Gravatar

#181 elwood 14 år siden

Spielberg har lavet mange andre gode film siden den tid, Schindlers list, Munic The Terminal, Catch me if you can.

For blot at nævne nogen stykker, det jeg mente er blot vi er så meget efter ham Georg der, men engang var han fornuftig, og har været med til og lave en af de bedste adventure trilogier 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#182 dyg 14 år siden

#178 - Hey du!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#183 Åkepool 14 år siden

#171 - Et godt valg og også højt på min og mange andres liste.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#184 Lord Beef Jerky 14 år siden

#181 Meh, Schindler's List er den sidste Spielberg film jeg kan huske, efter det blev han erstatttet med en robot uden opfindsomhed og kreativitet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#185 MMB 14 år siden

Jeg lovede jo en lille overraskelse i går, så jeg må hellere holde, hvad jeg lover. :)

Nummer 10 - Chaplin - 1992
Jeg tror de fleste filmelskere er enige om, at Charlie Chaplin er intet mindre end fantastisk, i hvert fald at hans liv er fascinerende. Det fandt jeg i hvert fald ud af med denne biopic. For før denne film vidste jeg ærlig talt ikke særlig meget om Charles Chaplin, bortset fra at jeg kendte navnet på et par af hans film. Det var så det.

Wow, en film. Allerede fra første sekund er jeg dybt betaget af denne mand, der boede sammen med sin mildest talt mærkelige mor. Heldigvis havde Chaplin en gave, han var ikke bare morsom, han var virkelig i stand til at underholde folk og få dem til at føle glæde.

Nu vil jeg ikke afsløre for meget, for folk der ikke har set filmen endnu, men vi følger Chaplins liv fra ende til anden. Især scenen,
hvor han kommer tilbage til USA som gammel og får sin Academy Award var meget rørende og muligvis en af de mest følelsesladede begivenheder ved Oscar ceremonien.

Filmen er også utrolig velspillet. Manden, der overskygger alle er Robert Downey Junior som Charles Chaplin, der måske spiller sin lovs rolle. Han gør det fuldstændig fantastisk. Og havde det ikke været for Al Pacino, der fik sin "trøste" award for Scent of a Woman, så havde han formegentlig også vundet oscaren. Derudover gør Geraldine Chaplin (Charlie Chaplins datter) det rigtig godt som Charlie Chaplins mærkelige mor.

Filmen er på alle måder en fantastisk biopic, i hvert fald en af de mest vellykkede jeg har set.

Den er efter min mening en smule overset, og jeg vil derfor anbefale alle, der bare har en smule interesse i Chaplins liv, at se filmen. Den er fantastisk.
Gravatar

#186 MOVIE1000 14 år siden

Chaplin er go filmatisering om Charlies Chapilins liv, men jeg synes også den kunne virke langtrukket, men Robert downey spiller rollen rigtig godt, men ellers er jeg enig i det du skriver Foeller.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#187 Skeloboy 14 år siden

Chaplin er en rigtig god film, men ville dog ikke selv have den med på en top150.

Er næsten skuffet, troede vi var mere ude i noget specielt her:)
Gravatar

#188 filmz-Bruce 14 år siden

#185 En film jeg har til gode og super gerne vil se.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#189 Highland Park 14 år siden

Lord Beef Jerky (184) skrev:
#181 Meh, Schindler's List er den sidste Spielberg film jeg kan huske, efter det blev han erstatttet med en robot uden opfindsomhed og kreativitet.

Hvad er der blevet af din begejstring for "A.I.: Artificial Intelligence"? :)

Jeg elsker Charlie Chaplins egne film, men "Chaplin" er alt for overfladisk til at yde mesteren retfærdighed. Downey Jr. spiller dog godt, men det redder desværre ikke filmen fra at være en småkedelig affære.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#190 MMB 14 år siden

Hehe, tænkte nok, at der var et par stykker, der ville blive skuffet. Dog skrev jeg, at den ikke var helt ukendt. :)

Skriv ny kommentar: