Gravatar

#141 rammy 13 år siden

In that casse - I lige måde sire! Og ja tak for tippen men jeg har allerede 'F' stående herhjemme :)
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#142 misuma 13 år siden

In that casse...så vil jeg se frem til din vurdering af filmen. Jeg blev selv ganske positivt overrasket.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#143 rammy 13 år siden

Jeg kan ikke love at der kommer en anmeldelse af 'F' på bloggen - der er simpelthen for mange andre interessante titler at gå i krig med :)
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#144 Collateral 13 år siden

Spændende liste og valg, er særligt stor fan af din 1. som jeg først så for nylig og muligvis er den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set. Vil skrive de film jeg endnu ikke har set bag øret.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#145 NightHawk 13 år siden

Ja jeg kan også kun give thumbs up til din top 10 liste! Og er helt enig med den film, som du har placeret som nr. 1, samt de ting du har skrevet om filmen.

Nu købte jeg selv for nylig dokumentaren "Never Sleep Again : The Elm Street Legacy" og vil lige høre dig ad, om det evt. er noget du har planer om at anmelde på din blog ? Kunne nemlig rigtig godt tænke mig at høre, hvad du synes om dokumentaren.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#146 rammy 13 år siden

#144: Dejligt at se, at den originale fra 1974 har fået endnu en tilbeder! Håber at mine andre valg (du ikke har set) ikke kommer til at skuffe dig.
Gravatar

#147 rammy 13 år siden

#145: Tak for det NightHawk og thumbs up til dig for at besøge og læse bloggen! Jeg har set 'Never Sleep Again : The Elm Street Legacy' og det er uden tvivl et must see for alle med interesse for 'A Nightmare On Elm Street'-francisen eller bare horror i det hele taget. Jeg vil også anbefale dig (og alle andre) at se 'Not Quite Hollywood: The Wild, Untold Story of Ozploitation!' fra 2008 og 'Machete Maidens Unleashed!' fra 2010. De tager exploitation-genren under kærlig behandling og det er super informativt og rasende underholdende. Til dit sidste spørgsmål kan jeg kun svare at der bliver desværre ingen anmeldelser af nogle af de nævnte titler eller kommende dokumentar-film på bloggen. Det kunne være interessant, men jeg holder mig til at anmelde fiktion.
Gravatar

#148 Collateral 13 år siden

10: Cannibal Holocaust (Ruggero Deodato, 1980) - ikke set.

9: A Nightmare on Elm Street (Wes Craven, 1984) - en fremragende film, som også er på min egen top 60 liste, helt enig i hvad du skriver.

8: Night of the Living Dead (George A. Romero, 1968) - en film jeg for nylig så for første gang i sit oprindelige cut. Har tidligere eget en dvd-version som en bruger herinde var så venlig at informere mig om var en ændret version, der bl.a. indeholdt tilføjede scener, som efter mine informationer var filmet i halvfemserne. Den oprindelige version er naturligvis meget overlegen, selvom musikken på min dvd-udgave nu var ret interessant. Jeg kunne allerede lide filmen før jeg reelt så den i sin oprindelige form, og nu holder jeg naturligvis endnu mere af den. Et mesterværk for genren.

7: Evil Dead II (Sam Raimi, 1987) - desværre ikke set.

6: The Exorcist (William Friedkin, 1973) - har jeg set, og ejer den i øvrigt på BD. Den har jeg dog ikke set endnu, og glæder mig lidt at finde ud af om det er den Director's cut som medfølger på BDen jeg tidligere har set, eller om det er det oprindelige cut. Under alle omstændigheder en meget stemningsfuld og visuelt ofte ret flot film (selvom selve billederne til tider er ret forstyrrende.)

5: Zombi 2 (Lucio Fulci, 1979) - har jeg ikke set - ENDNU. Har meget at lære om denne genre, men har også fået tiltagende interesse for den, særligt pga. The Cinema Snob (aka Brad Jones) som jeg flere gange har nævnt herinde. Grundet ham kender jeg til "Cannibal Holocaust", denne har han vidst ikke haft fat i, men det lyder til at den er et must.

4: Martyrs (Pascal Laugier, 2008) - Ved jeg næsten ikke om jeg tør se efter det du skriver om den ;P Men mon ikke den lander i afspilleren på et tidspunkt.

3: Alien (Ridley Scott, 1979) - Endnu en film der også er på min egen top 60.

2: The Shining (Stanley Kubrick, 1980) - Atter en klassiker, og et rigtig godt valg til andenpladsen.

1: The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper, 1974) - se #144
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#149 rammy 13 år siden

#148: Uh, du har meget at glæde dig til! Bare det var mig, der skulle til at se nogle af disse film for første gang igen. "We have such sights to show you!" ;)
Gravatar

#150 Collateral 13 år siden

#149: Har hidtil ikke rigtig interesseret mig for genren, så jeg er ret så eftertrykkeligt bagud på nogle områder. Men sådan er det jo når man gerne vil se det hele, og ikke kan nøjes med en genre. Så har man sgu rimelig meget at opleve endnu. Så er det jo dejligt med en liste som denne, der kan hjælpe til at finde et sted at starte.

Kunne i øvrigt godt have set "Halloween" på listen hvis jeg selv skulle lave en topliste ala denne.

Skriv ny kommentar: