg er forfalden til at sige Taxi Driver eller The Accused, men man skal ikke undervurdere Silence of the Lambs og hendes portræt her, som jeg trods alt synes giver hende lidt flere strenge at spille på. Så det bliver lamme lil'!

Ryan O'Neal
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#137 Antlion 14 år siden

"Barry Lyndon": Endnu en ret ujævn skuespiller i min bog, men hans portræt som Redmond Barry er enestående. Hans ydmyge irske oprindelse får, i trit med hans rejse, overført en utålelig dekadence af rigdom - og denne udvikling virker meget overbevisende med O'Neals skuespil!

Rainer Werner Fassbinder (som instruktør)?
Gravatar

#138 Benway 14 år siden

Berlin Alexanderplatz - ordet mesterværk er bare så utilstrækkeligt for at beskrive det formidable værk. Klart en af de særeste men også mest rørende og rystende beretninger jeg har set.

Werner Herzog?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#139 Skeloboy 14 år siden

Auch Zwerge haben klein angefangen - en helt og aldeles ustyrlig og oprørsk film, hvor man bare tænker: wtf? det meste af tiden.

William Wyler?
Gravatar

#140 Antlion 14 år siden

"Dodsworth": Wylers eminemte fortolkning af Lewis' satiriske roman. Med den moralske tvetydighed (vi får både sympati for Sam og Fran), billedkompositionens kompleksitet (Rudolph Maté beviser endnu engang sit talent) og pragtskuespillet af især Walter Huston, har Wyler skabt én af de mest intelligente film 30ernes Hollywood!

Max Ophüls?

Skriv ny kommentar: