Jeg har faktisk ikke set Mystic River fra ende til anden endnu, så jeg bør snart give den en chance. Cuckoo's Nest er selvfølgelig fremragende, men skaber sgu nok ikke den store debat herinde, da de fleste vel har den holdning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#159 Goddammit der var du lige ved at få mig til at gå i selvsving!!! Det første jeg læser er Nummer 13 og på en eller anden måde får det mig til at tænke på Nummer 23 (Jim Carrey) og jeg ser ikke Mystic River bagi :) Puha ... godt jeg så det i tide :) Og ja ... Mystic River er en fremragende film!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nummer 12 - The Godfather - 1972 Jeg tror, at de fleste er enige om, at Francis Ford Coppolas The Godfather triologi er et mesterværk. Alle 3 film er fremragende, dog er folk lidt uenige, om det er 1'eren eller 2'eren der er den bedste. 3'eren bliver næsten altid placeret under de andre, hvilket jeg egentlig synes er lidt synd.
Jeg gider ikke til at begynde at forklare, hvorfor The Godfather er god, for jeg tror alle kan lide filmen.
Nu har jeg allerede The Good, The Bad and the Ugly med (dog er det Sergio Leone, men han spiller dog med). Desuden var Unforgiven også tæt på at ramme listen, og mon ikke der kommer endnu en Clint film. ;)
ENIG Godfather har du placeret rigtig godt:) glæder mig til at se hvad du så sætter ind i morgen jeg har en fornæmmelse på at Terminator 2 kommer på listen snart
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jamen så tillad mig da og forklare hvorfor jeg synes det er en god filmserie, for en del måneder siden havde jeg hver weekend en ven på besøg, som ikke havde set trilogien nogensinde.
Og da vi var færdige sagde han at det han synes best om var den tid som filmene, tog sig til og establisere personerne i den, vi følger Michael som er vendt hjem fra krigen, og som ikke er intresseret i det her mafia miljø, han kender til det, men det har ikke interessen, og The Don giver også udtryk for at det ikke er noget han skal ind i.
Men skæbnen vil det anderledes, og Michael ender med og blive den personlighed, som han fra start af afskyede, scenen med døren der blir lukket for hans kone er jo ikonisk, eller hva man siger.
Men vi har været med fra starten af i hans liv, og ser ham langsom blive mere og mere modbydelig, over for sine omgivelser. Det er der talrige eksempler på i filmene, og det er især den her udvikling af ham som person der er intressant.
Sonny, jamen er der nogen som helst tvivl om det ender galt for den her mand,når vi møder ham, manden er ikke taktikker, som Michael og Vito Corleone, og det vises gang på gang, manden tænker med The Fist.
Og store dele af Part 2, bruges på at vise hvordan Vito kom til magten.
Det er det, som jeg synes er så fedt ved filmene, når de bruger den tid som er nødvendig.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Helt enig i at The Godfather I+II og til en vis grad også nummer 3 er helt igennem fantastiske film. Jeg er især vild med det fantastiske cast og de præstationer som de leverer. Al Pacino, John Cazale, Marlon Brando, Robert Duvall og Robert De Niro, bare for at nævne nogle stykker.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#161 Lord Beef Jerky 14 år siden
#162 filmz-Bruce 14 år siden
#163 BN 14 år siden
Ikke nødvendigvis. Enhver ordentlig liste bør indeholde mindst én af Eastwood's film! Og 'Mystic River' ER en rigtig god film. :-)
#164 MMB 14 år siden
Jeg tror, at de fleste er enige om, at Francis Ford Coppolas The Godfather triologi er et mesterværk. Alle 3 film er fremragende, dog er folk lidt uenige, om det er 1'eren eller 2'eren der er den bedste. 3'eren bliver næsten altid placeret under de andre, hvilket jeg egentlig synes er lidt synd.
Jeg gider ikke til at begynde at forklare, hvorfor The Godfather er god, for jeg tror alle kan lide filmen.
Det er et mesterværk.
#165 MMB 14 år siden
Haha, jeg kunne godt have tænkt mig at have set den besked. :)
Nu har jeg allerede The Good, The Bad and the Ugly med (dog er det Sergio Leone, men han spiller dog med). Desuden var Unforgiven også tæt på at ramme listen, og mon ikke der kommer endnu en Clint film. ;)
#166 Lord Beef Jerky 14 år siden
#167 MOVIE1000 14 år siden
#168 Lord Beef Jerky 14 år siden
#169 elwood 14 år siden
Og da vi var færdige sagde han at det han synes best om var den tid som filmene, tog sig til og establisere personerne i den, vi følger Michael som er vendt hjem fra krigen, og som ikke er intresseret i det her mafia miljø, han kender til det, men det har ikke interessen, og The Don giver også udtryk for at det ikke er noget han skal ind i.
Men vi har været med fra starten af i hans liv, og ser ham langsom blive mere og mere modbydelig, over for sine omgivelser. Det er der talrige eksempler på i filmene, og det er især den her udvikling af ham som person der er intressant.
Sonny, jamen er der nogen som helst tvivl om det ender galt for den her mand,når vi møder ham, manden er ikke taktikker, som Michael og Vito Corleone, og det vises gang på gang, manden tænker med The Fist.
Og store dele af Part 2, bruges på at vise hvordan Vito kom til magten.
Det er det, som jeg synes er så fedt ved filmene, når de bruger den tid som er nødvendig.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#170 Kruse 14 år siden