Nu har jeg så aldrig været bange for at erkende en fejl, ej heller i film sammenhæng og tror man anderledes, så kender man mig vist ikke særlig godt :) Mine tvivl om Daniel Craig som Bond blev gjort til skamme og det var jeg den første til at erkende. Og jeg ser ikke det odiøse i at gentage denne succes, hvis jeg efter mit syn af TDK, vitterligt skulle mene filmen er et mesterværk. Faktisk skal jeg se den både torsdag og fredag, for som sagt er jeg da sikker på, filmen er super. Nolan har ikke skuffet mig endnu. "Spillepladen" har blot betydning for mig i den sammenhæng og hvis Jean Renoir havde valgt at lade historie og handling i "Regle du Jeu" udspille sig i et Jens Lyn univers, er jeg ikke sikker på, at filmen havde efterladt samme indtryk på mig, uagtet at den havde bibeholdt symbolik, tematik ... "und anderes".
Men scenariet kan jo også let vendes om, så man kan sætte spørgsmålstegn ved, om de som mener filmen er et mesterværk, automatisk affærdiger andres mening om det modsatte, eftersom filmen nærmest pr. definition må være et, pga. den overvældende majoritet som flokkes om synspunktet. Men ... lad os nu se :)
PS: Hvori ligger min stædighed iøvrigt? Den har jeg misset!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
PredatorX: Jeg har heller aldrig sagt, at man ALTID skal skal prioritere stil over substans. Jeg finder det bare fedt og originalt at en instruktør som Snyder gør det. Han vægter stilen mest, og det klæder de film han hidtil har lavet. Han underholder og forkæler os med billedepoesi. Så jeg behøver ikke hver gang jeg går i bio se en dybsindig og troværdig film. Jeg kan sagtens se underholdning, bare for underholdnings skyld.
Og så er Batman set. Det er en film fra en anden verden. Så er vist alt sagt. Glæd jer.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
"Dark Knight" er den allersuperbedsteste bedste film i hele verden og filmhistorien, og AGF vinder superligaen i år ;)
Uanset om "Dark Knight" er et mesterværk eller ej, så har jeg lyst til at kastrere den mand (eller omskære den kvinde), der har besluttet at sætte den japanske premiere til d.9. august. Grrr...
Nu er den faldet til 9.5, og 9.4 på top 250. Med kun 1/3 af godfathers stemmer, så tror jeg faktisk ikke på at den holder placeringen mere. Den falder nok til #3 på sigt.
#137 Ligeså vel som der er folk der giver den 10 før de har set den, er der også dem der giver 1 for at være på tværs af disse typer. Hvilket et eller andet sted udligner balancen, selvom det er lidt fjollet. Nevertheless, ryger den nok ned på mellem top 5-15 stykker, selvom den efter min mening gerne må sparke "Shawshak Redemption" eller "LOTR" af pinden.
Netop "Shawshank Redemption" - som jeg ellers holder meget af - forstår jeg ikke befinder sig på en tredje plads. Den er god (ja endog rigtig god), men ikke god nok til en tredje plads.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#131 filmz-Bruce 17 år siden
Men scenariet kan jo også let vendes om, så man kan sætte spørgsmålstegn ved, om de som mener filmen er et mesterværk, automatisk affærdiger andres mening om det modsatte, eftersom filmen nærmest pr. definition må være et, pga. den overvældende majoritet som flokkes om synspunktet. Men ... lad os nu se :)
PS: Hvori ligger min stædighed iøvrigt? Den har jeg misset!
#132 filmz-ab 17 år siden
Og så er Batman set. Det er en film fra en anden verden. Så er vist alt sagt. Glæd jer.
#133 filmz-Kadann 17 år siden
Arh, den er nu fra USA, ikke en anden verden. :)
#134 filmz-ab 17 år siden
#135 mr gaijin 17 år siden
Uanset om "Dark Knight" er et mesterværk eller ej, så har jeg lyst til at kastrere den mand (eller omskære den kvinde), der har besluttet at sætte den japanske premiere til d.9. august. Grrr...
#136 El vez 17 år siden
#137 akerman 17 år siden
#138 dolphinfriendly 17 år siden
#139 Yoda 17 år siden
Netop "Shawshank Redemption" - som jeg ellers holder meget af - forstår jeg ikke befinder sig på en tredje plads. Den er god (ja endog rigtig god), men ikke god nok til en tredje plads.
#140 mr gaijin 17 år siden
Men jeg kan se, at tyskerne skal vente helt til den 21. Har de ikke været straffet for Anden Verdenskrig længe nok?