Jeg skal have købt mig nogle dvd'er, og har et par spørgsmål dertil:
1) Resident Evil Hvilken version er bedst, og hvor køber jeg den billigst? :)
2) Evil Dead filmene Jeg har kigget lidt på "trilogiboksen" (og fundet den billigst her). Kan I anbefale mig at købe dén, eller skulle jeg hellere købe dem enkeltvis (i dette tilfælde må I gerne komme med referencer). Jeg vil også gerne høre, om I kan anbefale nogle andre film i stil med "Evil Dead"-filmene eller "Bad Taste"/"Braindead".
3) Splatter-film Jeg finder *blodige film meget morsomme (uanset genre); derfor må I også gerne nævne nogle (evt. ekstremt) blodige film. Genren er som sagt umiddelbart ligegyldig, men må gerne ligge i komedie- eller horror-området. Jeg skal lige huske at nævne, at de helst skal være relativt billige. (med mindre vi snakker box-set)
*blodige film: film der indeholder ting såsom maltraktering, ekstrem vold og masser af blod. ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Bar' køb den udgave af Resident Evil du kan få i danmark til 100,- i pap osv., den er en lækker udgivelse med DTS og lækkert billede.
Hvis du skal have noget der er bedre end den, skal du vist have R1 superbit udgaven, men jeg tror ikke at den er så meget bedre, at det kan betale sig.
#1-splatterfilm- Hellraiser serien!! masser af advr, blod, splat, osv.
semisplat:
Deepstar Six-monsterfilm-undervands endda;) DNA-monsterfilm The Relic- endnu en monsterfilm Pitch Black-sci fi monsterfilm Killerclowns :P-en oldsag men temmelig underholdende *g* 13 Ghosts - tjah ikke så svær at regne ud vel-men der er nogle interessante blod/vold/døds scener;)
hvorvidt disse film er gode er jo så en anden sag :P
#1: Hvis ikke du allerede har Ichi The Killer, så bør du tage at se den... den indeholder store doser af "maltraktering, ekstrem vold og masser af blod"
Det er langtfra en god film... men den møder dine kriterier!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Mht evil dead filmene, står langt de fleste udgaver af Army of Darkness (evil dead 3) dvd'en rigtig dårligt. De er efter sigende lavet ud fra en VHS master eller noget.
Specielt "Anchor Bay" udgivelsen af filmen (den box-sættet indeholder) er omtalt som den allerværste af udgivelserne.
Den eneste rigtig gode udgivelse af Army of Darkness er MGM's R3 udgivelse, der skulle stå meget bedre end de øvrige udgaver og oven i købet har 5.1 lyd. Dette er også den længste udgave af filmen.
Den kan erhverves hos cd-wow for 133 hong kong dollars, det er 107 dkr. (gratis fragt).
Ud fra den betragning vil jeg anbefale dig at købe dem enkeltvis. Kig evt på dvdcompare hvis du vil kigge de enkelte udgivelser efter i sømmene.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
1) Jeg har umiddelbart bestemt mig for at købe Resident Evilher. Nogen indvendinger?
2) Okay, så jeg skal købe Army of Darknessher, men hvilke versioner af de to første skal jeg købe og hvor? Jeg har besøgt dvdcompare. De giver dog ikke megen info. Er der evt. nogen, der har erfaringer med en god udgivelse?
3) Haha, jeg har engang set en af bloodsport filmene (med Van Damme), og den var simpelthen for dårlig. Jeg havde nok også forklaret mig meget dårligt i min første post - faktisk forkert. Filmene jeg leder efter skal være seværdige og behøver ikke just indeholde blodbad. De skal bare være bizarre og underholdene at se.
Jeg har kigget lidt på re-animator, men over 200 kroner for én titel er lidt overdrevet efter min mening, så det køb bliver nok udsat.
Jeg så, at Pitch Black fik nogenlunde omtale i en anden tråd, så den vil jeg måske prøve på et tidspunkt.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#1 nakalay 22 år siden
1) Resident Evil
Hvilken version er bedst, og hvor køber jeg den billigst? :)
2) Evil Dead filmene
Jeg har kigget lidt på "trilogiboksen" (og fundet den billigst her). Kan I anbefale mig at købe dén, eller skulle jeg hellere købe dem enkeltvis (i dette tilfælde må I gerne komme med referencer).
Jeg vil også gerne høre, om I kan anbefale nogle andre film i stil med "Evil Dead"-filmene eller "Bad Taste"/"Braindead".
3) Splatter-film
Jeg finder *blodige film meget morsomme (uanset genre); derfor må I også gerne nævne nogle (evt. ekstremt) blodige film. Genren er som sagt umiddelbart ligegyldig, men må gerne ligge i komedie- eller horror-området. Jeg skal lige huske at nævne, at de helst skal være relativt billige. (med mindre vi snakker box-set)
*blodige film: film der indeholder ting såsom maltraktering, ekstrem vold og masser af blod. ;)
#2 filmz-che 22 år siden
#3 filmz-Kadann 22 år siden
Bar' køb den udgave af Resident Evil du kan få i danmark til 100,- i pap osv., den er en lækker udgivelse med DTS og lækkert billede.
Hvis du skal have noget der er bedre end den, skal du vist have R1 superbit udgaven, men jeg tror ikke at den er så meget bedre, at det kan betale sig.
#4 filmz-Mira 22 år siden
Hellraiser serien!! masser af advr, blod, splat, osv.
semisplat:
Deepstar Six-monsterfilm-undervands endda;)
DNA-monsterfilm
The Relic- endnu en monsterfilm
Pitch Black-sci fi monsterfilm
Killerclowns :P-en oldsag men temmelig underholdende *g*
13 Ghosts - tjah ikke så svær at regne ud vel-men der er nogle interessante blod/vold/døds scener;)
hvorvidt disse film er gode er jo så en anden sag :P
"It's mercy, compassion, and forgiveness I lack; not rationality. "
#5 azathoth 22 år siden
Det er langtfra en god film... men den møder dine kriterier!
#6 El vez 22 år siden
Mht evil dead filmene, står langt de fleste udgaver af Army of Darkness (evil dead 3) dvd'en rigtig dårligt. De er efter sigende lavet ud fra en VHS master eller noget.
Specielt "Anchor Bay" udgivelsen af filmen (den box-sættet indeholder) er omtalt som den allerværste af udgivelserne.
Den eneste rigtig gode udgivelse af Army of Darkness er MGM's R3 udgivelse, der skulle stå meget bedre end de øvrige udgaver og oven i købet har 5.1 lyd. Dette er også den længste udgave af filmen.
Den kan erhverves hos cd-wow for 133 hong kong dollars, det er 107 dkr. (gratis fragt).
Ud fra den betragning vil jeg anbefale dig at købe dem enkeltvis. Kig evt på dvdcompare hvis du vil kigge de enkelte udgivelser efter i sømmene.
#7 nakalay 22 år siden
1) Jeg har umiddelbart bestemt mig for at købe Resident Evil her. Nogen indvendinger?
2) Okay, så jeg skal købe Army of Darkness her, men hvilke versioner af de to første skal jeg købe og hvor? Jeg har besøgt dvdcompare. De giver dog ikke megen info. Er der evt. nogen, der har erfaringer med en god udgivelse?
3) Haha, jeg har engang set en af bloodsport filmene (med Van Damme), og den var simpelthen for dårlig. Jeg havde nok også forklaret mig meget dårligt i min første post - faktisk forkert. Filmene jeg leder efter skal være seværdige og behøver ikke just indeholde blodbad. De skal bare være bizarre og underholdene at se.
Jeg har kigget lidt på re-animator, men over 200 kroner for én titel er lidt overdrevet efter min mening, så det køb bliver nok udsat.
Jeg så, at Pitch Black fik nogenlunde omtale i en anden tråd, så den vil jeg måske prøve på et tidspunkt.
#8 filmz-Kadann 22 år siden
Pitch Black er en god gang underholdning, ingen tvivl om det. :)
Og jeg har ingen indvendinger mht. Resident Evil.. har ikke selv kigget på sagerne mht. Army of Darkness endnu. :)
#9 DarkLight 22 år siden
#10 El vez 22 år siden
Mht Evil Dead II lader der ikke til at være den store forskel på udgivelserne, der kan du finde en billig R1 udgivelse ligeledes hos Axel.
Ja som davenport påpeger er det ikke så svært at finde ud af. Jeg kiggede på dvdcomparem, axelmusic.dk og cd-wow for at få fat i denne info.
Gør sådanher:
1) Find ud af hvilke versioner du kan få fat i (Axel/CD-wow), da nogle er udgåede etc.
2) Find ud af hvilke af disse udgivelser er bedst (dvdcompare)
3) Sammenlign pris, kvalitet og ekstramateriale og beslut dig om du vil have den ene frem for den anden.
Du kan naturligvis tjekke flere forhandlere hvis du vil se om du kan finde dem billigere andetsteds.