Gravatar

#11 MOVIE1000 15 år siden

prøver lige at undersøge det der viborg halløj nogen nærmere jeg skal til samtale med min uu vejleder imorgen så jeg håber jeg finder noget
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 Highland Park 15 år siden

Du kan jo evt. genlæse de mange råd i din gamle tråd:

http://filmz.dk/forum/tagwall/efter-10-42884
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 MOVIE1000 15 år siden

#12 og jeg blev ikek klogere hvorfor tror du jeg skriver herinde?
Gravatar

#14 Highland Park 15 år siden

#13: Jeg gætter på, at du stadig er i tvivl, men det ændrer jo ikke på, at du fik indtil flere gode svar i din gamle tråd. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 MOVIE1000 15 år siden

#14 ja det er sandt men jeg har fundet ud af at det ikke skal være noget der minde rom folkeskolen det er jeg virkelig kørt træt i at sidde på en stol pg lytte og skrive ned og få lektier for i en eller anden bog som man skal have lavet noter til dagen efter det er jeg træt af
Gravatar

#16 aero 15 år siden

Hvis du er kørt træt i lektier og sidde stille, så vil jeg endnu en gang nævne medieskolerne. Det er ikke traditionelle lektier man får for, men mere 'lav en film' og lignende projekter, du får lov til at prøve tingene af og skal derfor ikke sidde stille i flere timer. Når det er sagt så er det svært at få elevpladser - man kan godt komme ind på grundforløbet uden, men man skal til samtale på skolen og fortælle om hvorfor man vil ind, men man skal have en elevplads for at komme videre. Jeg vil dog stadig sige, at hvis du er skoletræt, så har du godt af, at komme ud at lave noget andet også selvom det bare er et grundforløb, du ikke kommer videre med, vil du stadig få en viden om, hvordan film bliver lavet, og hvad industrien kræver, og så kan det jo altid være, du finder ud af, du i hvert fald ikke skal arbejde med at lave film, men måske noget andet i stedet (puha lang sætning!). Alt hvad man laver i livet behøver ikke lede hen mod et bestemt formål, ens drømme ændre sig jo med alderen.
Du kan jo også tage et 'fri år' eller to, hvor du arbejder - ikke nødvendigvis med noget, som har med film at gøre, men bare noget hvor du kommer ud og oplever noget andet end skolebænken. Så kunne du jo altid tage en HF på VUC efter det eller en anden uddannelsen.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#17 MOVIE1000 15 år siden

#16 udover viborg er der så andre steder i danmark hvor der er en medieskolem har søgt på google men fik ikke så meget held med det.
Gravatar

#18 gi-jones 15 år siden

#1: Jeg tror du skal se efter noget skolepraktik i større produktionsvirksomheder. Jeg antager at vi snakker om en uges skolepraktik eller sådan noget ikke? Prøv DR og TV2 fx?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 Tommy Kristensen 15 år siden

#17: Der er Viborg og København. Derudover er der steder som Station Next, TV-Basic, daghøjskole, højskoler med film og tv-linier, filmværksteder mm.

Det er muligt at der er noget ovre vestpå, men du kommer nok ikke udenom, at du må rykke teltpælene op - og flytte til enten København eller Århus. Der er bare ikke meget "filmmiljø" andre steder. Det kniber endda lidt i Århus.

Gravatar

#20 aero 15 år siden

Som nr. 19 skriver så er det kbh og Viborg, der er medieskoler. Men der er et "skolehjem"/kollegium i Viborg for dem som kommer langvejs fra, hvor man er sikret en plads, hvis man bliver optaget på grundforløbet, så du skal ikke ud at lede efter lejlighed eller lignende.
Hvis vi snakker højskoler med filmlinier, så er der den meget anerkendte europæiske filmhøjskole, som ligger i Ebeltoft, men de har et krav om, man mindst er 19 år og taler engelsk. Men du kan jo altid lave en hurtig google søgning og se hvilke højskoler i DK, der ellers udbyder film og tv linier, og læse, hvad deres optagelseskrav er.
Der er selvfølgelig også filmskolen i kbh, men den er meget svær at komme ind på, mener faktisk kun, de optager 6 pr. linie pr. andet år, og det er nogle heftige konkurrenter, du er oppe imod der, med meget erfaring fra filmbranchen såvel som livet. Hvis det er den du vil arbejde dig hen imod, så skal du til at få dig noget erfaring, og det kunne være højskoler, egne filmproduktioner, arbejde på andre film (fx som runner men det kræver kørekort), en gymnasiel uddannelse ville måske også være en god ide, så du får en almen dannelse osv. osv. Det er desuden også meget sjældent, de tager personer ind på filmskolen under 25 år. Så som nr. 19 skriver, så kommer du nok ikke udenom, at du må flytte hjemmefra :)

Ang. praktikken, som det hele startede med, så prøv at tage kontakt til nogle at de praktiksteder jeg linkede til, de kan jo allerhøjst sige nej
Its structural perfection is matched only by its hostility

Skriv ny kommentar: